سیستم نقشه برداری هوشمند خودروهای خودران تویوتا

شنبه 11 اسفند 97 ساعت 16:09
سیستم نقشه برداری هوشمند خودروهای خودران تویوتا

کمپانی خودروسازی تویوتا درپی راه‌اندازی یک سیستم نقشه برداری هوشمند است که در صورت تحقق، خودروهای خودران را بسیار کاربردی‌تر خواهد کرد.

خودروهای خودران اغلب از نقشه‌های دقیق مسیرها بهره‌مند می‌شوند، ولی تهیه این نقشه‌ها بسیار سخت و مرارت‌آور است.

محققان تویوتا و شرکتی به نام "کارمرا"(Carmera) به یک راه حل ساده‌تر رسیده‌اند؛ استفاده از دوربین‌های بیرونی برای تهیه یک نقشه دقیق و با جزئیات از شهر.

آن‌ها در حال برنامه ریزی یک پروژه "اثبات مفهوم" هستند که از دوربین‌های مبتنی بر حسگر تویوتا و "دوربین‌های روی داشبورد"(dash cams) برای تهیه داده‌های نقشه از مرکز شهر توکیو استفاده می‌کند

این پروژه چند ماه به طول خواهد انجامید و داده‌های دیجیتال تصویری و نقشه‌های دیجیتالی فعلی را برای تعیین جزئیات ترافیکی، محدودیت‌ها و جزئیات دیگر که یک وسیله نقلیه خودران نیاز به شناسایی آن دارد ترکیب می‌کند.

معلوم نیست که بعد از اتمام این پروژه چه اتفاقی خواهد افتاد، ولی تویوتا این پروژه را به عنوان نخستین قدم به طرف یک سیستم نقشه برداری اتوماتیک می‌داند که از اطلاعات روزانه خودروهای عبوری در سطح شهر استفاده می‌کند.

این سیستم به نوبه خود می‌تواند وسایل نقلیه بدون راننده و خودران را بسیار کاربردی‌تر و دقیق‌تر کند.

در واقع در صورت عرضه چنین سیستمی شما می‌توانید نقشه‌های مناسب برای خودروهای خودران را برای هر مسیر و جاده‌ای در اختیار داشته باشید و عملکرد خودروهای خودران دیگر محدود نخواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar