بازار خودرو تعطیل است!

سه شنبه 20 فروردین 98 ساعت 15:35
بازار خودرو تعطیل است!

مشاهدات از بازار خودرو حاکی از رکود خرید و فروش در این بازار است؛ ولی خبرها از روند تغییرات قیمت خودرو در شروع سال ضد و نقیض است.

نمایشگاه‌های خودرو در منطقه پل چوبی اغلب خالی از مشتری هستند و جز یک نفر که در میانه گفت‌وگوی ما با فروشندگان، قیمت جدید خودروها را پرسید و دو نفری که در دو مغازه با فروشنده دست می‌دادند، خبری از خرید و فروش نیست.

فروشندگان هم می‌گویند که این بازار هم پیش از تعطیلات و هم پس از شروع کار در سال جدید کم رونق بوده است، ولی خبرها از روند تغییرات قیمت خودرو در شروع سال و پیش‌ بینی‌ها در خصوص رونق گرفتن بازار متفاوت است.

یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به چگونگی وضعیت بازار می‌گوید: " یک کلام تعطیل است! ".

از سوی دیگر در حالی که همه فروشندگان در خصوص راکد بودن بازار متفق‌القول هستند، شنیده‌ها از روند تغییر قیمت‌ها با آغاز سال جدید متناقض است؛ بعضی فروشندگان می‌گویند که با بازگشایی بازار قیمت خودرو در بازار آزاد مثل اسفند ماه کاهشی بوده ولی شمار دیگری از فروشندگان از افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته خبر می‌دهند.

برای مثال یکی از فروشندگان می‌گوید که روز پیش قیمت بعضی از خودروها حتی تا ۲۰ درصد هم افزایش داشته که یکی از دلایل آن افزایش نرخ دلار در روزهای پیش بوده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود که بعضی از گروه های خودروساز داخلی هم قیمت خودروهای خود را افزایش داده‌اند.

در این بین شنیده‌ها از بازار خودرو حاکی از این است که نبود تقاضا از اسفند ماه بر این بازار سایه انداخته و حتی موجب کاهش بیش از ۱۵ درصدی قیمت در این بازار شده است.

به گفته یکی دیگر از نمایشگاه‌داران قیمت خودروی سراتو که در اوایل اسفند ماه نزدیک به ۲۸۰ میلیون به فروش می‌رسید در روزهای آخر این ماه به ۲۴۰ میلیون تومان رسید که البته در روزهای پیش افزایش قیمت جزئی سه یا چهار میلیونی داشته است.

این فروشنده همچنین عقیده دارد است که افزایش نرخ دلار، کمبود خودرو در بازار و افزایش حقوق کارمندان شرکت‌های خودروسازی ممکن است در آینده منجر به افزایش قیمت شود، ولی این بار با توجه به وضع اقتصادی و معیشتی، افزایش قیمت‌ها نمی‌تواند منجر به رونق گرفتن بازار شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar