رونمایی کادیلاک اسکالید منصوری

بروزرسانی در: پنج شنبه 18 خرداد 02 ساعت 10:13
رونمایی کادیلاک اسکالید منصوری

جدیدترین محصول منصوری براساس بزرگ‌ترین شاسی‌بلند امریکا ساخته شده است. اسکالید تیونینگ منصوری، تقویت پیشرانه و کیت بدنه‌ی اختصاصی دارد.

منصوری به عنوان یکی از مشهورترین شرکت‌های تیونینگ و خدمات افترمارکت، معمولا بهینه‌سازی خودروهای ساخت اروپا را انجام می‌دهد. انواع فراری، لامبورگینی، مرسدس بنز، رولزرویس و حتی بوگاتی در سابقه‌ی فعالیت منصوری دیده می‌شوند اما تیونینگ خودروهای امریکایی، به‌ندرت انجام شده است.

منصوری در سال ۲۰۲۱ بدنه اختصاصی برای فورد GT معرفی کرد و ظاهر بیرونی این مدل را به کلی تغییر دارد. توجه به سوپراسپرت‌ها و ابرخودروها توسط منصوری چندان عجیب نیست اما ساخت نسخه‌ی ویژه از شاسی بلند پهن‌پیکر کادیلاک، فراتر از انتظار محسوب می‌شود.

ظاهرا بیشترین فروش منصوری به ساکنان متمول کشور امارات مربوط است. این ناحیه از خلیج فارس، انواع شاسی‌بلندهای اندازه بزرگ، شامل تویوتا لندکروزر، نیسان پاترول، اینفینتی QX80 و کادیلاک اسکالید را خریداری می‌کند. با شرایط موجود، بهینه‌سازی اسکالید توسط منصوری، اقدامی هوشمندانه و سودآور به نظر می‌رسد. ظاهرا، چند محصول دیگر از تولیدات کادیلاک نیز درحال بهینه‌سازی توسط منصوری هستند و طی ماه‌های آینده معرفی می‌شوند.

اسکالید V هم‌اکنون یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلندها دنیا است اما مهندسان منصوری، بهبود فنی برای نسخه‌ی استاندارد این خودرو ارائه کرده‌اند. به بیان بهتر، اسکالید منصوری مجهز به موتور ۶/۲ لیتر سوپرشارژ در اسکالید V نیست و براساس پیشرانه‌ی ۶/۲ لیتر تنفس طبیعی ساخته شده است. براین اساس، قدرت و گشتاور از ۴۲۰ اسب بخار و ۶۲۶ نیوتن‌متر به ۴۵۵ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن‌متر رسیده است. اسکالید V قدرت ۶۸۲ اسب بخار و گشتاور ۸۸۵ نیوتن‌متر دارد.

در نمای بیرونی، چرخ‌های ۲۶ اینچ به رنگ سیاه برق، مهم‌ترین تفاوت اسکالید منصوری با مدل استاندارد هستند. برای این خودرو، سپرهای اختصای و تایرهایی به پهنای ۲۹۵ میلی‌متر استفاده شده است. مطابق انتظار، انبوهی از ادوات فیبرکربن ساخت کارخانه‌ی منصوری هم در قسمت‌های مختلف بدنه و کابین وجود دارند. جالب‌تر اینکه، بال انتهای سقف و آینه‌های جانبی، بسیار شبیه به ادوات متناظر در شاسی‌بلند بی‌ام‌و XM هستند.

برخلاف بعضی تولیدات منصوری، اسکالید تیونینگ این شرکت دارای ترکیبی دلپذیر و عامه‌پسند از چرم با رنگ ملایم برای صندلی‌ها است. ترکیب قهوه‌ای روشن و سیاه، حس لوکی و آرام‌بخش اسکالید منصوری را تقویت می‌کند. فرم استخوانی و اسپرت فرمان نیز، زیاده‌روی‌های دیده شده در بعضی خودروهای تیونینگ منصوری را ندارد.

در بازار جهانی آستانه قیمت کادیلاک اسکالید مجهز به موتور ۶/۲ لیتر تنفس طبیعی، ۸۲ هزار دلار است. این مدل در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. اسکالید V با موتور سوپرشارژ، ۱۵۲ هزار دلار قیمت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه دارد.

قیمت اسکالید منصوری مشخص نیست اما از اطلاعات موجود می‌توان نتیجه گرفت که همراه پیشرانه تنفس طبیعی، حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار دلار، هزینه خرید داشته باشد. طبیعتا، مالکان اسکالید V نیز می‌توانند کیت بدنه و تزئینات کابین منصوری را سفارش دهند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar