میزان سود لاتاری جدید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱

چهارشنبه 17 فروردین 01 ساعت 12:11
میزان سود لاتاری جدید ایران خودرو در سال 1401

ایران خودرو در اولین طرح فروش فوق‌العاده سال ۱۴۰۱، ۵ محصول خود را عرضه کرده است. اختلاف قیمت این خودروها با بازار آزاد به گونه‌ای است که خریدار حداقل ۹۷ میلیون تومان سود خواهد کرد.

مرحله سی و پنجم فروش فوق‌العاده ایران خودرو از روز سه شنبه ۱۶ فرودین ماه ۱۴۰۱ به مدت سه روز آغاز شده است. در طرحی که از روز گذشته به اجرا درآمده، ۵ محصول پارس ال-ایکس، پارس سال، ۲۰۷ اتوماتیک ۶ سرعته دو رنگ و رانا پلاس سقف شیشه ای از طریق قرعه کشی عرضه خواهد شد.

در این طرح فروش فوق‌العاده هم مانند دفعات قبل، اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروها به شکلی است که مشمولان زیادی در این طرح شرکت خواهند کرد و احتمال گذر از ۵ میلیون شرکت کننده چندان دور از انتظار نیست.

 

سودهای چند ده میلیونی فروش فوق‌العاده

ماجرا این است که قیمت بازار و کارخانه ۵ محصولی که در طرح فروش فوق‌العاده فروردین ماه ۱۴۰۱ ایران خودرو عرضه می‌شود حداقل ۹۷ میلیون تومان با آزاد فرق دارد. با توجه به مهلت سه ماهه تحویل این ۵ خودرو، می‌توان گفت برندگان این دوره هم مانند دوره‌های گذشته "ماهانه" بین ۳۲ تا ۸۴ میلیون تومان سود می‌کنند.

در طرح جدید ایران خودرو ۲ محصول نوبرانه وجود دارد که با مشاوره کارشناسان خودرو قیمت حدودی در زمان تحویل این محصولات ثبت شده است. 

لاتاری به سبک خرید خودرو

قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ اتوماتیک دو رنگ (مشکی-قرمز / سفید-قرمز) ۳۱۸ میلیون تومان است. در حالی که قیمت بازار آزاد پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۶ سرعته طبق پیش بینی ها حداقل ۵۷۰ میلیون تومان خواهد بود. این یعنی قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC حدود ۲۵۲ میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است. 

قیمت کارخانه پژو پارس ال_ایکس سفارشی ELX (کروز کنترل. دسته راهنمای طرح جدید.سنسور نور و باران . مالتی مدیا . چراغ های عقب دودی، چراغ خطر سوم سقفی . شیشه های عقب دودی . دوربین دید عقب . اخطار کاهش باد لاستیک . رینگ آلومینیومی) هم ۲۱۱ میلیون تومان است.

در حالی که قیمت بازار آزاد این خودرو حدود ۳۸۶ میلیون تومان است. این یعنی قیمت کارخانه این خودرو حداقل ۱۷۵ میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است. برنده خودرو پژو پارس TU5 در تیرماه ۱۴۰۱ این خودرو را تحویل می‌گیرد و مقایسه قیمت پرداخت شده با بازار آزاد به این معناست که ایران خودرو ماهانه حدود ۶۰ میلیون تومان سود به برندگان پژو پارس TU5 پرداخت کرده و به قطع یقین یکی از پرطرفدارترین خودروهای این بخشنامه خواهد بود.

در این طرح فروش فوق‌العاده قیمت کارخانه پارس بنزینی با موتور جدید XU7P حدود ۱۸۴ میلیون تومان است. قیمت بازار آزاد این محصول هم حدود ۳۰۰ میلیون تومان است. این یعنی پژو پارس سال ۱۱۶ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار آزاد است و احتمالا طرفداران کمتری نسبت به ۲۰۷ اتوماتیک و پارس ال-ایکس در این بخشنامه خواهد داشت و شانس برنده شدن آن زیادتر خواهد بود.

رانا پلاس هم حدود ۹۷ میلیون تومان با بازار تفاوت قیمت دارد که بدلیل قیمت بالاتر و حاشیه سود کمتر، کم تقاضاترین خودرو این بخشنامه خواهد بود.
 

خودرو

قیمت کارخانه

قیمت بازار

سود طرح

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۸۱.۰۰۰.۰۰۰ ۳۳۰.۰۰۰.۰۰۰ (قیمت حدودی براساس نظر کارشناسی) ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
پارس سال TU5 سفارشی ELX ۲۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ۳۸۶.۰۰۰.۰۰۰ ۱۷۵.۰۰۰.۰۰۰
پارس سال موتور XU7p ۱۸۴.۰۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۱۶.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک MC شش سرعته ۳۱۸.۰۰۰.۰۰۰ ۵۷۰.۰۰۰.۰۰۰ (قیمت حدودی براساس نظر کارشناسی) ۲۵۲.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس پانوراما ۲۲۸.۰۰۰.۰۰۰ ۳۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ۹۷.۰۰۰.۰۰۰

 

* قیمت حدودی براساس نظر و مشاوره کارشناسان بازار خودرو، و براساس مدل پایه همان محصول در نظر گرفته شده است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "میزان سود لاتاری جدید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

قرعه کشی حذف نشد
وزیر صمت بازم وعده سر خرمنی داد

ایران
مهمان

تا کی باید این بازی ادامه داشته باشه