معرفی بی وای دی سیل ۰۶ GT

چهارشنبه 7 شهریور 03 ساعت 09:10
معرفی بی وای دی سیل 06 GT

شرکت چینی بی وای دی جزئیات اولیه و تصاویر خودروی جدید خود سیل ۰۶ GT را منتشر کرده است.

بی وای دی سیل ۰۶ GT رقیب بالقوه خودروهایی همچون فولکس‌واگن ID.3 و کوپرا بورن محسوب می‌شود. پیش‌نمایش خودروی موردبحث اوایل سال جاری در نمایشگاه خودروی پکن و در قالب کانسپت اوشن M صورت گرفت و حالا سیل ۰۶ GT فاصله بین هاچبک دلفین و سدان سیل استاندارد را پر خواهد کرد. طراحی محصول جدید بی وای دی در مقایسه با کانسپت اوشن M تا حدودی تعدیل شده و دیگر خبری از اسپلیتر گیرای جلو، رکاب‌های جانبی و اسپویلر نیست هرچند خودروی تولیدی از همان رینگ‌های اسپرت مشابه محصولات آلفارومئو استفاده می‌کند. داخل کابین شباهت زیادی بین بی وای دی سیل ۰۶ GT با نسخه استاندارد سیل وجود دارد و در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی بزرگ نصب شده است.

 

این نمایشگر اکثر عملکردهای اصلی همچون سیستم تهویه را در خود جای داده اما دکمه‌های فیزیکی نیز در کنسول مرکزی وجود دارند. سیل ۰۶ GT از معماری پلتفرم ۳.۰ برخوردار است که در خودروهای دلفین و سیل نیز بکار رفته و از نسل جدید باتری‌ها پشتیبانی می‌کند. بی وای دی تا چند روز دیگر مشخصات فنی کامل این خودرو را منتشر خواهد کرد. بر اساس تست‌های CLTC چین، سدان سیل فیس لیفت با یک‌بار شارژ مسافت ۶۵۰ کیلومتری را طی می‌کند که نسبت به نسخه قبلی کمی کاهش یافته است. به این ترتیب انتظار می‌رود برد خودروی موردبحث بر اساس استانداردهای WLTP اروپا حدود ۵۱۵ کیلومتر باشد.

سدان بی وای دی به‌صورت تک موتوره و با قدرت ۳۰۸ اسب بخار و همچنین دو موتوره ۵۲۳ اسب بخاری عرضه شده است. درصورتی‌که سیل ۰۶ GT از پیکربندی تک موتوره دیفرانسیل عقب استفاده کند رقیب محصولاتی همچون کوپرا بورن VZ و فولکس‌واگن ID.3 GTX خواهد بود. با اینکه قیمت رسمی این خودرو مشخص نیست اما گفته می‌شود بهای سیل ۰۶ GT جدید از حدود ۲۱ هزار دلار شروع شده و به حدود ۲۸ هزار دلار خواهد رسید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar