معرفی وانت برقی تلو تراک

شنبه 27 خرداد 02 ساعت 09:40
معرفی وانت برقی تلو تراک

یک شرکت نوپای آمریکایی بنام تلو اقدام به ساخت وانت الکتریکی کوچکی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و برد ۵۶۰ کیلومتری کرده که طولی هم‌اندازهٔ هاچ‌بک دودر مینی دارد.

آمریکایی‌ها علاقهٔ عجیبی به پیکاپ دارند و حالا شرکت جدیدی وارد این بخش شده است. این شرکت اما که تلو (Telo) نام دارد، بجای ساخت پیکاپی غول‌پیکر، اقدام به ساخت یک وانت کوچک الکتریکی برای شهرهای شلوغ آمریکا کرده است. این وانت با نام تلو تراک، تنها ۳,۸۶۰ میلی‌متر طول دارد که تقریباً به‌اندازهٔ یک هاچ‌بک مینی دودر است ولی بااین‌حال، به گفتهٔ سازنده توانایی‌های حمل بار آن به‌اندازهٔ تویوتا تاکوما خواهد بود.

این مهم به لطف طراحی هوشمندانه‌ای حاصل شده که از پتانسیل جانمایی موتورهای الکتریکی بهره می‌برد. فقدان پیشرانهٔ درون‌سوز و جانمایی هوشمندانهٔ پکیج باطری باعث شده فضای بیشتری در پیکاپ به سرنشینان و فضای بار اختصاص داده شود. تلو تراک یک پیکاپ دو کابین با ظرفیت حمل پنج نفر و اتاق بار ۱۵۲۴ میلی‌متری است. همچنین به لطف پارتیشن تاشو بین کابین و اتاق بار، امکان حمل اشیاء درازی مثل تختهٔ موج‌سواری ۲.۷۵ متری وجود خواهد داشت. علاوه بر این، زیر کف اتاق بار هم محفظه‌ای برای اشیاء تعبیه شده است.

این پیکاپ اما علیرغم اندازهٔ کوچکش می‌تواند تا هشت نفر را حمل کند. برای این کار، امکان سفارش صندلی‌های ردیف سوم وجود دارد که در کف اتاق بار قرار می‌گیرد و محفظهٔ زیر این قسمت به فضای پای سرنشینان ردیف سوم تبدیل می‌شود. همهٔ این‌ها در حالی است که تلو وعدهٔ ارائهٔ پکیج باطری چشمگیر ۱۰۶ کیلووات ساعتی را در این پیکاپ کوچک داده است که بردی تا ۵۶۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. تلو تراک همچنین به قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک با ۵۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است.

شاید فکر کنید مشخصات تلو تراک خیلی بلندپروازانه بوده و بعید است که به واقعیت بدل شود اما تیم توسعهٔ این خودرو قبلاً در دنیای مدل‌های الکتریکی فعالیت داشته‌اند. یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، «فورست نورث» است که قبلاً در توسعهٔ نسل اول تسلا رودستر نقش داشته و بعداً یکی از اولین شرکت‌های ساخت موتورسیکلت الکتریکی را تأسیس کرد. تلو هنوز زمان تولید پیکاپ خود را اعلام نکرده اما هم‌اکنون در وب‌سایت خود پذیرش سفارشات خرید آن را با پرداخت ۱۵۲ دلار آغاز کرده است. قیمت تلو تراک از ۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar