معرفی مرسدس بنز CLE53 AMG

پنج شنبه 16 آذر 02 ساعت 10:05
معرفی مرسدس بنز CLE53 AMG

مرسدس CLE53 AMG جدید به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

به خانوادهٔ کوپهٔ مرسدس CLE نسخهٔ جدید و جذابی بنام CLE53 اضافه شده است. هرچند این یک AMG تمام‌عیار نیست اما آن‌قدر قدرت دارد که بتواند حریف رقبایی مثل آئودی RS5 و حتی ب‌ام‌و M4 پایه شود. مثل دیگر مدل‌های سری ۵۳ مرسدس AMG، این کوپه هم از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که البته حالا با بهبود محفظهٔ احتراق، رینگ‌های پیستون جدید، بهبود تزریق سوخت و توربوشارژر جدید مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است.

در کنار این پیشرانه یک سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی با استارت ژنراتور یکپارچه هم قرار دارد که می‌تواند به‌طور موقتی تا ۲۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. به لطف این ویژگی‌ها، مجموع خروجی قوای محرکه به ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است که دومی در حالت اووربوست به ۶۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. این پیشرانه به گیربکس آشنای ۹ سرعته اتوماتیک متصل می‌شود که نیرو را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد.

به لطف این ترکیب، CLE53 ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت خودرو نیز هرچند روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با پکیج سفارشی AMG درایور، این عدد به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند. در این خودرو حالت‌های رانندگی مختلفی مثل راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی تعبیه شده است که قسمت‌های مختلفی مثل پیشرانه، گیربکس، شاسی و فرمان را تنظیم می‌کند. علاوه بر این، CLE53 به حالت دریفت هم مجهز است که تمام نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

ویژگی مهم‌تر این کوپهٔ اسپرت برخورداری از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب به‌صورت استاندارد است که تا سرعت صد کیلومتر بر ساعت، چرخ‌های عقب را تا ۲.۵ درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو و در سرعت‌های بالاتر از این تا ۰.۷ درجه در جهت چرخ‌های جلو می‌چرخاند. GLE53 در ظاهر نیز به لطف جلوپنجرهٔ آشنای AMG و سپر تهاجمی‌تر، بلافاصله از نسخه‌های معمولی متمایز می‌شود. علاوه بر این، طراحان مرسدس گلگیرهای جلو را ۵۸ میلی‌متر و عقب را ۷۵ میلی‌متر بزرگ‌تر کرده‌اند تا بتواند رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی یا سفارشی ۲۰ اینچی را در خود جای دهد.

یک اسپویلر کوچک در لبه در صندوق و دو سر اگزوز جدید از ویژگی‌های نمای عقب CLE53 هستند درحالی‌که امکان سفارش پکیج AMG آپشن هم وجود دارد که دیفیوزر بزرگ‌تر، اسپویلر بزرگ‌تر و باله‌های جلو و عقب را اضافه می‌کند. خریداران می‌توانند پکیج‌های AMG نایت و AMG کربن را هم سفارش دهند. در داخل کابین خودرو، غربیلک فرمان آشنای AMG دیده می‌شود که با چرم و آلکانترای مشکی پوشیده شده است. تریم فیبر کربنی، دوخت قرمزرنگ، چرم سفارشی و صندلی‌های پرفورمنس هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این کوپهٔ جذاب هستند. مرسدس فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ CLE53 را اعلام نکرده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar