موتورسیکلت باس هاس ۵۰۲ معرفی شد

بروزرسانی در: یکشنبه 3 اسفند 99 ساعت 11:34
موتورسیکلت باس هاس ۵۰۲ معرفی شد

موتورسیکلت باس هاس ۵۰۲ یکی از بهترین موتورهای موجود در دنیای موتور سواری است.

گرچه سازنده موتورسیکلت باس هاس، هارلی دیویدسون نیست، اما سبک طراحی آن، ظاهر کلاسیک رزمناو آمریکایی را دارد. ظاهر هارلی آنقدر بزرگ نبود که بتواند یک موتور شورولت V8 را در خود جای دهد، به این دلیل مونت وارن اقدام به طراحی موتور خاص خود کرد.

 

موتورسیکلت باس هاس 502

 

موتورسیکلت باس هاس 502

 

موتورسیکلت باس هاس 502

 

موتورسیکلت باس هاس 502

 

این موتور سیکلت ۵۰۲ اسب بخار قدرت و ۷۶۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در ابتدا شورولت  آن را برای اتومبیل‌های مسابقه‌ای در دهه ۱۹۶۰ طراحی کرد، اما فروش آن از سال ۱۹۹۶ شروع شد. موتورسیکلت باس هاس ۵۰۲ مجهز به پیشرانه ۸/۲ لیتری شورولت است در حراجی خودرو‌های عضلانی Mecum به فروش می رسد.

در سال ۱۹۹۰، مونت وارن اقدام به طراحی این موتورسیکلت کرد و نام آن را  باس هاس (Boss Hoss) گذاشت. هرکدام از مدل‌های باس هاس خاص هستند و نسخه‌ای که در تصاویر می‌بینید، از این قاعده مستثنی نیست. این تنها موتورسیکلتی است که در حراجی شهر خودرو عضلانی Mecum وجود دارد.

ازآنجاکه تمرکز این حراجی روی خودرو‌های عضلانی است، عملا هیچ اطلاعاتی در وب‌سایت Mecum درباره‌ باس هاس وجود ندارد. اگرچه امروزه پیشرانه‌های بزرگ شورولت برای عموم در دسترس هستند، خریداران مدل‌های جدید باس هاس باید به پیشرانه‌های ۴۹۶ یا حتی نسخه‌های معمولی ۳۵۰ اکتفا می‌کنند.

این پیشرانه‌ها معمولا از طریق جعبه‌دنده خودکار یک یا دو سرعته به چرخ عقب موتورسیکلت متصل می‌شوند. دیگر نیازی به چرخ‌ دنده نیست زیرا حتی در پیشرانه‌های کوچک نیز دامنه گشتاور آنقدر گسترده است که چنین وسیله نقلیه کوچکی مشکلی برای رسیدن به هر سرعتی در هر دنده‌ای ندارد.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar