اولین بنتلی برقی ۲۰۲۵ وارد بازار می‌شود

چهارشنبه 11 دی 98 ساعت 18:04
اولین بنتلی برقی 2025 وارد بازار می‌شود

شرکت بنتلی این روزها به شدت مشغول برنامه ریزی برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی است. مدیرعامل این شرکت اخیراً در مورد نحوهٔ کار تیم بنتلی روی این موضوع و به نوعی برقراری ارتباط بین گذشته و آینده شرکت صحبت کرده است.

آدرین هال مارک، در مورد محصولات جدید شرکت به اتو نیوز اروپا گفته که بنتلی برنامه‌های بزرگی برای الکتریکی سازی محصولات خود دارد. نخستین بنتلی با پیشرانه پلاگین هیبریدی خودروی بنتایگا هیبریدی بود که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی شد. در برنامه‌های آینده، شرکت تولید یک خودروی الکتریکی را نیز در برنامه دارد، ولی مدیران شرکت هنوز در مورد به نتیجه نهایی نرسیده‌اند و مثلاً مشخص نیست این خودرو در چه فرمی طراحی خواهد شد یا چه نوع پیشرانه‌ای خواهد داشت. گزینه‌های بسیار زیادی هنوز روی میز بنتلی قرار دارند. چیزی که کاملاً مشخص است این که بنتلی نمی‌خواهد یک پیشرانه الکتریکی روی یکی از خودروهای فعلی خانواده محصولات خود نصب کند.

هال مارک در این باره می‌گوید: «ما می‌توانیم یکی از مدل‌های فعلی خود را انتخاب کرده و آن، نخستین مدل الکتریکی ما خواهد بود، ولی ما هیچ وقت این کار را انجام نخواهیم داد. چنین کاری با استانداردهای بنتلی هم خوانی ندارد.» چالش شرکت این نیست که یک بنتلی الکتریکی بسازد، این کمپانی بریتانیایی می‌خواهد اطمینان حاصل کند که اولین مدل الکتریکی آن‌ها خواهد توانست اعتبار نشانی که روی دماغه‌اش نصب می‌شود را حفظ کند. این بدین معنی می‌باشد که خودروی الکتریکی بنتلی باید علاوه بر داشتن قدرت زیاد، ظرفیت پیمایش الکتریکی قابل قبولی هم داشته باشد.

اولین بنتلی برقی 2025 وارد بازار می‌شود

بنتلی زیر مجموعه گروه فولکس واگن می‌باشد، بنابراین استفاده از یکی از پلت فرم‌های الکتریکی موجود آن‌ها خیلی دور از ذهن نیست. هال مارک تاکید کرده مهندسان شرکت از قابلیت‌های طراحی خلاقانه‌ای که پیشرانه‌های الکتریکی آن را ممکن کرده‌اند نهایت استفاده را خواهند برد. وی توضیح داده که شرکت نمی‌خواهد یک مدل مینی بسازد، ولی یک بنتلی الکتریکی قطعاً ابعاد کوچک‌تری در قیاس با یک مولسان خواهد داشت. ولی از نظر فضای کابین بنتلی الکتریکی در همان حد و اندازه‌های مولسان خواهد بود. وی جگوار آی پیس را به عنوان یک مثال مطرح کرده که تقریباً ۳۶ سانتی متر طول کمتری از لندرور رنج رور دارد، ولی با این حال به دلیل این که موتورهای الکتریکی به فضای کم‌تری در قیاس با یک موتور بنزینی یا دیزلی نیاز دارند، فضای کابین دو خودرو کاملاً برابر است.

موضوع اینجاست که یک بنتلی الکتریکی به یک پک باتری بزرگ نیاز دارد و طراحان شرکت اگر در سال ۲۰۲۰ بخواهند این خودرو را طراحی کنند برای نصب چنین پک باتری بزرگی باید ابعاد خودرو را افزایش دهند. تکنولوژی باتری‌های جامد قطعاً این مشکل را حل خواهد کرد. هال مارک البته نگفته که آیا بنتلی تا زمان ورود این تکنولوژی به بازار صبر خواهد کرد یا این که اولین خودروی الکتریکی بنتلی ممکن است یک پک باتری لیتیم یونی داشته باشد.

اولین بنتلی برقی 2025 وارد بازار می‌شود

مدیرعامل بنتلی در این باره گفته: «من نمی‌گوید ما حتماً از تکنولوژی باتری‌های جامد استفاده خواهیم کرد، ولی این موضوع را در حدود سال ۲۰۲۵ مد نظر داریم. این باتری‌ها تقریباً ۳۰ درصد سبک‌تر از باتری‌های لیتیم یونی بوده و همان میزان نیرو تولید می‌کنند. این باتری‌های قطعاً برخی مشکلات و چالش‌های طراحی فعلی خودروهای الکتریکی را حل خواهند کرد.»

بیشتر خودروهای الکتریکی موجود در بازار از یک موتور الکتریکی روی هر اکسل استفاده می‌کنند. مدل‌های تک دیفرانسیل یک موتور الکتریکی دارند و برخی مدل‌های تمام چرخ محرک مانند جگوار آی پیس از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کنند. بنتلی ممکن است مسیری متفاوت برای الکتریکی سازی را در پیش بگیرد. خودرو کانسپت بنتلی EXP 100 GT که سال ۲۰۱۹ رونمایی شد یک موتور الکتریکی روی هر چرخ داشت و روی هم رفته ۱۴۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو صرفاً یک مدل کانسپت و تحقیقاتی بود، ولی ممکن است مسیر آینده بنتلی را مشخص کند.

اولین بنتلی برقی 2025 وارد بازار می‌شود

شرکت بنتلی در حال حاضر عجله‌ای برای تولید نخستین مدل الکتریکی خود ندارد. بدون توجه به نوع طراحی و پیشرانه، قرار نیست این خودرو تا سال ۲۰۲۵ در بهترین حالت خود وارد بازار شود. شرکت باید ابتدا تصمیم بگیرد که آیا می‌تواند در کارخانه فعلی و در کنار مدل‌های احتراق داخلی خودروهای الکتریکی‌اش را بسازد یا برای این کار نیاز به گسترش کارخانه تاریخی خود در شهر کرو انگلستان خواهد داشت.

هال مارک در صحبت‌های خود همچنین سال ۲۰۲۰ را سالی بسیار خوب برای بنتلی پیش بینی می‌کند. «به نظر من امسال می‌توانیم رکورد فروش خود را بزنیم.» بنتلی امسال قصد دارد از بنتایگا مدل ۲۰۲۱ به روز شده رونمایی کند و تصاویر جاسوسی می گویند نسخه اسپید خودروی فلایینگ اسپر با پیشرانه پلاگین هیبریدی امسال وارد بازار خواهد شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar