معرفی کانسپت هیوندای RN24

بروزرسانی در: یکشنبه 6 آبان 03 ساعت 10:35
معرفی کانسپت هیوندای RN24

جدیدترین کانسپت هیوندای که با نام RN24 شناخته می‌شود تمرکز ویژه‌ای روی دریفت داشته و بدنه آن فاقد اجزای مرسوم خودروهاست.

کره‌ای‌ها از سال ۲۰۱۲ روی سوپر اسپرت پیشرانه وسط خاصی تمرکز کرده‌اند اما علیرغم معرفی چندین کانسپت در یک دهه گذشته، هیچ‌کدام از آن‌ها راهی خط تولید نشده‌اند. بخش پرفورمنس N هیوندای در سال ۲۰۲۲ کانسپت جدیدی به نام RN22e را رونمایی کرد و حالا نوبت به یک خودروی مفهومی و برقی دیگر با ویژگی‌های متمایز رسیده است. در قلب RN24 همان دو موتور برقی و مجموعه باتری آیونیک ۵ N قرار دارد اما مهندسان هیوندای در باقی بخش‌ها تغییرات زیادی اعمال کرده‌اند به گونه‌ای که شاسی سفارشی برگرفته از مسابقات رالی جهان در این کانسپت نصب شده است. با اینکه فاصله بین محوری خودرو چند میلی‌متری کوتاه‌تر شده اما تیم N توانسته همه باتری ۸۴ کیلووات ساعتی را با ایجاد تغییراتی در آرایش آن‌ها روی خودرو نصب کند.

کانسپت هیوندای RN24 از رول کیج اسکلت مانند و حداقل پانل‌های بدنه استفاده کرده تا کمترین میزان وزن را داشته باشد. علیرغم چنین تمهیداتی همچنان وزن کانسپت موردبحث به حدود ۱۸۸۰ کیلوگرم می‌رسد که البته حدود ۳۵۰ کیلوگرم کمتر از وزن آیونیک ۵ N است. رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج کاری شده با ظاهر مشکی مات هم از النترا N قرض گرفته شده‌اند و در بخش عقب هم اسپویلر خودروهای مسابقه‌ای TCR هیوندای به چشم می‌خورد.

لیست تجهیزات برگرفته از موتور اسپرت بیشتر است به گونه‌ای که سیستم کنترل قوای محرکه از خودروهای رالی گرفته شده و راننده می‌تواند از دکمه‌های روی فرمان برای تنظیم قدرت موتورهای برقی استفاده کند. همچنان تنظیمات مخصوصی برای توازن قدرت بین دو اکسل وجود دارد. راننده کانسپت هیوندای RN24 توانایی تنظیم میزان حساسیت شتاب گیری و ترمز احیا شونده را نیز خواهد داشت. یکی از موارد جذاب این خودرو ترمز دستی گرفته شده از مسابقات رالی جهان است. کنترل گشتاور الکترونیکی نیز ما را به یاد تنظیمات خودروی رالی i20 N می‌اندازد. علاوه بر این یک حالت ویژه رالی نیز وجود دارد که تا حدی شبیه سیستم چهار چرخ محرک هاچبک بنزینی هیوندای است.

RN24 تمرکز ویژه‌ای روی دریفت داشته اما در خط مستقیم نیز کاملاً سریع‌ است و صفر تا صد کیلومتر در ساعت کمتر از ۳.۴ ثانیه‌ای مؤید این نکته خواهد بود. حداکثر سرعت نیز به حدود ۲۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. با اینکه کانسپت هیوندای محصولی تمام برقی است اما صدای آن را می‌توان به لطف دو بلندگوی جانبی بیشتر در مقایسه با بلندگوهای بیرونی مشابه آیونیک ۵ N شنید. همان‌طور که انتظار دارید این کانسپت راهی بازار نخواهد شد اما RN24 چیزی بیشتر از یک خودروی آزمایشی بوده و باعث ایجاد بحث‌های مهمی درباره نسل بعدی خودروهای برقی و پرفورمنس خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar