معرفی فراری ۲۹۶ نوویتک

چهارشنبه 14 شهریور 03 ساعت 15:33
معرفی فراری 296 نوویتک

شرکت تیونینگ نوویتک از پکیج جدید خود برای سوپر اسپرت جذاب فراری ۲۹۶ رونمایی کرد.

تیونرهای افترمارکت به ندرت با مفهوم پکیج‌های تیونینگ محدود و شیک آشنا هستند اما نوویتک جزو شرکت‌هایی است که با این ریزه‌کاری‌ها به خوبی آشناست و محصولاتی جذاب را تولید می‌کند. با اینکه جدیدترین سوپر اسپرت تیون شده توسط نوویتک به‌طور قابل‌توجهی خشن‌تر از نسخه استاندارد است اما همچنان وقار و جذابیت خود را حفظ کرده است.

کیت N لارگو مشهور نوویتک برای نسخه‌های کوپه و روباز فراری ۲۹۶ GTB و ۲۹۶ GTS معرفی شده و باعث می‌شود این سوپر اسپرت ایتالیایی قدرت و ابهت بیشتری داشته باشد. شاید جذاب‌ترین بخش این خودرو کیت بدنه پهنی باشد که از ویژگی‌های بصری برخی محصولات دیگر فراری الهام گرفته است. همانند ۲۹۶ قبلی نوویتک، کیت N لارگو شامل اگزوز فعال این برند، کاتالیزورهای بهینه و برخی ویژگی‌های دیگر است که باعث می‌شود قدرت پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی این خودرو با افزایش ۳۷ واحدی به ۸۵۶ اسب بخار برسد. با اینکه نوویتک اشاره‌ای به صفر تا صد این خودرو نکرده اما نسخه استاندارد فراری ۲۹۶ در عرض ۲.۴ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

نمای جلوی ۲۹۶ دارای ورودی هوای مرکزی کم ارتفاع است و ورودی‌های کناری نیز طراحی متفاوتی دارند که باعث می‌شوند چشمان بیننده به سمت رینگ‌ها معطوف شوند. در این بخش رینگ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی NF11 NL دیده می‌شوند که با همکاری برند ووسن ساخته شده‌اند. همان‌طور که گفته شد گلگیرهای خودرو پهن‌تر شده‌اند و از قطعات فیبر کربنی نیز استفاده شده است. تریم فیبر کربن فراری ۲۹۶ نوویتک به کاور پیشرانه، دیفیوزر و آینه‌های جدید نیز سرایت کرده است.

گلگیرهای عقب پهن این سوپر اسپرت اشاره‌ای جذاب به فراری انزو FXX دارند اما به نظر می‌رسد تصمیم تیم طراح برای استفاده از دو خروجی اگزوز کوچک‌تر بجای اگزوز مرکزی تکی، انتخابی افترمارکتی باشد. علاوه بر این سیستم تعلیق نیز دستخوش تغییر شده و امکان سفارش فنرهای اسپرت و سیستم تعلیق پیچشی با لیفت دماغه و یا بدون آن نیز وجود دارد. باید دانست تمامی قطعات کیت نوویتک در تونل باد بهینه شده‌اند و روی داون فورس تولیدی تأثیر مثبت دارند. داخل کابین فراری ۲۹۶ تیون شده را نیز می‌توان به سلیقه خریدار تغییر داد هرچند نوویتک فعلاً کابین نسخه استاندارد این محصول را به نمایش گذاشته است.

نوویتک همچنین اشاره‌ای به قیمت کیت جدید خود نکرده اما گفته فقط ۱۵ نمونه از آن را تولید خواهد کرد. با توجه به اینکه کیت تیونینگ نوویتک برای محصولی پرقدرت و جذاب از فراری تولید شده و دارای قطعات فیبر کربنی متنوع و تیراژ محدود است بنابراین انتظار می‌رود کل پکیج قیمتی شش‌رقمی داشته باشد. سؤال این است که آیا این کیت می‌تواند پاسخگوی نیازهای مالکان فراری ۲۹۶ باشد یا خیر. نظر شما چیست؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar