عرضه سیتروئن C3 XR با قیمت زیر ۱.۵ میلیارد تومان

بروزرسانی در: یکشنبه 8 مهر 03 ساعت 16:10
عرضه سیتروئن C3 XR با قیمت زیر 1.5 میلیارد تومان

شرکت سایپا-سیتروئن، محصول جدید C3 XR را آماده عرضه به صورت CKD به بازار کرده است. ورود این خودرو بار دیگر موجب ورود یک برند خارجی معتبر به بازار ایران خواهد شد. به همین بهانه گفت و گویی با بهمن حسین‌زاده؛ رییس هیات مدیره شرکت سایپا-سیتروئن داشته ایم که علاوه بر جزئیات پروژه خودرو جدید C3 XR از برنامه ریزی برای دو محصول احتمالی آینده سیتروئن برای بازار ایران نیز خبر داده است.

رییس هیات مدیره سایپا-سیتروئن در زمینه تولید محصول جدید گفت : کارخانه سایپا-سیتروئن با سهم ۵۰-۵۰ بین سایپا و سیتروئن یکی از مدرنترین و بهترین سایت های خودروسازی در ایران است. وی افزود: ما بر اساس قراردادی که با سیتروئن داشته ایم، در حال آماده سازی تجهیزات و قالب ها برای تولید سیتروئن C3 XR هستیم و تا کنون با برنامه ریزی آماده سازی زنجیره تامین به داخلی سازی ۲۵ درصدی رسیده ایم و به دنبال داخلی سازی تا ۵۵ درصد هستیم.

حسین زاده خبر داد: برنامه ما برای تولید این خودرو در سال جاری حدود ۲هزار دستگاه و برای سال آینده ۲۰ هزار دستگاه است. قرارداد CKD برای مدل C3 XR عقد شده و تصمیم بر آن که همچنین مدل های C4 و C5 Aircross را نیز به صورت CBU وارد کنیم.رییس هیات مدیره سایپا-سیتروئن در زمینه قیمت محصول جدید این شرکت گفت: سیتروئن C3 XR قیمتی زیر ۱.۵ میلیارد تومان خواهد داشت.

سیتروئن C3-XR قرار است در ایران با پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ عرضه شود که این پیشرانه می تواند حدودا ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلوی این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب سیتروئن C3-XR سیستم تعلیق توییست بیم دیده می شود. حجم باک در این خودرو ۴۷ لیتر بوده و مصرف ترکیبی ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه می شود.

محصول جدید سایپا سیتروئن به امکاناتی نظیر؛ آینه های تاشو برقی، کلاستر دیجیتال، سیستم استارت استاپ، فرمان کمکی برقی، صفحه نمایش مالتی مدیا ۹ اینچی لمسی، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور و دوربین دنده عقب و سیستم پایش فشار باد تایر ها (TPMS) و… مجهز است که در میان محصولات داخلی امکانات خوبی محسوب می شود.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar