بهترین و بدترین رنگ‌های خودرو را بشناسید

بروزرسانی در: سه شنبه 16 مهر 98 ساعت 13:07
بهترین و بدترین رنگ‌های خودرو را بشناسید

درست به اندازه‌ای که مشخصات فنی، طراحی و یا امکانات یک خودرو برای خرید مهم است، انتخاب رنگ آن هم می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم خرید به شمار آید.

طراحی، یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین موئلفه های شناخت یک خودرو و جذابیت آن به شمار می‌رود و زمانی این جذابیت به اوج خود می‌رسد که یک رنگ جذاب بر روی آن نقاشی شده باشد، در غیر این صورت می‌توان جذاب‌ترین خودرو را با یک رنگ نامناسب از هیجان انداخت و آن را تبدیل به یک خودروی آزاردهنده با رنگی نه چندان دلچسب کرد. حال امروز سعی داریم مروری بر بهترین و بدترین رنگ‌های موجود بر روی خودروها داشته باشیم که در معاملات خریداران تاثیرگذار خواهد بود.

این مطالعه توسط خبرنگاران وبسایت خرید و فروش اتومبیل iSeeCars انجام شده و قیمت بیش از ۴ میلیون وسیله نقلیه گوناگون در تمامی سگمنت ها و شرایط خرید و فروش آنان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است تا در نهایت به این موضوع برسیم که رنگ خودرو چقدر در معاملات آن تاثیرگذار خواهد بود.

نارنجی: ۲۰.۴ درصد

اگر شما مشتاق به خرید یک خودروی نارنجی هستید، باید به قیمت آن هم توجه داشته باشید، چون داشتن یک خودروی نارنجی نسبت به رنگ‌های دیگر آن نزدیک به ۲۰.۴ درصد هزینه بیشتری بر روی دست خریدارانش می‌گذارد، اگرچه خوشبختانه این موضوع برای آمریکایی‌ها صدق می‌کند و در بازار کشور خودمان چندان خودروی نارنجی برای خرید و فروش وجود ندارد که بخواهیم بابت آن هزینه بسیار بالاتری پرداخت کنیم.

بنفش: ۱۴.۹ درصد

در مدت زمان حیات خود شاید به ندرت یک خودرو بنفش در جاده ببینید و شمار بسیار کمی از کمپانی‌های خودروسازی این رنگ را برای محصولاتشان قابل سفارش می‌کنند، مثل شرکت خودروسازی دوج که برای خودروی "دوج چلنجر" یک رنگ بنفش ارائه می‌دهد و طرفداران رنگ بنفش باید توجه داشته باشد که برای خرید یک خودرو با چنین رنگی، نیاز است که نزدیک به ۱۴.۹ درصد هزینه بیشتری نسبت به هزینه متوسط پرداخت خود صرف کنند.

قرمز: ۵.۴ درصد

با کمال تعجب، فروش دوباره یک خودروی قرمز به طور متوسط بدترین معاملات را دارند و فروشندگان این دسته از خودروها زمان بیشتری برای فروش خودرو خود صرف می‌کنند، ولی هنوز هم در آمریکا برای خرید یک خودروی قرمز لازم است که هزینه بیشتری پرداخت کنید که طبق تحقیقات، این میزان نزدیک به ۵.۴ درصد بیشتر از هزینه متوسط پرداخت خواهد بود.

سبز دودی یا آبی مایل به سبز: ۴.۴ درصد

سبز دودی را می‌توانیم یکی از خاص‌ترین و کمیاب‌ترین رنگ‌ها در بین خودروهای بازار بدانیم، ولی این رنگ امروزه مثل دهه ۹۰ میلادی بسیار محبوب نیست و کمتر کسی و کمتر خودروسازانی چنین رنگی بر روی محصولات خود ارائه می‌دهند، اما خب هنوز هم مشتریانی هستند که مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای داشتن یک خودرو به رنگ "آبی مایل به سبز" باشند و برای آن ۴.۴ درصد هزینه بیشتری پرداخت خواهند کرد.

سفید: ۳.۵ درصد

جای تعجب دارد که رنگ سفید در این لیست دیده می‌شود و اگر صادقانه بگوییم، تعجب کردیم که "سفید" به عنوان رنگی انتخاب شده است که هزینه بیشتری از مشتریان نسبت به هزینه متوسط در زمان معامله دریافت می‌کند. درهر حال برای خرید یک خودروی سفید رنگ در آمریکا، مشتریان نیاز به پرداخت تقریباً ۳.۵ درصد هزینه بیشتری نسبت به حد متوسط پرداخت دارند.

سبز: ۲.۹ درصد

سبز یکی دیگر از شگفتی‌های این لیست خواهد بود، چون این انتظار وجود داشت که برای خرید یک خودرو نارنجی و یا بنفش هزینه بیشتری پرداخت شود، ولی رنگ سبز به راحتی با خودرو و مخاطبان ارتباط برقرار نمی‌کند و وضعیت وقتی بدتر می‌شود که شما بجای سبز روشن، از سبز پررنگ جنگلی بر روی خودرو استفاده کنید و برای خرید آن هم نیاز به پرداخت ۲.۹ درصد هزینه بیشتری داشته باشید.

زرد: ۱.۹ درصد

رنگ زرد جزو آن دسته از رنگ‌هاست که مورد توجه خیلی از خودروسازان قرار می‌گیرد و زمانی که می‌خواهید هزینه بیشتری برای خرید یک خودرو پرداخت نکنید و در عین حال خوش رنگ باشد، رنگ زرد می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

صورتی: ۱- درصد

این رنگ بسیار خاص و ویژه است و طبیعتاً مناسب مردان به هیچ وجه نخواهد بود، ولی خودروهای صورتی پتانسیل خوبی برای معامله دارند و رنگ آنان تأثیر زیادی در معاملات نخواهد داشت و به راحتی می‌توانید بر روی خرید و فروش آنان بدون پرداخت هزینه بیشتر و یا از دست دادن سرمایه خود حساب باز کنید.

آبی: ۲.۷- درصد

دومین رنگ ما در این لیست که پتانسیل یک معامله بسیار بهتر نسبت به رنگ‌های قبلی را دارد، رنگ آبی خواهد بود که در بین مشتریان هم جذاب و محبوب است و همچنین گستردگی آن در بازار موجب شده تا شما معامله بهتری برای خرید یک خودروی آبی رنگ داشته باشید و نزدیک به ۲.۷ درصد هم هزینه کمتری بابت داشتن یک خودروی آبی پرداخت خواهید کرد.

خاکستری: ۲.۸- درصد

بعضی از رنگ‌های خاکستری بیش از سایرین متمایز هستند، ولی این رنگ خنثی در بین مشتریان محبوب است و محبوبیت بالای آن موجب می‌شود تا یک معامله بهتری برای خرید یک خودروی خاکستری داشته باشید.

قهوه‌ای: ۳.۳- درصد

شاید خیلی‌ها دوست نداشته باشند خودرویشان به رنگ قهوه‌ای باشد و صاحبان فعلی خودروهای قهوه‌ای هم مجبور خواهند بود تا خودروی خود را با قیمت کمتری در بازار بفروشند. خودروهای قهوه‌ای با رنگ نه چندان محبوب خود، نزدیک به ۳.۳ درصد کمتر از هزینه متوسط پرداخت خودرو مشابه قیمت خواهند داشت.

سیاه: ۴.۴- درصد

بیشتر مردم می گویند که رنگ سیاه بهترین انتخاب ممکن برای اتومبیل خواهد بود، اما نگهداری آن بسیار سخت‌تر است و دارندگان وسایل نقلیه مشکی نیاز است که با احتیاط بیشتری از خودرو خود استفاده کنند. حال از طرفی به دلیل مشکلات و مهم‌تر از همه به دلیل فراوانی رنگ مشکی در بازار، خودروهای مشکی رنگ بهترین معامله برای خریداران خواهند بود.

نقره‌ای: ۱۳.۷- درصد

از اینجا به بعد را می‌توانیم ۳ رنگ برتر این لیست بدانیم که برای فروشندگان بدترین معامله، ولی برای خریداران بهترین معامله را خواهند داشت و شروع آن با رنگ نقره‌ای خواهد بود که با اختلافی بسیار زیاد با رنگ مشکی، یکی از بهترین معاملات را برای خریداران جدید این دسته از وسایل نقلیه رقم می زند و مشتریان می‌توانند به طور میانگین ۱۳.۷ درصد هزینه کمتری برای داشتن یک خودروی نقره‌ای پرداخت کنند.

طلایی: ۱۵.۸- درصد

اگر این مطالعه در دهه ۷۰ میلادی انجام می‌گرفت، بدون شک رنگ طلایی بیشتری محبوبیت را کسب می‌کرد و همچنین برای داشتن یک خودروی طلایی رنگ نیاز به پرداخت هزینه بسیار بیشتری خواهید داشت، ولی امروزه خودروهای طلایی محبوبیت زیادی، حداقل برای عموم جامعه ندارند و به همین خاطر فرصت مناسبی ایجاد شده برای افرادی که دوست دارند یک خودرو با رنگ خاص بدنه داشته باشند و چه رنگی بهتر از طلایی برای جلب توجه؟!.

بژ: ۲۴.۳- درصد

بدون تردید هیچکس دلش نمی‌خواهد یک خودرو به رنگ "بژ" داشته باشد، اما خب کسانی هستند که از کارخانه خودرو خود را به رنگ "بژ" سفارش می‌دهند و پس از آن برای فروش دوباره در بازار به مشکل برمی خورند، چون رنگ "بژ" محبوبیت چندانی در بازار ندارد و همین عامل موجب شده تا کاهش قیمت شدیدی برای فروشندگان و معامله بسیار خوبی برای "خریداران" داشته باشد.

 

پرشین خودرو

 

ضررهای نور آفتاب برای خودرو

نحوه محاسبه افت قیمت خودرو در ایران

محبوب‌ترین رنگ‌های خودرو در سال ۲۰۱۸

لزوم کارشناسی خودرو برای خودروهای صفر کیلومتر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بهترین و بدترین رنگ‌های خودرو را بشناسید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Mehdi
مهمان

ممنون بابت مقاله
فقط یک نکنه ای ای رو لازم میدونم به گردآورنده این متن عرض کنم و آن اینکه بهتر و کامل تر بود اگر در کنار توضیحات عکسهای مرتبط هم استفاده میشد