نگاهی به ۱۰ مورد از قابل اعتمادترین شاسی بلندها و سواری‌های بازار

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی به 10 مورد از قابل اعتمادترین شاسی بلندها و سواری‌های بازار

زمان خرید یک خودروی جدید، شما باید ایده خوبی از این که خودرو در بلند مدت چه مقدار هزینه برای شما خواهد داشت داشته باشید. این هزینه‌ها شامل مواردی مانند هزینه‌های سوخت، نگهداری و تعمیراتی است که در طول مالکیت خودرو باید بپردازید و به جز قیمت کلی خودرو باید محاسبه شود. اگر این کار به دقت انجام دهید، احتمالاً در نهایت قید خرید بعضی از خودروهای ارزان قیمت را با مدل‌هایی گران‌تر که کیفیت ساخت بالاتری دارند خواهید زد. برای اطلاع از گزارش‌های مختلف در مورد کیفیت ساخت خودروها، نشریه کانسومر ریپورتز معمولاً بهترین منبع است و اطلاعات خوبی در مورد کیفیت ساخت و میزان قابل اعتماد بودن یک خودرو در آن پیدا کنید.

علاوه بر تست و بررسی‌های واقعی و داده‌های ایمنی قابل توجه، کانسومر ریپورتز نظرسنجی‌هایی را طراحی کرده که ۱۷ بخش مختلف بیش از ۱ میلیون خودرویی مدل ۲۰۱۶ به بعد را بررسی می‌کند. با استفاده از این اطلاعات فوق العاده غنی، آن‌ها لیستی از خودروهایی تدارک دیده‌اند که بسیار مطمئن هستند و کیفیت ساخت فوق العاده بالایی دارند. یک بار دیگر، اوضاع برای خودروسازهای آمریکایی اصلاً خوب نیست و این شرکت‌ها، در برابر رقبای ژاپنی خود حرف‌های زیادی برای گفتن نداشته‌اند. تویوتا به تنهایی نیمی از رتبه‌های این لیست را به خود اختصاص داده است.

خانم‌ها و آقایان، لطفاً در ادامه با مجله خودرویی اینترنتی زوم فور کار همراه شوید تا شما را با ۱۰ مورد از مطمئن‌ترین و با کیفیت‌ترین سواری‌ها و شاسی بلندهای بازار آشنا کنیم.

۱۰ - تویوتا ۴Runner

کانسومر ریپورتز بازخوردهای منفی زیادی در مورد تویوتا ۴Runner داشته و خیلی‌ها از هندلینگ نه چندان خوب آن شکایت کرده‌اند. کانسومر ریپورتز در گزارش خود اشاره کرده که پرفورمنس کلی این خودرو در مقایسه با اکثر شاسی بلندهای موجود در بازار پایین‌تر است. با این اوصاف، در گزارش مذکور از دوام بالا و توانایی‌های آفرود خوب این خودرو به عنوان مزایای اصلی ۴Runner یاد شده است. قبلاً در نقد و بررسی‌های زیادی به نبود تجهیزات ایمنی خوب و نمرات تست‌های ایمنی پایین به عنوان عیب‌های این خودرو هم اشاره شده، ولی مالکان این خودرو همه اشاره کرده‌اند که این موارد خیلی اهمیت بالایی برایشان ندارد.

۹ - آئودی Q7

تیم کانسومر ریپورتز چیزی جز تعریف و تمجید در مورد آئودی Q7 نداشته و آن را جزء بهترین شاسی بلندهایی که تست کرده معرفی نموده است. همه چیز Q7، از موتور ۶ سیلندر خورجینی سوپرشارژر دار آن گرفته تا کابین و سیستم‌های ایمنی، نمرات ایمنی خوبی در نظرسنجی مذکور گرفته‌اند و در مورد کیفیت ساخت آن هم، طبعاً هیچ نگرانی وجود ندارد. در سال اول حضور این خودرو در بازار آمریکا، خریداران آن همه به فوق العاده بودن آئودی Q7 اذعان داشته‌اند.

۸ - شورولت کروز

شورولت کروز جدید از نظر مصرف سوخت و موارد دیگری مانند راحتی کابین و کیفیت سواری عملکرد فوق العاده خوبی از خود نشان داده است، هر چند کانسومر ریپورتز در گزارش خود اشاره کرده که برخی از مالکان این خودرو از راحتی صندلی‌های جلوی آن شکایت داشته‌اند. با تمام این اوصاف، کروز در تمام دسته بندی‌ها توانسته نمره خوبی دریافت کند، البته برای این که تمام سیستم‌های ایمنی موجود روی آن را در اختیار داشته باشید، باید سراغ تریم های گران قیمت آن بروید. در مورد کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان بالا، این خودروی کامپکت شورولت، بدون احتساب هیبریدی‌ها، بهترین عملکرد را در کلاس خود داشته است.

۷ - مرسدس بنز GLC

هر خودرویی که روی پلت فرم سی کلاس مرسدس بنز ساخته شده باشد، در این رقابت جزو بهترین‌هاست، به همین دلیل از دیدن عملکرد بسیار خوب شاسی بلند کوچک GLC در تست‌های کانسومر ریپورتز نباید تعجب کنید. کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند مواردی مانند پرفورمنس فوق العاده، لاکچری کم نظیر کابین و گیربکس بسیار خوب ۹ دنده اتومات آن را بسیار ستوده‌اند. بدون در نظر گرفتن نتایج تست‌های سال گذشته، مرسدس بنز GLC بهترین نمره میان کل محصولات مرسدس را توانسته به خود اختصاص دهد.

۶ - لکسوس GS

خریدارانی که به دنبال مدل‌های دیگری به جز سدان های مرسدس E کلاس و آئودی A6 هستند ممکن است لکسوس GS را به دلیل نمره بالای کیفی و قابلیت اطمینان خوبی که دارد به عنوان جدی‌ترین گزینه پیش روی خود ببینند. این خودرو که در نسخه‌های توربو، دو دیفرانسیل و هیبریدی هم موجود است، انتخاب‌ها و گزینه‌های فوق العاده خوبی را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. آن‌هایی که به راحتی کابین و پرفورمنس بالای یک خودرو اهمیت بیشتری می‌دهند هم با دیدن این خودرو نا امید نخواهند شد. به عنوان مطمئن‌ترین و با کیفیت‌ترین سدان سایز متوسط لوکس بازار، لکسوس GS قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

۵ - لکسوس GX

این خودرو شاید بیشتر شبیه به تویوتا ۴Runner باشد تا یک لکسوس، ولی GX جدید در بخش‌هایی مانند کیفیت و راحتی کابین و چند مورد دیگر، عملکردی بسیار خوب و در حد خودروهای لوکس از خود نشان می‌دهد. کانسومر ریپورتز به طور خاص به توانایی‌های بالای آفرود آن و در عین حال، داشتن کابینی بی سر و صدا حتی در جاده‌های آفرود تاکید کرده است. طراحی بدنه این خودرو کمی خاص بوده و ممکن است سلیقه‌های مختلف نظرات متفاوتی در مورد آن داشته باشند، ولی بدون شک از نظر کیفی و مطمئن بودن، نباید هیچ نگرانی در مورد GX داشته باشید.

۴ - آئودی Q3

اگر قصد خرید یک شاسی بلند با نشان آئودی دارید ولی می‌خواهید خودروی شما خیلی بزرگ و قیمتش خیلی گران نباشد، بدون شک Q3 بهترین انتخاب شما خواهد بود. کارشناسان کانسومر ریپورتز که این خودرو را تست کرده‌اند، مواردی مانند راحتی کابین و کیفیت سواری آئودی Q3 را جزو بهترین‌های این کلاس معرفی نموده‌اند. البته مصرف سوخت نه چندان خوب این خودرو یکی از معایب بزرگ آن است. Q3 یکی از کراس اورهای کوچکی است که موسسه ایمنی بزرگ راه‌های آمریکا قبلاً فراخوانی به علت مشکل چراغ‌های جلوی آن صادر کرده است، به غیر از این مورد، در تست‌های ایمنی هم این خودرو عملکرد خوبی از خود نشان داده است. نمره کیفی این خودرو که کانسومر ریپورتز به آن داده، در میان شاسی بلندهای موجود در بازار آمریکا بهترین نمره محسوب می‌شود.

۳ - اینفینیتی Q70

اینفینیتی از نظر میزان فرو قابل مقایسه با خودروهای دیگر این لیست نیست. در سال ۲۰۱۶، از نظر میزان فروش در بازار آمریکا، Q70 رتبه ۲۱۶ را به خود اختصاص داد و تعداد مدل‌های فروخته شده آن با مدل‌هایی مانند اسمارت فورتو برابری می‌کرد. این میزان فروش کم، البته چیزی از کیفیت ساخت بالای آن نکاسته است. در گزارش کانسومر ریپورتز هندلینگ چالاک و پیشرانه قدرتمند به عنوان مهم‌ترین مزایای آن ذکر شده، ولی این کیفیت ساخت بالای آن است که Q70 را از دیگر رقبای خود جدا می‌کند. همانند دیگر سدان های لوکس، هنگام خرید مدل دست دوم آن باید حسابی حواستان را جمع کنید.

۲ - لکسوس CT 200h

به عنوان سومین مدل لکسوس در این فهرست، برند لوکس تویوتا توانسته خود را به عنوان یک معیار و محک برای دیگر برندها از نظر کیفیت ساخت و مطمئن بودن تبدیل کند. لکسوس CT 200h خیلی خودروی محبوب و معروفی نیست، ولی به عنوان ارزان‌ترین مدل در مجموعه لکسوس، با توجه به مصرف سوخت بسیار پایین خود خریداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این خودرو که مبتنی بر نسل قبلی پریوس ساخته شده، به عنوان یک مدل هاچ بک کابین فوق العاده راحتی دارد. در CT 200h خبری از حس و حال لوکس دیگر مدل‌های لکسوس نیست، ولی از نظر کیفیت ساخت و مطمئن بودن، بدون شک این خودرو جزو برنده‌هاست.

۱ - تویوتا پریوس

تا زمانی که هیوندای آیونیک هیبریدی وارد بازار آمریکا نشده است، تویوتا پریوس جدید عنوان کم مصرف‌ترین خودروی بازار این کشور را به خود اختصاص خواهد داد. در تست‌های کانسومر ریپورتز این خودرو مصرف سوختی معادل ۴.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی دارد و بار دیگر ثابت کرده است که یکی از قابل اطمینان ترین خودروهای بازار است. اگر یک پریوس خریداری کنید، احتمال این که چند صد هزار کیلومتر با آن رانندگی نمایید بسیار بالاست، از این رو هنگام خرید بهتر است آپشن هایی که ممکن است لازمتان باشد را به درستی انتخاب کنید. البته با توجه به این که مدل پلاگین هیبریدی پرایم تقریباً هم قیمت پریوس است، برخی‌ها احتمالاً خرید این مدل الکتریکی را ترجیح می‌دهند.

منبع ترجمه: وب سایت چیت شیت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "نگاهی به ۱۰ مورد از قابل اعتمادترین شاسی بلندها و سواری‌های بازار"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمدحسین
مهمان

پس volvo و مدل های خوبش مثل xc90 چی شد؟

رضا
مهمان

ولوو خیلی خوبه ولی هزینه نگهداریش خیلی خیلی بالاست

مجید
مهمان

بازم پرایدو نیست، لعنت به جبر زمانه

میلاد
مهمان

تویوتا پریوسو عشقه
تویوتا از هر نظر بی عیب و نقصه لامصب