آزمایش نمونه‌های اولیه سدان مرسدس EQS در لس آنجلس

بروزرسانی در: سه شنبه 18 آبان 00 ساعت 01:22
آزمایش نمونه‌های اولیه سدان مرسدس EQS در لس آنجلس

کانسپت مرسدس بنز ویژن EQS که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شده بود ظاهراً قرار است وارد خط تولید شود. این شرکت تصاویری از یک نمونه تستی با پوشش استتاری در حال آزمایش در لس آنجلس منتشر کرده و به وضوح می‌توان تبدیل آن از یک مدل مفهومی به یک خودروی تولیدی را دید.

این مدل سدان با نام EQS قرار است خودروی پرچم دار برند جانبی EQ باشد و فروشش از سال ۲۰۲۰ در کنار نسل جدید اس کلاس شروع خواهد شد. در حالی که انتظار می‌رود نسل جدید اس کلاس با تغییرات حداقلی، ظاهری محافظه کارانه با ابعادی که از این مدل پرچم دار مرسدس می‌شناسیم وارد بازار شود، بدون شک طراحان شرکت سدان EQS را با ظاهری متفاوت‌تر و احتمالاً طول بین دو محور بیشتر ارائه خواهند کرد. اورهنگ های جلو و عقب خودرو نسبتاً کوتاه می‌باشد. علت آن این است که موتورهای الکتریکی فضای بسیار کم‌تری در مقایسه با یک موتور شش یا هشت سیلندر می‌گیرد.

آزمایش نمونه‌های اولیه سدان مرسدس EQS در لس آنجلس

البته با توجه به وجود پوشش استتاری روی بدنه خودرو به سختی می‌توان جزئیات طراحی دقیق‌تر را متوجه شد، ولی حدس می‌زنیم که این خودرو ظاهری بین مدل کانسپت و کراس آور EQC داشته باشد که قرار است از سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. هنوز نمی‌توان با اطمینان در مورد احتمال عرضه کمربند نوری ۳۶۰ درجه مدل کانسپت روی محصول نهایی چیزی گفت.

به لطف طول بین دو محور زیاد، قطعاً سدان EQS فضای کابین جاداری خواهد داشت. مرسدس بنز همچنین قول داده این خودرو را با نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX روانه بازار کند. پشت فرمان شاهد نصب یک صفحه نمایش و آمپرهای دیجیتال خواهید بود و در کنسول مرکزی چند صفحه نمایش لمسی عمودی بزرگ قرار خواهند داشت. این سدان همچنین به سیستم‌های کمکی راننده نیمه خودران هم مجهز است.

هنوز مرسدس بنز به صورت رسمی اطلاعاتی در مورد پیشرانه و باتری آن منتشر نکرده و باید بیشتر منتظر بمانیم. کانسپت EQS به یک پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی و دو موتور الکتریکی (یک موتور روی هر اکسل) مجهز بود. مرسدس بنز ادعا می‌کرد مدل کانسپت ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور داشته و صفر تا صد را زیر ۴.۵ ثانیه می‌تواند پر کند. مطابق چرخه WLTP مدل کانسپت EQS می‌توانست با یک بار شارژ مسافتی برابر با ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. مدل نهایی نیز احتمالاً مشخصات فنی و پرفورمنسی مشابه این موارد خواهد داشت.

آزمایش نمونه‌های اولیه سدان مرسدس EQS در لس آنجلس

مرسدس بنز هنوز در مورد زمان رونمایی این خودرو نگفته، ولی قطعاً زودتر از سال ۲۰۲۱ نمی‌توانیم منتظر آن باشیم. تا آن موقع، مهندسان شرکت همچنان آزمایشات مختلف خود را روی این خودرو در گرمای آفریقای جنوبی، سرمای سوئد و ترافیک‌های سنگین کالیفرنیا و دیگر نقاط دنیا ادامه خواهند داد. بعد از رونمایی، این خودرو به رقیبی جدید برای پورشه تایکان و تسلا مدل اس تبدیل می‌شود. به احتمال زیاد نسخه نهایی کانسپت آئودی E-Tron GT نیز تا آن موقع وارد بازار خواهد شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar