معرفی بنتلی فلاینگ اسپور ۲۰۲۵

چهارشنبه 21 شهریور 03 ساعت 08:49
معرفی بنتلی فلاینگ اسپور 2025

نسخهٔ جدید بنتلی فلاینگ اسپور بجای پیشرانهٔ W12 به یک قوای محرکهٔ V8 هیبریدی مجهز شده است که ۷۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

بنتلی پیشرانهٔ W12 نمادین خودرو را به‌طور کامل کنار گذاشته و یک قوای محرکهٔ V8 هیبریدی جدید را جایگزین آن کرده است. این قوای محرکه اولین بار در کانتیننتال GT اسپید ارائه شد و حالا زیر کاپوت فلاینگ اسپور ۲۰۲۵ قرار گرفته است. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه تشکیل شده است و با تولید مجموعاً ۷۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، فلاینگ اسپور ۲۰۲۵ را به قوی‌ترین سدان تاریخ بنتلی تبدیل می‌کند.

این قوای محرکه ۱۱ درصد قدرت و ۱۹ درصد گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانهٔ W12 قبلی تولید می‌کند. به لطف این پیشرانهٔ جدید، فلاینگ اسپور ۲۰۲۵ ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نیم ثانیه سریع‌تر از نسخهٔ قبلی است. دراین‌بین، یک پکیج باطری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی هم وجود دارد که امکان پیمودن تا ۷۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. وقتی پیشرانهٔ بنزینی هم به این ترکیب اضافه شود، کل برد خودرو به ۸۳۰ کیلومتر خواهد رسید. شارژ باطری هم با شارژر سطح دو ۱۱ کیلوواتی دو ساعت ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

فلاینگ اسپور جدید به‌صورت استاندارد از سیستم شاسی فعال جدید بنتلی بهره می‌برد که ترکیبی از سیستم تعلیق تطبیقی، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و بازتنظیم نرم‌افزار کنترل پایداری است. توزیع وزن این سدان لوکس هم به شکل ۴۸.۳ به ۵۱.۷ درصد در جلو و عقب است.

تغییرات ظاهری فلاینگ اسپور جدید اما جزئی هستند و شاید بدون نگاه کردن به نسخهٔ قبلی نتوان آن‌ها را تشخیص داد. بااین‌حال، هرچند چراغ‌های گرد نمادین بنتلی همچنان حفظ شده‌اند ولی در این نسخهٔ جدید شاهد جلوپنجرهٔ خاص نسخهٔ اسپید و طراحی جدید سپر جلو با ورودی‌های هوای تهاجمی در طرفین هستیم. علاوه بر این، امکان سفارش یک پکیج آیرودینامیکی هم وجود دارد که به شکل فیبر کربنی یا همرنگ بدنه قابل انتخاب است.

در داخل خودرو اما شاهد به‌روزرسانی‌های بزرگی در بخش تکنولوژی هستیم که شامل صفحه آمپر دیجیتالی جدید و نمایشگر لمسی جدید با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور می‌شود. فلاینگ اسپور به‌صورت استاندارد با سیستم صوتی ۶۵۰ واتی با ۱۰ بلندگو ارائه می‌شود اما امکان سفارش سیستم صوتی ۱۵۰۰ واتی B&O با ۱۶ بلندگو یا سیستم ۲۲۰۰ واتی با ۱۹ بلندگو هم وجود دارد. استفاده از شیشه‌های چندلایه برای جلو و پنجره‌های جانبی هم کابین فلاینگ اسپور جدید را ۹ دسی‌بل ساکت‌تر از نسخهٔ قبلی کرده است.

بنتلی فعلاً قیمت فلاینگ اسپور مدل ۲۰۲۵ را اعلام نکرده است اما قیمت نسخهٔ قبلی از حدود ۲۱۷ هزار دلار آغاز می‌شد و انتظار می‌رود این نسخهٔ جدید گران‌تر باشد. این سدان هیبریدی لوکس تا قبل از پایان سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar