نکات اصلی خرید خودرو در مزایده آنلاین

پنج شنبه 3 شهریور 01 ساعت 10:49
نکات اصلی خرید خودرو در مزایده آنلاین

برای این که به سراغ مزایده آنلاین خودرو بریم ابتدا باید بدانیم که مزایده خودرو چیست؟ مزایده خودرو رویدادهایی هستند که در آن وسایل نقلیه به خریدارانی فروخته می شود که مایل به پرداخت بالاترین قیمت برای یک خودرو خاص یا کلکسیونی از وسایل نقلیه هستند.

مزایده هایی از این نوع در سراسر جهان انجام می شود، اگرچه روند خاص برگزاری یک مزایده از جایی به جایی دیگر متفاوت است. در کنار مزایده هایی که در مکان های خاص برگزار می شود، اینترنت امکان برگزاری آنلاین مزایده خودرو را نیز فراهم کرده است. با استفاده از مزایده آنلاین، سایت اجرا کننده مزایده اغلب درصدی از قیمت فروش نهایی را دریافت می کند.

در برخی موارد، حراج خودرو یک رویداد خصوصی است. در این نوع مزایده، به جای اینکه برای عموم آزاد باشد، فقط کسانی که دعوتنامه رسمی دارند می توانند شرکت کنند. به عنوان مثال، در مزایده خودروهای دست دوم آنتیک و قدیمی ممکن است فقط کلکسیونرها و ماشین بازها بتوانند شرکت کنند. سایر مزایده های خصوصی ممکن است فقط افرادی را شامل شود که هزینه ای برای ثبت نام در مزایدات خودرو پرداخت میکنند. در ادامه مطلب به مزایا و معایب معایب ماشین مزایده ای و همینطور نحوه خرید خودرو مزایده‌ای به صورت آنلاین و حضوری می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر در این مقاله همراه ما باشید.

 

 نحوه خرید خودرو با روش مزایده‌ای و اطلاع رسانی در سایت ها

برخی از مزایده های خودرو برای هر کسی که بتواند ثبت نام کند و پیشنهاد بالاترین قیمت را در مزایده ارائه کند، آزاد است. در این صورت، افراد ممکن است نیاز به ارائه مدرکی دال سندیت اعتبار بانکی یا مدرک دیگری داشته باشند که نشان ‌دهد توانایی لازم برای پرداخت هر وسیله نقلیه‌ای را که در نتیجه فعالیت مزایده به دست می‌آورد در اختیار دارد. پس از پذیرش این مدرک واجد شرایط بودن، فرد در مزایده پذیرفته می شود و پیشنهادات وی توسط مزایده دهنده  بررسی می شود .

 

آیا خرید خودرو مزایده ای آنلاین ارزش ریسک دارد؟

مزایده خودرو آنلاین به روشی بسیار محبوب برای خرید خودروهای رویایی خریداران و دستیابی به سود فراوان برای فروشندگان تبدیل شده است. مزایده خودرو در واقع نوعی کمک به خریداران وسیله ی نقلیه با کاهش قیمت ماشین نسبت به اصل بدون وابستگی به بانک ها است. برای سود بیشتر در مزایده خودرو قبل از مراحل ترخیص خودرو مزایده ای ابتدا باید خودرو را چک کنید. دانستن این نکته ضروری است که اکثرا خودروهای مزایده ای فرسوده هستند. پس شاید در شرایط آب و هوایی مختلف هزاران کیلومتر را طی کرده باشند. اگر به دنبال یک وسیله نقلیه کاملا نو هستید، بهتر است به یک فروشگاه ماشین مراجعه کنید تا مزایده.

 

چرا مزایده خودرو آنلاین انجام می شود؟

 دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود اتومبیل ها در سامانه مزایده خودرو دولتی و خصوصی قرار بگیرند.

- برخی از خودروها طولانی مدت در فروشگاه ها مانده اند، بنابراین به عنوان یک گزینه جایگزین برای بازگرداندن مقداری از پول سرمایه گذاری شده به مزایده گذاشته می شوند.

- مورد دیگر خودرو دارانی هستند که خرید خودرو را به شکل اقساطی انجام می دهند و نمی توانند هزینه های خودرو را بپردازند، بنابراین خودرو توسط موسسات مالی بازپس گرفته شده و به مزایده گذاشته می شوند تا موسسه پول خود را پس گیرد.

- برخی از خودروها به این دلیل به مزایده گذاشته می شوند که خودروی جدیدی خریداری می‌شود. به این شکل که مالکان، خودروهای قدیمی خود را مبادله می کنند و در ازای آن خودروی دیگری تهیه می کنند.

- برخی خودروها در تصادفات آسیب می بینند و شرکت های بیمه پس از پرداخت پول به مالکان، برای اینکه مقداری از مبلغی که پرداخت کرده اند را پس بگیرند، خودرو را به مزایده می گذارند. این آسیب‌ها می‌تواند شامل خراش، فرورفتگی یا نقص های کوچک در عملکرد باشد و با توجه به آسیب وارد شده، فروش این خودروها فقط در مزایده امکان پذیر است.

 

انواع مزایده خودروی آنلاین

مزایده خصوصی

علت نامگذاری این مزایده این است که معمولا تنها توسط نمایندگی های مجاز خودرو در دسترس است و برای عموم مردم نیست.

 

مزایده عمومی

این نوع مزایده ها معمولا توسط شرکت های بیمه و شرکت های سازنده خودرو برگزار می شود. ایده پشت این مزایده ها این است که خودروهای مستعملی را بفروشند که، بدون مشکل قبلا استفاده شده اند، یا بعد از تصادف تعمیر شده باشند، یا توسط شرکت های بیمه برای بازگرداندن پول استفاده شده باشند.

 

مزایده های دولتی

این مزایده های خودرو توسط خدمات گمرک یا برخی ارگان های دولتی دیگر مانند قوه قضاییه سازماندهی می شوند. آنها برای فروش وسایل نقلیه قدیمی یا اضافی از جمله اتومبیل، کامیون، دوچرخه و غیره که ممکن است توقیف شده باشند، سازماندهی شده اند. در برخی موارد، مانند مزایده های پلیس و سازمان های دولتی، آنها خودرو را می فروشند تا خودروهای قدیمی ناوگان حمل و نقل خود را تعویض یا تعمیر اساسی کنند.

 

مزایده های آنلاین

این نوع مزایده خودرو در حال حاضر بسیار طرفدار دارد؛ چرا که یکی از راحت ترین راه های خرید خودرو بدون نیاز به حضور حتی در داخل کشوری است که خودرو در آنجا قرار دارد. در مزایده های آنلاین، اکثر خودروهای دست دوم برای فروش گذاشته می شوند و خریداران احتمالی برای خرید در سایت مزایده خودرو ثبت نام می کنند. آنها برای انتخاب خودرو به اطلاعات داده شده توسط سایت اکتفا می کنند. مزایده های آنلاین خودرو به قدری محبوب شده اند که اکنون تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که می توانید در آن ها در مزایده شرکت کنید.

 

مزایا و معایب مزایده آنلاین

از زمان شروع مزایده های آنلاین خودرو، مزایا و معایبی برای استفاده از آنها وجود داشته است.  مزایای خرید آنلاین خودرو مزایده ای شامل موارد زیر می شود:

- خودروهایی که در مزایده های آنلاین خودرو فروخته می شوند در مقایسه با خودروهایی که می توانید از نمایندگی ها خریداری کنید بسیار ارزان هستند. این امر خرید وسایل نقلیه مورد نیاز را برای خریداران با بودجه کم آسان تر می کند.

- شما می توانید خودرو کاملا جدید و سالم هم پیدا کنید، از جمله خودروهایی به روز، ایمن و کاملاً کاربردی.

- هر خودرویی با هر برندی را در مزایده خواهید یافت. حتی برندهای خودرو هایی که باید گران باشند با قیمت های بسیار مقرون به صرفه به فروش می رسند.

- اگر شما یک کلکسیونر ماشین های قدیمی باشید، مزایده آنلاین بسیار برای شما جذاب است؛ زیرا ماشین های قدیمی کاملا مقرون به صرفه به فروش می رسند.

 

معایب خرید آنلاین خودرو مزایده ای شامل موارد زیر می شود:

- فروشنده ها هیچ تضمینی در مورد وسایل نقلیه یا اطلاعات داده شده ارائه نمی‌دهند.

- تمام پیشنهادات نهایی و لازم الاجرا هستند. این به این معناست که اگر یک پیشنهاد شما پذیرفته شد، باید خرید را تکمیل کنید یا جریمه را بپردازید.

- اکثر وسایل نقلیه ای که در مزایده ها فروخته می شوند دچار فرسودگی هستند. در برخی موارد، خراش ها و فرورفتگی های کوچک هم استثنا وجود دارد.

 

هزینه پلاک خودرو مزایده ای در مزایده های عمومی

سایت قوه قضاییه معمولا برای مزایده ماشین های دست دوم در ماه های مختلف اقدام به فروش خودرو به شکل مزایده می کند. با مراجعه به سایت سایت مزایده خودرو می توانید از زمان و تاریخ مزایده ها اطلاع داشته باشید و در موعد مزایده در جلسه مزایده شرکت کنید و چنانچه برنده مزایده شدید با پرداخت مبلغ مزایده و انتقال سند مالک به نام شما صاحب خودرو می شوید. الزاما ماشین های مزایده ای نقصی ندارند و هزینه ی آنها نیز طبق نظر کارشناسان تعیین می شود. در نقل و انتقال خودرو مزایده ای دقت داشته باشید که اگر ماشینی که قصد خرید آن را دارید برگه اوراق داشته باشد خارج رده محسوب شده و قابلیت پلاک  شدن ندارد.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar