معایب تویوتا جی تی gt86

بروزرسانی در: سه شنبه 18 مرداد 01 ساعت 04:27
معایب تویوتا جی تی gt86

تویوتا جی تی 86، سایون frs یا سوبارو brz. یک جسم در سه روح که بحث امروز ما روح اول است! با بررسی معایب تویوتا جی تی 86 همراه ما باشید.

تویوتا GT86 یکی از بهترین خودروهای اسپرت ساخت تویوتاست که چند سالی است در بازار خودروی ایران هم دیده می شود. خودرویی که در بازار جهانی با آرم سایون و سوبارو هم دیده می شود اما این جا در ایران ایرتویا است که این کوپه جذاب را وارد بازار کرده است (البته برخی به صورت وارداتی و نه شرکتی هستند) این خودرو در بازار ایران تقریبا رقیب مستقیمی ندارد اما با کمی ارفاق می توان آن را هم رده ی جنسیس کوپه قرار داد. بعد از اینکه هیوندای کوپه از بازار کنار رفت، جنسیس کوپه در بازار کوپه های اسپرت در حال حکمرانی کردن بود تا این که جی تی ۸۶ وارد بازار شد! خودرویی که در بین قشر جوان خیلی محبوب است اما این خودرو معایبی هم دارد و امروز معایب تویوتا GT86 را در Z4Car بررسی میکنیم.

شتابگیری ضعیف اولیه

تویوتا Gt86

وقتی این خودرو را در نگاه اول میبینیم فکر میکنیم دیگر هیچ خودرویی در شتابگیری رقیب آن نمیشود ولی این خبرها نیست و این خودرو بیشتر برای دریفت و لذت رانندگی ساخته شده و نه درگ و سرعت، هرچند شتاب ثانویه خودرو قابل قبول است و میتواند پا به پای یک خودروی ۶ سیلندر حرکت کند و لذت خاصی را برای راننده به ارمغان اورد. پس اگر قصد کورس خیابانی از صفر دارید دور GT86 را خط قرمز بکشید !

فضای کم داخل کابین

gt86 interior

درست است که از یک خودروی کوپه انتظار فضای داخلی بزرگ مثل جنسیس سدان نداریم اما حداقل باید فضایی  اندازه ی جنسیس کوپه به ما دهد. راحتی ای که در جنسیس کوپه داریم، در هیچکدام از کوپه های بازار(هیوندای کوپه، تویوتا جی تی ۸۶  و سراتو کوپ) دیده نمی شود و باید گفت جی تی ۸۶ در مقابل جنسیس در این قسمت کاملا ضعف دارد. دلیل این چند نکته می تواند باشد: اول، فاصله ی طولی محور جی تی ۸۶ از جنسیس کمتر است. دوم، صندلی های عقب جی تی ۸۶ است که به خوبی طراحی نشده حداکثر ۲ نفر ریز اندام می توانند روی آن بنشینند و این یک ضعف بزرگ است. حتی در صندلی های جلوی این خودرو هم راننده خیلی راحت نیست به این دلیل که صندلی ها تنظیم قابل قبولی برای افراد قد بلند ندارند. فرمان قابلیت تغییر طول ندارد و این باعث میشود که فضای داخل کابین جی تی ۸۶ مناسب افراد بلند قامت و درشت اندام نباشد، در مقابل در جنسیس این مشکلات وجود ندارد و شاید صندلی عقب کمی کوچک باشد اما صندلی های جلو راحتی عالی ای دارند.

سیستم صوتی ضعیف

back gt86

این خودرو یک خودروی جوان پسندانه است و انتظار داریم که سیستم صوتی عالی ای داشته باشد. ضعفی که در هیوندای کوپه دیده می شد و ضعف بزرگی هم بود در تویوتا جی تی ۸۶ که چند سال بعد به بازار آمده هم دیده می شود. سیستم صوتی جی تی ۸۶ خیلی ضعیف است و شما مجبور هستید که کواکسیال های صوتی مورد نظر خود را به خودرو اضافه کنید که این خود هزینه ی  اضافی ایجاد می کند، در مقابل در جنسیس کوپه با تعداد زیادی بلندگو و کیفیت عالی روبرو بودیم که می توان گفت جنسیس را یک پله بالاتر می برد.

مصرف سوخت بالا

با اینکه این خودرو حجم موتور زیادی ندارد اما مصرف سوخت بالایی دارد. اعلام شده که مصرف سوخت این خودرو در سطح شهر حدود ۱۰ لیتر است اما باتوجه به اینکه این ماشین اسپرت است و معمولا صاحبان این ماشین با آن بیشتر از حدی که کارخانه فکر می کند گاز می دهند این مصرف ممکن است حتی به حدود ۱۳ الی ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیر برسد.  اگر مصرف سوخت جنسیس بالا است، حجم موتور بالایی هم دارد(۳۸۰۰سی سی).اما این خودرو با موتور ۲ لیتری، مصرف سوخت نسبتا بالایی دارد.

نتیجه گیری

به طور کلی تویوتا GT86 برای کسانی ساخته شده است که عاشق دریفت و حرکات نمایشی هستند و هندلینگی از خودرو انتظار دارند که با سرعت بالا بتوانند پیچها را یکی یکی به روش سامورایی درنوردند. باز هم تاکید میکنیم اگر عشق سرعت و درگ هستید  GT86 برای شما ساخته نشده است!

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "معایب تویوتا جی تی gt86"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ابوالفضل
مهمان

بهترین ماشین از بین این سه ماشینی که گفتین قطعا تویوتا gt86هست

یونس
مهمان

اگه سرعت و درگ و دریفت میخوایین جنسیس کوپه