با نسل سوم و جدید بنتلی فلایینگ اسپور آشنا شوید

چهارشنبه 22 خرداد 98 ساعت 03:47
با نسل سوم و جدید بنتلی فلایینگ اسپور آشنا شوید

نسل سوم و کاملاً جدید بنتلی فلایینگ اسپور بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان امروز رونمایی شد. این سدان گرند تورر که در واقع برادر کانتیننتال جی تی محسوب می‌شود روی یک پلت فرم جدید با طول بین دو محور بیشتر ساخته شده و یک طراحی جدید، تکنولوژی‌های بیشتر و روکش چرم و تزئینات چوبی اعلاتری دارد. تنها چیزی که روی نسل جدید این خودرو تغییر نکرده خروجی پیشرانه ۶ لیتری W12 آن است که همان ۶۲۶ اسب بخار قدرت مدل فلایینگ اسپور W 12 S نسل دوم را تولید می‌کند. گشتاور آن البته از ۸۲۰ به ۹۰۰ نیوتن متر افزایش یافته است.

برای ساخت نسل جدید خودرو، شرکت از همان پلت فرم MSB کانتیننتال جی تی و پورشه پانامرا استفاده کرده است. افزایش تقریباً ۱۲ سانتی متری طول بین دو محور خودرو در مقایسه با نسل قبل بنتلی فلایینگ اسپور علاوه بر بهبود هندلینگ خودرو راحتی و آسایش سرنشین‌های ردیف عقب را افزایش داده است.

بنتلی فلایینگ اسپور

پنل های آلومینیومی استفاده شده روی خودرو خطوط بسیار زیبا و جذابی در تمامی بخش‌ها روی خود دارند. پهن‌تر شدن جلوپنجره سبب شده خودرو بزرگ‌تر به نظر برسد. از نظر ظاهری بنتلی فلایینگ اسپور شباهت زیادی به کانتیننتال دارد. استفاده از اسلات های عمودی روی جلوپنجره با ترکیب رنگ مشکی براق ما را به یاد بنتلی S1 کانتیننتال فلایینگ اسپور مدل ۱۹۵۷ می‌اندازد. جلوپنجره پایینی نیز همین رنگی بوده ولی برخی تزئینات کرومی روی خود دارد. چراغ‌های جلوی LED Matrix نیز برخی تزئینات کرومی روی خود دارد و حتی به هنگام خاموش بودن چراغ‌ها درخشان می‌باشد.

روی خط کمر خودرو شاهد یک چین بزرگ هستیم که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. زیر آن، دریچه‌های ورودی هوای گلگیر جلو حالت B شکل بزرگ‌تری دارند و همچنین شاهد یک خط کرومی زیبا روی گلگیرهای عقب هستیم. خودرو به صورت استاندارد به رینگ‌های ۲۱ اینچی مجهز شده، ولی آپشن دو رینگ ۲۲ اینچی جدید هم برای این خودرو وجود دارد که توسط مولینر طراحی شده‌اند. در عقب، چراغ‌ها طراحی B شکل زیبایی دارند و جای پلاک روی سپر پایینی منتقل شده روی در صندوق عقب، فقط شاهد بال‌های بنتلی و کله Bentley هستیم.

بنتلی فلایینگ اسپور

بازطراحی کلی کابین خودرو را می‌توان نشانه‌ای برای ورود بنتلی فلایینگ اسپور به یک عصر جدید به حساب آورد. پشت فرمان جدید خودرو شاهد یک صفحه نمایش دیجیتال HD هستیم. یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی دیگر روی داشبورد خودرو نیازهای اطلاعات سرگرمی شما را برطرف خواهد کرد. این سیستم به تکنولوژی‌های زیادی از جمله یک سنسور مجاورت مجهز شده که با نزدیک شدن دستان راننده دستورات را اجرایی می‌کند. این صفحه نمایش همچنین یک حالت چرخان سه تکه‌ای دارد. با فشردن یک دکمه صفحه نمایش جای خود را به یک پنل با سه گیج آنالوگ دما، قطب نامه و کرونومتر می‌دهد. روی کنسول مرکزی شاهد ارائه دو پورت USB و فناوری شارژ بی سیم هستیم.

بنتلی فلایینگ اسپور

خودرو به صورت استاندارد به روکش چرم شیاردار مجهز شده و در لیست آپشن های صندلی‌ها، امکان سفارش دوخت الماسی وجود دارد. از مهم‌ترین آپشن های داخل کابین می‌توانیم به سقف تمام پانوراما با یک سانروف اشاره کنیم. پرده‌های از جنس آلکانتارا برای سرنشین‌های ردیف عقب وجود دارد. سیستم نورپردازی داخلی خودرو با هفت رنگ خود حس و حالی متفاوت به کابین بخشیده است.

بنتلی فلایینگ اسپور نسل سوم به تجهیزات ایمنی مختلفی از جمله کمکی ترافیک، کمکی شهری، هشدار نقاط کور، دید در شب، صفحه نمایش هدآپ، دوربین دید بالا و سیستم اتوپارک مجهز شده است. برای سیستم صوتی، سه گزینه مختلف قابل سفارش است: یک سیستم ۶۵۰ وات با ۱۰ بلندگو، یک سیستم بنگ & اولوفسن با ۱۶ بلندگو و نهایتاً یک سیستم ۲۲۰۰ وات BeoSonic یا Naim با ۱۹ بلندگو که به برخی اسپیکرهای خاص نصب شده روی صندلی‌های جلو مجهز است.

بنتلی فلایینگ اسپور

پیشرانه تقویت شده ۶ لیتری توربو دوقلوی W12 خودرو خروجی‌هایش را به یک گیربکس هشت دنده دو کلاچه اتومات منتقل می‌کند. صفر تا صد این خودرو از ۴.۲ ثانیه در قوی‌ترین مدل نسل قبلی بنتلی فلایینگ اسپور به ۳.۷ در نسل جدید رسیده است. به منظور کاهش مصرف سوخت، حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت خودرو فقط در دنده‌های شش، هفت و هشت قابل دسترس است.

بنتلی فلایینگ اسپور

تغییرات مختلف اعمال شده روی سیستم تعلیق بدون شک کیفیت سواری خودرو را بسیار بهتر کرده است.کمک فنرهای جدید قابل تنظیم خودرو ۶۰ درصد حجم هوای بیشتری می‌توانند درون خود نگه دارند، اتفاقی که نهایتاً سبب ارائه یک سواری لوکس و اسپرت تر به مشتری خواهد شد. سیستم فرمان چهار چرخ الکترونیکی خودرو به هنگام پیچیدن چرخ‌های عقب را نیز می‌چرخاند، اتفاقی که خود سبب کاهش زاویه چرخش و همچنین افزایش پایداری خودرو به هنگام رانندگی پرسرعت می‌شود. به جای سیستم تقسیم گشتاور نسل دوم، سیستم دو دیفرانسیل فعال این خودرو تمام ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور خودرو را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. در حالت اسپرت ۳۱ درصد و در حالت‌های کامفورت و بنتلی ۵۳ درصد گشتاور به چرخ‌های جلو ارسال می‌شوند.

ثبت سفارش نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور از پاییز امسال شروع و تحویل نخستین نمونه برای اوایل سال آتی میلادی برنامه ریزی شده است.

autoblog منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar