خودروهای پرنده از خودروهای برقی سبقت می‌گیرند

شنبه 31 فروردین 98 ساعت 16:07
خودروهای پرنده از خودروهای برقی سبقت می‌گیرند

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که به زودی خودروهای پرنده از خودروهای الکتریکی سبقت می‌گیرند. درواقع پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که خودروهای پرنده در سفرهای بلند مدت برتر از خودروهای گازی و الکتریکی عمل می‌کنند.

هرچند خودروهای پرنده تا حد زیادی به شرایط آب و هوا وابستگی دارند، ولی فراموش نکنیم که دنده هوایی زدن یک گزینه عالی برای فرار از ترافیک محسوب می‌شود. سفر هوایی نیازمند مقدار بسیار زیادی انرژی، چون شما باید جسمی سنگین را در هوا بلند کنید و آن را در هوا نگه دارید، ولی این فرایند موجب می‌شود شما با سرعت بیشتری به مقصد برسید.

پژوهشگران دانشگاه میشیگان عقیده دارند سفر هوایی می‌تواند زمینه ساز صرفه جویی در مصرف انرژی هم باشد. نواف فوربوش مدیر این پروژه پژوهش می‌گوید: " مدل ما نشان دهنده روند کلی در فضای خودروهای الکتریکی ساده و خودروهای پرنده است و از پارامترهای گوناگونی از مطالعات مختلف و طرح‌های خودروهای پرنده را بررسی کرده است. خودروهایی که هر یک بر حسب وزن و کارکرد از باتری و سطح انرژی متفاوتی استفاده می‌کنند."

همانطور که ممکن است تصور کنید، پرواز برای رفتن به مسیری یک مایلی یا کوتاه چندان به صرفه نیست. چون به محض این که اوج بگیرید باید دوباره فرود آمده و انرژی خود را صرف همین اوج و فرود می‌کنید ولی در مسیری ۱۰۰ کیلومتری (نزدیک به ۶۲ مایل) مسائل بسیار متفاوت خواهند بود.

برای یک سفر ۱۰۰ کیلومتر، یک مسافر تنها در یک خودرو پرنده ۳۵ درصد انرژی کمتر نسبت به خودروهای گازوئیلی صرف می‌کند ولی این رقم هنوز هم ۲۸ درصد بیشتر از یک خودرو الکتریکی است. در واقع، خودرو پرنده در این زمینه برتر از خودرو گازوئیلی است.

شاید تصور کنید این آمار و ارقام یک پیروزی بزرگ را نشان نمی‌دهد ولی بهتر است بدانید که یک خودروی پرنده می‌تواند مسیری که خودرو الکتریکی یا گازوئیلی طی می‌کنند با یک چهارم زمان کمتر طی کند. البته این پژوهش فعلاً در سطح نظری است اما مطالعات گسترده‌تر نشان می‌دهند که این پژوهش می‌تواند تعمیم داده شود و با بررسی خودروهای پرنده مثل تاکسی پرنده اوبر که در مسیر طراحی قرار دارد نتایجی قطعی‌تر کسب کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar