تولید تایر ضد نویز با کمک هوش مصنوعی + تصاویر

شنبه 6 بهمن 97 ساعت 10:45
تولید تایر ضد نویز با کمک هوش مصنوعی + تصاویر

گروهی از پژوهشگران ایتالیایی موفق شده‌اند نوعی لاستیک هوشمند تولید کنند که نسبت به لاستیک‌های فعلی صدای بسیار کمتری تولید می‌کنند.

بعد از این می‌توانیم شاهد خودروهایی باشیم که نه تنها در تولید پیشرانه، جعبه دنده و قطعات اصلی منحصر به فردند، بلکه کمترین صدا را در حین حرکت تولید می‌کنند.

خیلی از خودروها حین حرکت، گردش لاستیک‌ها، تغییر دور پیشرانه، شتاب گیری کامل و مواردی مشابه صدایی بیش از حد ایجاد می‌کنند. این صدا گاهی دلپذیر است ولی اگر قرار باشد مرتب تکرار شود اعصاب راننده را به مرور خرد می‌کند. جالب است که مشکل صدای تایرها همگانی است و حتی گاهی خودروهای مدرن هم این صدا را ایجاد می‌کنند.

تولید تایر ضد نویز با کمک هوش مصنوعی + تصاویر

حال تولید کننده ایتالیایی مشهور تایر یعنی برند"پیرللی" اقدام به تولید نوعی لاستیک کرده که نویز تایرها را تا ۳ دسیبل کاهش می‌دهد، این کار از طریق هوش مصنوعی انجام می‌شود. روند کار این سیستم ضد نویز بسیار ساده است.

از آنجایی که داخل یک تایر توخالی است و با هوا پر می‌شود، هوا از داخل گرما و ارتعاش حرکت می‌کند به صورتی که تایر به پایین سرازیر می‌شود. این ارتعاشات از طریق تعلیق وسیله نقلیه به داخل کابین منتقل می‌شود. راه حل پیرللی شامل یک لایه فوم باز سلولی در داخل تایر است که به کاهش و جذب این ارتعاشات پیش از انتقال به خودرو کمک می‌کند.

تولید تایر ضد نویز با کمک هوش مصنوعی + تصاویر

البته این تکنولوژی چندان جدید نیست و چند سال پیش عرضه شد ولی از آزمایش تا تولید آن طول کشید. این تکنولوژی ازسال ۲۰۱۷، برای ۷۸ گروه از تولیدکنندگان گوناگون تقاضا شد و سپس تقاضا برای خودروهای حساس‌تر مثل خودرو مرتبط با سالمندان در طول سال اخیر نرخ تقاضا را به بیش از ۱۵۰ برابر افزایش داده است.

انتخاب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar