معرفی منصوری گراند اینتری و گرونوس

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 مهر 03 ساعت 08:55
معرفی منصوری گراند اینتری و گرونوس

منصوری بار دیگر به سراغ مرسدس ‎‌بنز کلاس G رفته تا این شاسی‌بلند V8 را به هیولایی فوق‌لوکس تبدیل کند.

چندی ماه پیش بود که مرسدس‌بنز از نسل تازه شاسی‌بلند زیبا، محبوب و لوکس خود، کلاس G اتاق W465، رونمایی کرد. این خودرو بهبودهای متنوعی را به چشم دیده بود اما هنوز یک چیز را کم داشت و آن هم، حمایت تیونرهای مختلف از آن بود؛ تا اینکه منصوری سرانجام از نسخه بهبودیافته آن را در دو نسخه و با نام‌های «گراند اینتری» و «گرونوس» رونمایی کرد و G63 تازه را هم به ناوگان‌ خودروهای پرزرق‌وبرق خود اضافه کرد. تنها هشت دستگاه از هر کدام ساخته می‌شود که هر کدام به ویژگی‌های خاص خود مزین خواهد شد.

پیشرانه این خودرو را یک واحد ۴ لیتری V8 تشکیل می‌دهد که به‌همراه دو توربوشارژر بزرگ و سیتم اگزوز جدید خود توان تولید ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱,۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. بنابراین عجیب نیست اگر هر از آن‌ها را ببینید که درعرض ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. هر چند تفاوتی میان پیشرانه گراند اینتری و گرنوس وجود ندارد اما ظاهر آن‌ دو کاملا از یکدیگر متمایز شده است.

از گراند اینتری شروع می‌کنیم که از بدنه‌ای کاملا جدید بهره‌مند شده است. تمام اجزا و صفحات بدنه به‌صورت اختصاصی و توسط منصوری تولید شده‌اند. رینگ‌های این خودرو از نمونه ۲۴ اینچی ۱۰ پره آلیاژی هستند و بیننده را ناخواسته به یاد شاسی‌بلند قبلی این برند، فراری پروسانگوئه پوگناتور، می‌اندازند. بال سقفی که امروزه به امضای منصوری تبدیل شده‌، در این خودرو هم به کار گرفته شده است. ناگفته نماند که تمام این قطعات تازه از جنس فیبرکربن تهیه شده‌اند.

در سوی دیگر مدل گرونوس نشسته که بدنه‌ای کاملا جدید اما با مواد اولیه یکسان دارد. با این تفاوت که در این مدل شاهد حضوری رینگ‌های آیرودینامیک، روف بار و چند المان جزئی دیگر هستیم. نمای جلو میزبان جلوپنجره تازه به‌همراه لوگوی همرنگ‌بدنه منصوری است که بالاتر از سپر جدید قرار گرفته است. طاق چرخ‌ها برجسته‌تر شده‌اند و خروجی‌هایی هم در بالای آن‌ها تعبیه شده است. نمای عقب هر دو مدل گراند اینتری و گرونوس میزبان سپرهای تازه‌ای شده است که دو چراغ LED جدید را با طرح چراغ عقب خودرو در خود جای داده است.

کابین گرونوس با بهره‌وری از انواع دوخت‌ها و طرح‌هایی متفاوت و متنوعی که سطح جزئیات سرسام‌آوری را برای این خودرو ایجاد کرده است، فضایی لوکس و گرم را برای سرنشینان این خودرو فراهم می‌کند. البته که تمامی ادوات خشک این بخش از جنس مواد باکیفیتی چون فیبرکربن یا آلومینیوم تهیه شده‌اند تا خریداران از خرید خود نهایت رضاییت را داشته باشند. کابین گراند اینتری هم از این قاعده مستثنا نیست؛ تنها تفاوت آن در ظاهرسازی متفاوتش است که به‌خاطر استفاده از رنگ‌بندی، دوخت و طرح‌های جدید منصوری ممکن شده است.

منصوری به رسم تازه معرفی خودروهای خاص خود، قیمت نهایی این مدل‌ها را اعلام نکرده است. تنها می‌دانیم که علاقه‌مندان برای مالکیت گرونوس و گراند اینتری باید هزینه‌ای اضافه برای خریداری مرسدس‌بنز G63 بدهند که روی نرخ نهایی این پکیج لوکس و استثنایی، تاثیرگذار خواهد بود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar