معرفی بی ام و M240i منهارت

یکشنبه 1 مهر 03 ساعت 15:52
معرفی بی ام و M240i منهارت

منهارت با تکیه‌بر طراحی و توان فنی خود نسخه عادی بی‌ ام‌ و سری ۲ را به محصولی جذاب تبدیل کرده است.

M2 یکی از محبوب‌ترین محصولات بی‌ام‌و در میان تیونرها به شمار می‌رود که باعث کمتر دیده شدن نسخه پایه یعنی M240i شده است. به همین دلیل، تیونینگ منهارت تصمیم گرفته تا روحی تازه را در کالبد برادر کوچک‌تر این خودرو بدمد. M240i منهارت در سال ۲۰۲۱ به‌صورت دیجیتالی رونمایی شد اما ساخت نسخه واقعی آن تا امسال به تعویق افتاد. نتیجه تلاش‌های منهارت باعث شد که این خودروی تازه نهایتا با نام منهارت MH2 450 رونمایی شود.

پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژر M240i توان تولید ۳۶۹ اسب بخار قدرت را دارد؛ منهارت که این حججم از قدرت را کافی نمی‌دانسته بر آن شده تا قدرت را به ۴۴۰ اسب بخار برساند. این شرکت‌ برای اینکه فاصله میان M2 و MH2 را بیش‌ازپیش کاهش دهد، از بسته به‌روزرسانی استیج ۲ و ۳ هم رونمایی کرده است که قدرت بیشتری را در اختیار خریدارانش قرار می‌دهند. جزئیات کار منهارت در بهبود قطعات فنی آنقدر بالا است که صدای خودرو را هم برای ایجاد یک تجربه تازه بهبود بخشیده است؛ این امر به‌وسیله سیستم اگزوز مجهز به کنترل سوپاپ و خروجی‌های چهارگانه انجام می‌شود.

مالکان M240i می‌توانند از میان فنرهای H&R یا کویل‌اورهای KW یکی را انتخاب کنند و خودروی خود را برای ایجاد ظاهری اسپرت‌تر و فرمان‌پذیری بهتر به زمین نزدیک کنند. منهارت نسخه پایه MH2 را با ترمزهای استاندارد بی‌ام‌و عرضه می‌کند اما اعلام کرده که درصورت تمایل مشتری، ترمزهای اختصاصی را هم برایشان عرضه خواهد کرد.

بدنه MH2 با طرحی از رنگ‌های سفید، خاکستری و سرخ الهام‌گرفته از موتوراسپرت تزئین شده است و در بخش جانبی شامل لوگوی بزرگ منهارت می‌شود. رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی سفید رنگ هم باعث ایجاد کنتراستی مناسب در خودرو شده‌اند. منهارت برای ایجاد ظاهری اسپرت‌تر در MH2، ارتفاع بدنه را کمی کاهش داده و اعلام کرده که درصورت تمایل خریداران از قطعات فیبرکربنی گوناگون هم استفاده خواهد کرد؛ از جمله این قطعات می‌توان به اسپلیتر جلو، گلگیرهای جانبی اسپرت و دیفیوزر عقب اشاره کرد.

کابین منهارت MH2 تغییرات زیادی را به خود ندیده و تنها به چند لوگوی شرکت تیونر مزین شده است. فرمان با پوشش چرم آلکانتارا پوشیده شده و پدال‌شیفترها هم با نمونه فیبرکربنی جایگزین شده‌اند.

با توجه به اینکه منهارت وقت و دقت زیادی را روی دستیابی به عملکرد این خودرو گذاشته، اعلام کرده است که خرید کیت بدنه با مبلغ ۷,۳۲۵ دلار، فنرهای کویل‌اور KW با قیمت ۷,۲۲۴ دلار و طرح بدنه با ۶,۳۳۰ دلار ممکن می‌شود. نظر شما درباره منهارت MH چیست؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar