مقایسه قیمت جهانی و داخلی موتورسیکلت های داخل ایران

بروزرسانی در: جمعه 3 آذر 02 ساعت 11:53
مقایسه قیمت جهانی و داخلی موتورسیکلت های داخل ایران

قیمت جهانی موتورسیکلت های داخل کشور چقدر با قیمت‌های جهانی فاصله دارد؟ آیا می‌دانید یک دستگاه هوندا کلیک در کشورهای مبدا خود یعنی تایلند و مالزی چقدر قیمت دارد؟ 

تمرکز افکار عمومی جامعه همواره روی اختلاف قیمت فاحش محصولات خارجی موجود در کشور است. این در حالی است که قیمت جهانی موتورسیکلت های داخل کشور به طرز باور نکردنی کمتر از قیمت‌های در کشور هستند. این اختلاف قیمت حتی از اختلاف قیمت خودروهای خارجی موجود در کشور با قیمت جهانی‌اشان هم بیشتر است. برای مثال یک قیمت یک دستگاه اسکوتر هوندا Vario 160 مدل ۲۰۲۳ در کشور هند حدود ۱۳۰ هزار روپیه معادل ۷۸ میلیون تومان است. این در حالی است که این اسکوتر در کشور ما حدود ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد! در واقع این اسکوتر با سه برابر قیمت جهانی در کشور ما به فروش می‌رسد. از طرف دیگر موتورسیکلت ها به صورت عمده و CKD خریداری می‌شوند و مسلما برای شرکت عرضه کننده قیمت کمتری هم دارند.

در ادامه گزارش به بررسی اختلاف قیمت جهانی موتورسیکلت های داخل کشور با قیمت‌های جهانی می‌پردازیم.

صد رحمت به مونتاژ کاران خودرو!
در حال حاضر قیمت یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ با حجم موتور ۲۰۰ سی‌سی و برند کویر در کشور ما حدود ۶۳ میلیون تومان است. چه حسی پیدا می‌کنید اگر متوجه شوید قیمت جهانی موتورسیکلت هوندا کلیک ۱۲۵i مدل ۲۰۲۳ در فیلیپین تنها ۷۹ هزار پزو معادل ۷۱ میلیون تومان است؟

البته تراژدی واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که متوجه شوید قیمت اسکوتر هوندا ADV 160 مدل ۲۰۲۳ در فیلیپین تنها ۱۶۵ هزار پزو معادل ۱۴۹ میلیون تومان است. در حالی که این اسکوتر در کشور ما بیش از ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد!

یاماها اروکس ۱۵۵ مدل ۲۰۲۳ نیز در فیلیپین ۱۲۵ هزار پزو معادل ۱۱۲ میلیون تومان قیمت دارد در حالی که در کشور ما بیش از ۲۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

همانطور که از نظرتان گذشت، موتورسیلکت‌ها در کشور ما حدود سه برابر قیمت جهانی موتورسیکلت در دنیا فروخته می‌شوند. این گران فروشی نیز خیلی ساده‌تر از خودرو اتفاق می‌افتد. چرا که نه شورای رقابتی در کار است و نه توجه افکار عمومی به آن جلب می‌شود!

بیت ران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar