معرفی بی ام و M3 تیون شده هزار اسب بخاری

یکشنبه 26 شهریور 02 ساعت 09:30
معرفی بی ام و M3 تیون شده هزار اسب بخاری

یک تیونر نسبتاً ناشناخته در پورتوریکو بی‌ام‌و M3 کامپتیشن xDrive خود را با ۱۰۲۶ اسب بخار قدرت معرفی کرده است. به این ترتیب M3 قوی‌تر از سوپر اسپرتی همچون لامبورگینی روئلتو خواهد بود!

برای دستیابی به چنین قدرت فوق‌العاده شرکت بیمر PR از کیت توربو S58 ویژه KLM، توربو شارژر نسل دو ۷۲۷۵، سیستم اگزوز از جنس تیتانیوم و منیفولد ورودی CSF استفاده کرده است. یکی دیگر از اجزای این پکیج هم کیت تزریق متانول بوده است. خودروی موردبحث از سوخت اتانول E85 استفاده می‌کند و چنین سوختی می‌تواند قدرت و گشتاور را در برخی خودروها تا ۲۰ درصد افزایش دهد. همچنین به لطف افزایش جریان گازهای خروجی اگزوز توربوها می‌توانند سریع‌تر عمل کنند.

به نظر می‌رسد این بی‌ام‌و M3 تیون شده G80 گیراترین مدل پس از M4 شرکت دریفت برادرز در دو سال پیش باشد که ۱۰۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. در اولین تست داینوی خودروی موردبحث شاهد تولید ۹۹۵ اسب بخار قدرت هستیم اما در تست دوم M3 از خروجی ۱۰۰۰ اسب بخار عبور می‌کند و در نهایت می‌تواند به عدد حیرت‌انگیز ۱۰۲۶.۷ اسب بخار برسد. نکته مهم اینکه چنین قدرت عظیمی به تمامی چرخ‌ها فرستاده می‌شود. برای مقایسه باید گفت M3 تیون شده قوی‌تر از خودروهایی همچون فراری SF90، لامبورگینی روئلتو و حتی بوگاتی ویرون است.

مهم‌تر اینکه پروژه موردبحث دو برابر قوی‌تر از M3 کامپتیشن استاندارد با ۵۰۳ اسب بخار قدرت است و همین امر باعث ایجاد سؤالاتی درباره قطعات پیشرانه و پتانسیل آن‌ها می‌شود. تیونر یاد شده می‌گوید این اولین M3 G80 پورتوریکو است که از مرز قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار عبور می‌کند. اگرچه مشخصات عملکردی M3 منتشر نشده اما نسخه استاندارد آن در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. به این ترتیب انتظار داریم ابر خودروی بیمر PR بسیار سریع‌تر باشد. به عنوان سخن پایانی باید گفت M3 شرکت جی پاور ۷۲۰ اسب بخار قدرت دارد و بنابراین استفاده از یک توربوی بزرگ یا دو توربو می‌تواند تفاوت زیادی در قدرت تولیدی ایجاد کند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "معرفی بی ام و M3 تیون شده هزار اسب بخاری"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مصطفی
مهمان

*** ***ایرانیا ماشین یعنی این نه اون لپ لپ ۴۰ سال پیش یا چینیایی که حتی تست امنیتم ندارن