واردات ۲۵ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۳

بروزرسانی در: چهارشنبه 2 آبان 03 ساعت 12:08
واردات ۲۵ هزار دستگاه خودرو در سال 1403

به گفته رئیس کل گمرک ایران، در هفت ماه سال جاری ۲۵ هزار و ۴۴۸ دستگاه خودرو سواری نو از گمرکات کشور ترخیص قطعی و وارد کشور شد.

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران خبر داد، در هفت ماهه سال جاری ۲۵ هزار و ۴۴۸ دستگاه خودرو سواری نو از گمرکات کشور ترخیص قطعی و وارد کشور شد.رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: ارزش این تعداد واردات خودرو سواری نو به کشور ۵۲۵ میلیون و ۴۲ هزار دلار بوده است.

رضوانی‌فر در مورد واردات خودرو در ۷ ماهه سال ۱۴۰۲ به کشور، افزود: در هفت ماه سال ۱۴۰۲ تعداد ۲ هزار و ۹۹۹ دستگاه خودرو سواری نو به ارزش ۶۰ میلیون و ۴۹۸ هزار دلار وارد کشور شد.

وی با اشاره با اینکه شرکت‌های معین خودرو ایرانیان، سایپا و بهمن موتور بزرگترین واردکننده خودرو سواری در هفت ماه سال جاری بودند، اظهار داشت: در این مدت، معین خودرو ایرانیان ۶ هزار و ۵۰۹ دستگاه، سایپا ۵ هزار و ۴۴۶ دستگاه و بهمن موتور ۲ هزار و ۵۲ دستگاه خودرو سواری نو وارد کشور کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته سید حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز خبرداد،‌ برای تامین درآمد عوارض‌،سال آینده ۲ میلیارد دلار خودرو وارد کشور خواهد شد که این اقدام علاوه بر درآمد دولتی، سیاستی برای کنترل مصرف بنزین نیز به شمار می‌رود.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar