معرفی آئودی RS7 منصوری

پنج شنبه 29 شهریور 03 ساعت 08:56
معرفی آئودی RS7 منصوری

این خودرو به تجهیزات گوناگونی ازجمله قطعات تازه موتور، قطعات فیبرکربنی گسترده در بدنه و کابین لوکس مجهز شده است.

چند وقت پیش بود که تست‌های هیوندای آیونیک ۵ N نشان داد این خودروی برقی سریع‌تر از یک دستگاه RS7 حرکت می‌کند. از آنجا که این ضربه برای مالکان این خودروی لوکس خوشایند نبود، شرکت منصوری دست به کار شد و نسخه تقویت شده RS7 را معرفی کرد. RS7 منصوری از یک فست‌بک اسپرت به یک سوپراسپرت تمام عیار تبدیل شده است که می‌تواند سوپراسپرت‌های مطرحی چون لامبورگینی روئلتو را هم به چالش بکشد.

تیونینگ آلمانی منصوری پیش از این هم روی ائودی RS7 کار کرده است و با زیروبم آن، آشنایی خوبی دارد. جدیدترین نسخه RS7 استاندارد  ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما مهندسان منصوری موفق شده‌اند تا ۱,۰۳۵ اسب بخار قدرت و ۱,۱۹۹ نیوتن متر گشتاور را استخراج کنند. هر چند هنوز فهرست کامل به‌روزرسانی‌های این خودرو در دسترس نیست اما منصوری اعلام کرده که RS7 تازه‌اش از همان پیشرانه ۴ لیتری V8 و دو توربوشارژر استفاده می‌کند. بنابراین منطقی است که RS7 منصوری در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و سوپراسپرت‌های مطرح را به چالش بکشاند.

به‌روزرسانی‌های فسن‌بک آئودی به قطعات داخلی هم ختم نشده و شامل بدنه خارجی و حتی کابین هم می‌شود. نمای بیرونی RS7 بازنگری شده تا امضای کارهای منصوری را روی خود جای دهد. ازجمله بخش‌های به‌روزرسانی‌شده بدنه بیرونی می‌توان به چهره جلویی خودرو اشاره کرد که شامل قطعات فیبرکربنی دور جلوپنجره و هواکش‌ها، اسپلیتر و تیغه‌های آیرودینامیکی می‌شود. نمای جانبی هم میزبان آینه‌بغل‌های جدید، گلگیر جانبی تازه، شیشه آفتابی و خروجی هوای پشت طاق چرخ‌ها، همه‌وهمه از جنس فیبرکربن شده است. نمای عقب هم از این قاعده مستثنا نیست و با تکیه‌بر ماده گران‌قیمت کربن، ظاهری تازه به خود گرفته است.

کابین RS7 منصوری همانند بدنه بیرونی، امضای این تیونر را به بیننده القا می‌کند. استفاده گسترده از چرم باکیفیت رنگی، لوگوی بزرگ منصوری در جای‌جای کابین، کنتراست دوخت‌ صندلی‌ و داشبورد و نهایتا قطعات فیبرکربنی فضایی لوکس و دلپذیر را برای سرنشنیان این سوپرفست‌بک ایجاد کرده‌اند. به نظر شما، خرید یک RS7 تیونینگ‌شده بهتر است یا یک دستگاه لامبورگینی روئلتو استاندارد؟ چرا آئودی از پتانسیل کنونی خودروهایش استفاده نمی‌کند؟

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar