رونمایی برابوس ۷۵۰ بودو بوشمن ادیشن

پنج شنبه 22 تیر 02 ساعت 14:29
رونمایی برابوس 750 بودو بوشمن ادیشن

برابوس برای گرامی داشت مؤسس خود آقای بودو بوشمن از خودروی جدید ۷۵۰ بودو بوشمن ادیشن که بر پایه مرسدس-ای ام جی SL63 شکل گرفته و ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد رونمایی کرد.

پروژه جدید این تیونر که با نام برابوس ۷۵۰ بودو بوشمن ادیشن شناخته می‌شود بر پایه SL63 شکل گرفته و ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد. تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو و با قیمت حدود ۳۷۰ هزار دلار تولید خواهد شد. SL63 به‌صورت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند بنابراین برابوس قدرت و گشتاور این خودرو را به ترتیب ۱۲۳ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متر بیشتر کرده است.

برای دستیابی به چنین قدرتی برابوس کیت پرفورمنس پاور اکسترا B40S-750 را به همراه توربوهای ۵۲ میلی‌متری در نظر گرفته است. همچنین یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ و با چهار خروجی کربنی/تیتانیومی وجود دارد که می‌توان با حالت‌های گوناگون صدای آن را تنظیم کرد.

این قدرت عظیم به برابوس ۷۵۰ بودو بوشمن ادیشن اجازه می‌دهد در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی به ۳۱۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. برای یادآوری باید گفت نسخه استاندارد SL63 صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای و همان حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعتی را دارد.

برابوس همچنین کیت بدنه فیبر کربنی نسبتاً ساده‌ای را در نظر گرفته که شامل بخش جلوی جدید، اسپویلر لبه صندوق و دیفیوزر عقب است. این روزها تیونرهای زیادی اقدام به عرضه رینگ‌های سه پره نمی‌کنند اما بودو بوشمن ادیشن به چنین رینگ‌هایی مجهز بوده و ابعاد آن‌ها در جلو و عقب خودرو به ۲۱ و ۲۲ اینچ می‌رسد. تیونر موردبحث همچنین جادوی خود را برای ارتقای کابین مرسدس بکار برده و در این بخش شاهد چرم مشکی و تریم فیبر کربن هستیم. همچنین امضای بودو بوشمن نیز روی کنسول مرکزی نقش بسته است.

آقای بودو بوشمن کمپانی برابوس را در سال ۱۹۷۷ تأسیس کرد. او علاقه زیادی به مرسدس S کلاس به ویژه مدل‌های دهه ۹۰ میلادی داشت. شایان ذکر است برابوس تنها تیونری نیست که روی SL63 جدید کار می‌کند زیرا منصوری هم خودروی SL700 R لیمیتد را با قدرت ۷۰۷ اسب بخار معرفی کرده بود. این مدل از اینترکولر و فیلترهای هوای جدید و بهبودهای نرم‌افزاری سود برده و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز تعویض‌های سریع‌تری دارد. محصول منصوری البته دارای کیت بدنه گیراتری بوده است. فوستلا به عنوان یک تیونر شناخته شده دیگر دست روی SL63 گذاشته هرچند فقط طراحی ظاهری این خودرو را ارتقا بخشیده و به قوای محرکه آن دست نزده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar