معرفی نیسان اسکای لاین ویژه بازار ژاپن با طراحی الهام گرفته شده از GT-R

چهارشنبه 26 تیر 98 ساعت 18:19
معرفی نیسان اسکای لاین ویژه بازار ژاپن با طراحی الهام گرفته شده از GT-R

نسل فعلی اینفینیتی Q50 که در ژاپن با نام نیسان اسکای لاین شناخته می‌شود، به هیچ وجه شباهتی به GT-R مدل ۲۰۲۰ ندارد. ولی ظاهراً نیسان می‌خواهد با مدل فیس لیفت اسکای لاین این موضوع را تغییر بدهد. الهام گیری مدل فیس لیفت اسکای لاین از GT-R مدل ۲۰۲۰ در طراحی جلو و عقب کاملاً مشهود است. نیسان برای شبیه کردن ظاهر جلوی آن به GT-R تغییرات کاملی در این بخش انجام داده است. گرچه از نظر ابعاد دو خودرو متفاوت هستند، ولی شکل کلی آن‌ها کاملاً شبیه هم می‌باشد. نیسان می‌گوید در این مدل از چراغ‌های ۴ دایره‌ای که روی اسکای لاین های قدیمی دیده بودیم بار دیگر روی این خودرو استفاده خواهد کرد. گرچه طراحی آن دقیقاً شبیه به گذشته نیست، ولی کاملاً می‌توان متوجه هدف نیسان از این کار شد.

پیشرانه‌های عرضه شده برای این خودرو البته هیچ شباهتی به GT-R ندارند. برای مدل ۴۰۰ رد اسپرت شاهد عرضه یک موتور شش سیلندر خورجینی ۳ لیتری توربو دوقلو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت هستیم. در ژاپن این مدل ۴۰۰R نام دارد. چند پیشرانه هیبریدی نیز برای این خودرو عرضه خواهند شد.

نیسان اسکای لاین

نیسان از فرصت رونمایی اسکای لاین استفاده و تلاش کرده قابلیت‌های نسل دوم سیستم پرو پایلوت خود را که یک سیستم نیمه خودران می‌باشد به رخ همگان بکشد. هنوز معلوم نیست که این سیستم نیمه خودران پیشرفته چه زمانی وارد خودروهای آمریکایی نیسان خواهد شد، ولی روی اسکای لاین جدید شرکت آن را می‌خواهد عرضه کند. مهم‌ترین خبر در مورد این سیستم این است که هنگام رانندگی در یک لاین در بزرگراه می‌توانید دستان خود را از روی فرمان بردارید. نیسان برای رسیدن به چنین موضوع مهمی از کادیلاک کپی برداری کرده و از یک سیستم مانیتورینگ راننده بهره می‌برد که به صورت لحظه‌ای میزان حواس راننده به جاده را بررسی می‌کند.

نیسان اسکای لاین

برای کار با سیستم راننده باید مسیر خود را در سیستم ناوبری خودرو مشخص نماید. خودرو با کمک سیستم نویگیشن و دیگر سنسورهای خودرو می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا باید از یک خودرویی که به آرامی حرکت می‌کند سبقت بگیرد یا نه. زمانی که خودرو تصمیم به سبقت گرفت، یک هشدار صوتی و تصویری از راننده می‌خواهد که دستان خود را روی فرمان گذاشته و با فشار یک دکمه موضوع سبقت را تأیید کند. بعد از این مرحله خودرو سبقت گرفتن را شروع کرده و کار خود را انجام خواهد داد. نیسان می‌گوید اگر راننده به این هشدار پاسخی ندهد، خودروی به صورت خودکار فلاشرها را روشن کرده و به آرامی کنار جاده توقف می‌کند.

نسل اول پرو پایلوت هنوز روی تمامی مدل‌های نیسان در آمریکا ارائه نشده، ولی ظاهراً شرکت برنامه دارد تا نسل دوم آن را به زودی روی تمام مدل‌ها عرضه کند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar