معرفی برابوس ۹۰۰ سوپر بلک

بروزرسانی در: جمعه 8 اردیبهشت 02 ساعت 10:41
معرفی برابوس 900 سوپر بلک

کمپانی برابوس طبق روال همیشگی از جدیدترین محصول ارتقا یافته مرسدس بنز با نام ۹۰۰ سوپربلک رونمایی کرد. این خودرو بر پایه مرسدس GLS63 تیون شده شکل می‌گیرد و ۸۸۸ اسب بخار قدرت دارد. قیمت این خودرو نیز چند برابر قیمت نسخه استاندارد GLS63 خواهد بود.

چندین دهه است که برابوس کار تیونینگ خودروهای مرسدس بنز را انجام می‌دهد. یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های اخیر این تیونر همین ۹۰۰ سوپربلک است که مرسدس-ای ام جی GLS63 4Matic را به یک شاسی‌بلند پرقدرت و پرفورمنس تبدیل می‌کند. بزرگ‌ترین بهبود خودروی موردبحث افزایش حجم پیشرانه توئین توربو از ۴ به ۴.۴ لیتر بوده که باعث می‌شود قدرت خودرو به ۸۸۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۰۵۰ نیوتون متر برسد. بد نیست بدانید GLS63 به‌صورت استاندارد ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور دارد.

برابوس ۹۰۰ سوپربلک می‌تواند در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. مدل کارخانه‌ای GLS63 صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی دارد. برابوس برای دستیابی به چنین عملکردی دست به تغییرات وسیع در سیلندرها، پیستون‌ها و یاتاقان‌ها زده است. یک میل‌لنگ جدید نیز باعث کارایی بهتر نیروگاه آهنین مرسدس می‌شود.

علاوه بر این برابوس از توربوهای جدید با کمپرسور بزرگ‌تر استفاده کرده تا حداکثر بوست آن‌ها به ۱.۴ بار برسد. پمپ‌های سوخت پرفشار نیز باعث می‌شوند پیشرانه بنزین کافی را دریافت کند. سیستم اگزوز هم ارتقا یافته و خروجی‌های جدیدی دارد. این تیونر علاوه بر موارد یاد شده دستی بر سر و روی GLS63 نیز کشیده است. ورودی‌های هوای جلو تریم فیبر کربنی دارند و کلیت بخش جلوی مرسدس نیز خشن‌تر به نظر می‌رسد.

شاسی‌بلند یاد شده از رینگ‌های مونوبلاک Z با ابعاد ۲۴ اینچی و ظاهر مشکی هماهنگ با کلیت بدنه سود می‌برد. تریم خاکستری شادو نیز جایگزین تریم کرومی مدل استاندارد شده‌اند. برابوس برای تکمیل کار نیز ماژول کنترل جدیدی را برای سیستم تعلیق بادی در نظر می‌گیرد که ارتفاع خودرو را چند میلی‌متری کاهش خواهد داد. این تیونر برای کابین نیز همان طرح تیره را ارائه می‌کند به گونه‌ای که پوشش چرم و آلکانترا مشکی حرف اول را خواهند زد. به این موارد باید تریم های فیبر کربن و خاکستری شادو مات را اضافه کرد. اگر خواهان برابوس ۹۰۰ سوپربلک باشید باید حداقل قیمت ۴۰۷,۹۸۶ دلار را برای آن بپردازید. بد نیست بدانید قیمت نسخه استاندارد مرسدس-ای ام جی GLS63 مدل ۲۰۲۳ در آمریکا از ۱۴۰,۱۵۰ دلار شروع می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar