۱۰ ابزار ضروری خودرو در سفرهای طولانی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
۱۰ ابزار ضروری خودرو در سفرهای طولانی

در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ ابزارجالب بپردازیم که بودن آن ها در خودروها، می تواند برای افرادی که به سفرهای طولانی و طبیعت گردی می روند، مفید واقع شود.

برای دوستداران سفر، هیچ چیز لذت بخش تر از دل به جنگل زدن در یک مسیر خارج جاده ای با استفاده از یک خودروی چهارچرخ محرک مخصوص مسیرهای صعب العبور نیست. به خصوص زمانی که فارغ از هرگونه وسیله ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی در دل طبیعت باشید و شب‌ها را زیر نور ماه و ستارگان سپری کنید.

سپری کردن زمان در طبیعت و مسیرهای دور از شهر تنها نیازمند یک خودروی چهار چرخ محرک قدرتمند و مخصوص مسیرهای خارجی جاده ای نیست، بلکه لازم است که شما با خود وسایل و تجهیزاتی همراه داشته باشید. این وسایل برای شما این امکان را فراهم می کند که در هنگام وقوع هر حادثهٔ از پیش تعیین نشده و یا هر مورد دیگر، ایمن و راحت باشید تا بتوانید از سفر خود لذت ببرید.

 راهی برای تماس با خانه در مواقع اضطراری

10 ابزار ضروری خودرو، در سفرهای طولانی

قسمت اعظم لذت سفرهای خارج جاده ای این است که شما می توانید به دور از تمام شبکه های ارتباط جمعی، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه از طبیعت و سفر خود لذت ببرید. اما اگر به این دستگاه های هوشمند علاقه مند باشید مشکل نبود سرویس دهی و آنتن دهی در مناطق دوردست وجود دارد که، خود این موضوع سبب مشکلات بزرگ خواهد شد و در مواقع ضروری و اورژانسی احتمال دارد خطرآفرین شود.

تعدادی از افراد ترجیح می دهند از تلفن ماهواره‌ای استفاده کنند. این تلفن‌ها به خودی خود بسیار گران قیمت بوده و نیاز به هزینه اشتراک ماهیانه نیزدارند که در این حال هزینه گزافی را باید پرداخت. راه کار پیشنهادی، استفاده از وسیله ای به نام SPOT Gen 3 Satellite Messenger است که می تواند گزینهٔ خوبی برای جایگزینی با تلفن های ماهواره‌ای باشد.

این وسیله کوچک این قابلیت را دارد که شما بتوانید با استفاده از آن اطرافیان خود را از موقعیتی که در آن هستید با خبر کنید. هم چنین می توانید با استفاده از این دستگاه پیامک کوتاه از پیش مشخص شده یا حتی تماس های اورژانسی را برقرار کنید. برای تهیه این کالا باید ۱۴۹ دلار هزینه کنید و هزینه سرویس ماهانه آن نیز ۵۰ دلار در سال است.

سیستم رهیاب دقیق برای مسیرهای خارج جاده ای

10 ابزار ضروری خودرو، در سفرهای طولانی

زمانی که در حال رانندگی در مسیرهای خارج از جاده‌ای هستید، برنامه‌های رایج مسیریابی نمی تواند به شما کمک شایانی کنند چرا که آن ها با تاخیر بسیار زیاد به روز می شوند و هم چنین اکثر راه‌های فرعی و بیراهه ها را نشان نمی دهند. به همین دلیل در این شرایط، نیاز به داشتن یک سیستم جداگانه مسیریابی احساس می شود و یکی از بهترین این سیستم ها Magellan eXplorist TRX7 است که برای دوست داران آفرود طراحی شده است.

این ابزار که از یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی به همراه طراحی ضد ضربه بهره می برد، قابلیت این را دارد تا با چند روش مختلف در درون کابین قرار گرفته و فیکس شود. این ابزار از دیتابیس جداگانه ای برای شناسایی مسیرهای خارج جاده ای استفاده می کند. هم چنین این ویژگی را نیز دارا می باشد که با دانلود کردن نقشه های بیشتر بتوان مسیرهای زیادی را در این نقشه مشاهده کرد و هم چنین راه های جدیدی را که توسط شما کشف می شود یا رانندگان دیگر یافته اند با یکدیگر به اشتراک گذاشت. قیمت این دستگاه نیز به ۶۵۰ دلار می رسد.

چادری برای خودرو

10 ابزار ضروری خودرو، در سفرهای طولانی

 افرادی که مدت زیادی را با آفرود در سفر هستند و مسیرهای طولانی را انتخاب می کنند مجبور هستند مدت زمان طولانی را در طبیعت بمانند. در نتیجه وجود یک چادر، یا سرپناه برای استراحت شبانه بسیار مفید واقع خواهد شد. چادرهای بزرگ و هماهنگ با سایز خودرو، در این موارد راه چاره هستند.

این چادرها به راحتی، نصب، راه اندازی و جمع می شوند. کمپانی Tepui یکی از بهترین سازندگان پناهگاه های سقفی برای خودروهای مخصوص آفرود است که قیمت چادرهای ساخت این کمپانی متناسب با سایز و ابعاد خودرو فرق دارد.

یک اجاق گاز مخصوص پخت و پز در سفر

10 ابزار ضروری خودرو، در سفرهای طولانی

 برای کسانی که با پای پیاده به دل طبیعت می زنند و با کوله پشتی وسایل خود را حمل می کنند، وزن تجهیزاتی که حمل می کنند بسیار مهم است، اما کسانی که با خودروهای قدرتمند خود به بیراهه نوردی مشغول اند، وزن وسایلی که حمل می کنند زیاد مهم نیست و حمل یک اجاق گاز سیار و قدرتمند به آن ها کمک می کند تا از مسافرت خود لذت بیشتری ببرند.

 Eureka's Spire camp cooking system یکی از بهترین نمونه های اجاق گاز سیار است که می توان تعدادی از آن‌ها را به هم وصل کرده و فقط با یک منبع گاز آن ها را تغذیه کرد. در باره ویژگی های این اجاق گاز می توان گفت که شعله اجاق گاز به سرعت روشن می شود و سوخت را سریعاً می سوزاند و به نحوی طراحی و ساخته شده است که بتواند در وضعیت دشوار محیطی نیز به فعالیت خود ادامه دهد. این مدل اجاق گاز مخصوص در دو مدل، صد دلاری و یک مدل پیشرفته LX edition عرضه می شود که در مدل پیشرفته آن شاهد کنترل بهتری بر روی میزان دمای خروجی هستیم که ۱۵۰ دلار قیمت دارد.

 راهی برای فیلتر کردن آب در طبیعت برای نوشیدن

10 ابزار ضروری خودرو، در سفرهای طولانی

تجربه ثابت کرده است که به هنگام سفر هر چه قدر هم آب زیادی با خود به همراه ببرید، باز هم زود تر از آن چه که فکرش را می کنید آب تمام می شود. به همین علت، این نیاز احساس می شود تا دستگاهی داشته باشیم که بتواند آب را در طبیعت برای ما تسویه کند.

MSR's Guardian نام یکی از این دستگاه های بسیار عالی می باشد که در بازار نیز جزو نمونه های مطرح محسوب می شود. فارغ از این بحث که این دستگاه قادراست در هر دقیقه ۲.۵ لیتر آب را تصفیه کند، باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که سازنده آن مدعی است که این دستگاه می تواند ۹۹.۹۹ درصد از آلودگی ها و موجودات آسیب رسان از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و تک یاختگان را از آب حذف کند و هم چنین دستگاه می تواند کمک کند تا رسوبات و دیگر املاح آب کمتر شود تا آب هرچه بهتر دیده شود و مزه بهتری داشته باشد. ضمن این که هزینه تهیه این دستگاه ۳۵۰ دلار برآورد شده است.

ابزاری برای تهیه برق مورد نیاز در طول سفر

10 ابزار ضروری خودرو، در سفرهای طولانی

 ژنراتورهای برقی قابل حمل این امکان را فراهم می کنند که بتوانید در طول سفر اطمینان خاطر داشته باشید که دستگاه های وابسته به برق و نور مورد نیاز برای کمپ کردن را به همراه خود دارید و می توانید یک یخچال قابل حمل را نیز با این ژنراتور به کار بیاندازید و در کنار تمامی این آپشن ها، صدای ناهنجاری نیز تولید نخواهد شد که اذیت کننده باشد.

Generatr 1200 از کمپانی EnerPlex، یکی از بهترین انتخاب های موجود است و ۱۲۳۱ وات ساعت انرژی برق را برای شما به ارمغان می آورد و در ضمن این دستگاه تنها ۱۹ کیلوگرم وزن دارد و این مقدار دقیق نصف رقبای خود است. هم چنین این امکان وجود دارد که این ژنراتور سیار را توسط یک پنل نوری مجدداً شارژ کنید. نام دقیق این دستگاه EnerPlex's Commander 45 solar panel است.

به این موضوع دقت داشته باشید که همراه داشتن چنین ژنراتور متحرک و قدرتمندی کم هزینه نخواهد بود و این ژنراتور دارای قیمت ۱۴۰۰ دلار است و جدای از آن برای تهیه صفحه خورشیدی شارژر نیز باید مبلغ اضافه ۴۰۰ دلار را هزینه کنید.

 کیفی برای سازمان دادن به وسیله ها یتان

10 ابزار ضروری خودرو، در سفرهای طولانی

 سفر کردن با یک خودروی چهارچرخ محرک به اندازه خود بسیار لذت بخش است، در کنار این، یکی از موضوعات مهم در مورد سفر کردن و سفر با خودروهای چهار چرخ محرک، بسته بندی کردن با دقت وسایل می باشد بطوری که دسترسی به آنها در حین سفر راحت باشد. برای کمک کردن در این زمینه کمپانی Tepui یک کیف مخصوص ساخته است. این بسته بندی ها که در سایز معقولی نیز ارائه می شود بسیار مستحکم ساخته شده است و جزو سری Expedition Series Gear Container است که فضایی حدود ۱۲۰ لیتر برای ذخیره سازی وسایل خود را دراختیار شما قرار می دهد. قیمت این کیف نیز ۱۸۰ دلار اعلام شده است.

مخزن سوخت اضافی

10 ابزار ضروری خودرو، در سفرهای طولانی

 در مسیرهای خارج جاده ای معمولا پمپ بنزینی وجود ندارد تا بتوانید باک خودرو را پر کنید، از این رو کار بسیار عاقلانه ای است که با خود سوخت اضافه به همراه داشته باشید. کمپانی Wavian USA که از بهترین تولید کنندگان تجهیزات جهت حمل سوخت است یک مخزن سوخت اضافی را معرفی کرده است که مدل ۲۰ لیتری آن ۸۰ دلار قیمت دارد. هم چنین قابلیت های جلوگیری از آتش سوزی و سرریز شدن نیز به سوخت گیری هرچه سریع تر خودرو شما کمک می کند تا زودتر به جاده باز گردید و به مسیر خود ادامه دهید. با این وجود این موضوع را در نظر داشته باشید که در حالت رانندگی خارجی جاده ای از خودروی خود انتظار نداشته باشید تا بتواند مسیر طولانی را طی کند و همواره سوخت اضافی را به همراه خود داشته باشید.

یک جعبه کمک های اولیه بسیار عالی و کارآمد

10 ابزار ضروری خودرو، در سفرهای طولانی

سفر کردن در مسیر های خارج جاده ای در کنار لذت هایی که دارد با خطرها یی نیز مواجه است. پس این موضوع بسیار مهمی است که همیشه همراه خود یک جعبه کمک های اولیه داشته باشیم. یکی از بهترین نمونه های موجود بسته کمک های اولیه RMI Remote First Aid Kit است که ۵۵۵ دلار قیمت دارد. این بسته کمک‌های اولیه تقریباً هر چیزی را که نیاز داشته باشید در خود دارد و سایز آن نیز بسیار مناسب است و می توانید آن را در یک کوله پشتی قرار دهید.

بیل! یکی از بهترین دوستان آفرود بازان

10 ابزار ضروری خودرو، در سفرهای طولانی

بیل از بهترین ابزارهایی است که در طول مسافرت‌های خارجی جاده ای به کار می آید. از کاربردهای مختلف بیل می توان از آن برای خارج کردن چرخ گیر کرده و حتی خاموش کردن آتش استفاده کرد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که وزن و ابعاد مناسب بیل یکی دیگر از مباحثی است که باید در این مورد رعایت شود. Gerber's E-Tool نه تنها تمامی این نیازها را برطرف می کند بلکه در یک طرف خود دارای دندانه‌هایی است که می تواند در برخی موارد کاربردهای دیگری نیزداشته باشد و بتوان به عنوان اره نیز استفاده کرد. طول این بیل در حالت تا شده، به ۹.۲۵ اینچ می رسد و تنها یک کیلوگرم وزن دارد و تماماً از فولاد ساخته شده است و دارای قیمت ۱۱۸ دلاری است.

منبع: زومیت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "۱۰ ابزار ضروری خودرو در سفرهای طولانی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
hashe.
مهمان

این ده وسیله خوبه و کاربردی .که ۱۰ تا با هم میشه ۴۲۰۰دلار که با دلار امروز میشه ۳۸ میلیون تومان
ناقابل‌!!