تویوتا راو۴ نسل جدید به زودی در بازار

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
تویوتا راو4 نسل جدید به زودی در بازار

تویوتا Rav4 یکی از پرطرفدارترین کراس اوورهای میان سایز است که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا از فروش خوبی برخوردار است .
تویوتا راو ۴ نسل جدید در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸ معرفی شد که در مدلهای مختلفی روانه بازار خواهد شد.

سبک طراحی جدید تویوتا موسوم به TNGA، پس از پریوس و C-HR، در راو ۴ مدل ۲۰۱۹ نیز اعمال شده است.
تویوتا نسل به نسل طراحی های جسورانه تری را ارائه میدهد و دیگر از طراحی های کسل کننده سالهای گذشته خبری نیست .
فاصله محورهای راو ۴ جدید، کمی بیشتر شده است که احتمالا تأثیر مثبتی در فرمان‌پذیری و مانورهای تند خواهد داشت.

در بحث فنی، سیستم تقسیم هوشمند گشتاور برای راو ۴ مدل ۲۰۱۹ قابل انتخاب خواهد بود تا ۵۰ درصد قوای محرک، به چرخ‌های عقب منتقل شود و باقی، بین چرخ‌های جلو تقسیم شود. این فناوری در شرایط حرکت با سرعت ثابت، انتقال گشتاور به چرخ‌های عقب را قطع می‌کند تا مصرف سوخت کمتری در حالت تک دیفرانسیل داشته باشد. راو ۴ جدید، دارای ۳ نوع سیستم دودیفرانسیل (AWD) خواهد بود که با قیمت‌های متفاوت و بنا به هزینه‌ی مشتری، قابل سفارش هستند. حتی برای نمونه‌ی هیبرید، فناوری چهارچرخ محرک اختصاصی ارائه شده است که AWD-i نام دارد و نسبت به گذشته، ۳۰ درصد گشتاور بیشتر به چرخ‌های عقب می‌دهد.

متاسفانه تغییری در پیشرانه و قوای فنی راو ۴ مدل ۲۰۱۹ انجام نخواهد شد؛ اما تویوتا قول داده است که مصرف سوخت و هزینه‌های جانبی خودرو کمتر شود. ارزان‌ترین مدل راو ۴، دارای گیربکس اتوماتیک جدید و ۸ سرعته خواهد بود؛ اما در نمونه‌ی هیبرید، از جعبه‌دنده‌ی CVT قدیمی استفاده می‌کند. این کراس‌اور، همچنان از موتور ۲.۵ لیتری در نمونه‌ی پایه نیرو می‌گیرد که قدرت ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. نمونه‌ی هیبرید هم با مجموع قدرت ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۶ نیوتن‌متر ارائه می‌شود که از ترکیب پیشرانه‌ی بنزینی ۲.۵ لیتری به قدرت ۱۵۰ اسب بخار و دو موتور برقی جریان متناوب (AC) تأمین می‌شود. موتور الکتریکی روی محور جلو، ۱۴۱ اسب بخار و موتور دیگر روی محور عقب، دارای ۶۷ اسب بخار خواهد بود.

از مهم‌ترین تفاوت‌های راو ۴ جدید نسبت به گذشته، باید به ارتقاء سیستم‌های ایمنی اشاره کرد. آپشن‌های بااهمیت، مثل تشخیص عابر پیاده، سیستم جلوگیری از برخورد، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و تنظیم خودکار روشنایی اصلی، احتمالا به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌های راو ۴ وجود خواهد داشت. مدل‌های بالاتر، دارای فناوری خودران سطح ۲ خواهد بود که خودرو را بین خطوط هدایت می‌‌کند و به کمک کروز کنترل هوشمند، کاهش و افزایش سرعت را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. راو ۴ جدید با سیستم تشخیص علائم راهنمایی کنار جاده قابل سفارش است و در صورت بی‌توجهی راننده، هشدار خواهد داد.

گالری تصاویر تویوتا راو۴ نسل جدید :

به نظر شما نسبت به نسل قبل طراحی بهتری دارد ؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

14 دیدگاه ها برای "تویوتا راو۴ نسل جدید به زودی در بازار"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Saman
مهمان

طراحی قبلی خیلی بهتر بود

Sadegh
مهمان

با این طراحی اسپرت و طراحی داخلی مدرنش حتما اگر بیاد تو ایران بالای ۴۰۰ میلیونه یا خیلی بیشتر

احمدرضا
مهمان

کلا تویوتا خیلی ماشینای خوبی داره و کمترین الایندگی رو داره ولی طراحیش اصلا به طبیعت نمیخوره و خوب نیست

مهدی
مهمان

یه چیز جالبو توجه کردین
دیگه ترمز دستی نداره خخخخ

علي
مهمان

عالیه 🙂

Arsalan
مهمان

طراحیش از نسل قبل بهتره اما در کل قیافه خوبی نداره که تو ماشین های تویوتا یه چیز طبیعیه 🙂
تویوتا بره یه چند تا طراح ژاپنی استخدام کنه خیلی بهتر میشه

سعید
مهمان

طراحیشو دوست ندارم … شاید فروش بالایی داشته باشه اما طراحیش ایرانی پسند نیست … CH-R کجا این کجا؟؟؟ کسی پولشو داشته باشه و کیفیت تویوتا رو بخواد لکسوس گزینه ی بهتریه

منوچهر
مهمان

بنظر من تمام شرکتا مخصوصا کره ای و ژاپنی دارن بیشتر روی چراغ های جلو زوم میکنن تمامشون زنون دارن.طراحی راوفور بینظیر اما نکته اینجاست آیا این محصول با قیمت بالای ۴۰۰وارد بازار میشه یا نه.طراحی آیرودینامیکش فوق العادست

ahmad
مهمان

کلا تویوتا ۱۰-۲۰ سال از طراحی های آلمانی عقب تره

ناصر
مهمان

واقعاً بهتر شده ولى اگر روى طراحی سپر جلوش کار بیشترى کرده بود بهتر بود چون یه مقدارى از بدنه زده بیرون این زشتش کرده