کاهش قیمت خودرو با کاهش شدید دلار آمریکا / ۱۰ مهر ۹۷

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
کاهش قیمت خودرو با کاهش شدید دلار آمریکا / 10 مهر 97

کاهش قیمت‌ خودرو در بازار آزاد همزمان با افت شدید نرخ دلار آمریکا قوت گرفت و کاهش ۱ تا ۱۷ میلیون تومانی در خودروهای داخلی و ۵۰ میلیون تومانی در خودروهای وارداتی را رقم زده است.

فعالان بازار خودرو با اشاره به افت شدید قیمت‌ها در این بازار از تبدیل همه دارندگان خودرو به فروشنده خبر می‌دهند.

به گفته آن‌ها در حال حاضر در بازار خودرو مثل بازار سکه همه تبدیل به فروشنده شده‌اند به صورتی که در بازار خودروهای داخلی بیشتر از خریدار، فروشنده وجود دارد.

در دیگر خودروها هم شاهد کاهش یک تا ۱۲ میلیون تومانی قیمت‌ها هستیم به صورتی که پژو ۲۰۷ که تا روز گذشته ۱۱۴ میلیون تومان بود در حال حاضر ۱۰۳ میلیون تومان عرضه می‌شود ولی باز هم خریدی انجام نمی‌شود. مدل دنده‌ای این خودرو هم از ۹۱ میلیون تومان در روز گذشته به ۸۴ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز ساندرو استپ وی نیز امروز همزمان با افت شدید قیمت دلار به شدت کاهش پیدا کرده و در نمونه دنده‌ای به رقم ۹۵ میلیون تومان و در مدل اتوماتیک به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.کاهش قیمت این خودرو نسبت به روز قبل در نسخه دنده‌ای ۱۲ میلیون تومان  و در نسخه اتوماتیک ۱۳ میلیون تومان است اما شنیده ها حاکی از آن است که باز هم خریداری برای این خودرو وجود ندارد.

فعالان بازار خودرو با تاکید بر روند کاهشی قیمت همه خودروها اعلام می‌کنند که هم اکنون خریداران تعیین کننده قیمت هستند و اعداد اعلامی از طرف فروشندگان با درخواست خریداران کاهش می‌یابد و فروشندگان هم طبق خواسته آن‌ها نسبت به کاهش قیمت‌ها اقدام می‌کنند.

به اعتقاد آن‌ها، پیش از این با افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر فروشنده‌ای برای خودروهای ثبت نامی وجود نداشت ولی در حال حاضر تبدیل به فروشنده شده‌اند و در این وضعیت اگر عرضه به اندازه کافی انجام می‌گرفت، شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار بودیم.

به گفته آن‌ها، برخی خودروهای وارداتی در حال حاضر شاهد کاهش ۵۰ میلیون تومانی قیمت بوده‌اند این در حالیست که پیش از این هم به خاطر نوسان قیمت ارز خریداری برای خودروهای وارداتی نبود ولی فروشنده‌ای هم وجود نداشت که با سقوط قیمت دلار، همه تبدیل به فروشنده شده‌اند.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

7 دیدگاه ها برای "کاهش قیمت خودرو با کاهش شدید دلار آمریکا / ۱۰ مهر ۹۷"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
یاشار
مهمان

چند ماه پیش یکی از دو ستان که ماشین سنگین داشت گفت سکه دارد بالا میرود ماشین را می فروشم سکه میخرم میخابم در خانه و هر روز سود میکنم. ماشین را عجله ای زیر قیمت به دلال فروخت سکه خرید. هرچه گفتم تا پایین تر نیامده بفروش ماشین مدل پایین تر بخر نفروخت تا دیروز که با شست میلیون ضرر به همان کسی که از او خریده بود فرخت

آرش
مهمان
آقا خواهشا یه نفر با منطق بگه چطوری وقتی دلار ۵۰۰تا تک تومنی میره بالا ماشین گرون میشه ولی الان که بیش از ۸ تومن اومده پایین قیمت یک میلیون افت کرده؟؟ چه حساب و چه منطقی؟ آقا شمایی که داری اینو میخونی چطوری وقتی جک جی ۵ مدل ۹۶ رفیق ما میخواست بفروشه ۵۰ تومن هیییییشکییی نمیخرید آخر سر هم به ۴۸ رد کرد رفت بعد یک ماه و نیم بعد الان میرین همین ماشین همین مدل رو ۹۵ تومن پول میدین؟ آخه چرا؟؟؟؟ مگه ما پولاتون زحمت کشی نیست؟ مگه براش تلاش نکردین که استپ وی میخرین ۱۳۰… بیشتر
ابراهیم
مهمان

کاهش قیمت خودرو مشت محکمی به دهان شرکت سپند خودرو بود. من که حال اومدم.

امین
مهمان

هنوز جا داره باید بیشتر از اینا بیاد پایین

حسن
مهمان

امیدوارم اونایی که تو گرونی خریدن. انقد ضرر کنن که کارشون به بیمارستان برسه ..حقتونه

محمد
مهمان

مطمئنا کاهش قیمت خوردرو به نفع مردمه….این وسط دلال ها ضرر میکنن….امیدوارم که قیمت ها کاهش پیدا کنه تا مردم با استرس کمتری زندگی کنن….تو این مدتی که قیمتها افسار گسیخته بالا رفته واقعا بعضی ها ضربه خوردن…..

منصور
مهمان

قیمتا عجب اُفت کردن واقعا خسته نباشید
قیمت خودرو دو برابر شده اونوقت یکی دو میلیون ارزون شده!!
ارزون شدن((ایرانی))به این میگن!!؟؟