پیش بینی جدید درباره قیمت خودرو در سال ۹۹

جمعه 6 دی 98 ساعت 15:50
پیش بینی جدید درباره قیمت خودرو در سال 99

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: چنانچه سیاست‌های دولت در حوزه پولی ادامه داشته باشد قطعاً سال ۹۹ هم با افزایش قیمت خودرو رو به رو هستیم.

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت خودروهای داخلی تا پایان سال گران می‌شود؟ گفت: با افزایش قیمت بنزین معمولاً تمایل مردم به خرید خودرو کاهش می‌یابد. در حقیقت افزایش قیمت بنزین تأثیر منفی در بازار خودرو دارد؛ چون که تقاضای مردم به خرید خودروهای پر مصرف کاهش می‌یابد. از سوی دیگر گزینه‌ای برای تولید خودروهای کم مصرف از طرف خودروسازان دیده نمی‌شود.

فربد زاوه افزود: فعلاً عرضه خودروهای کم مصرف از طرف خودروسازان به طور چشم‌گیری کاهش یافته است. محصولات متنوعی هم در بازار دیده نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان گرانی قیمت بنزین را به افزایش قیمت خودرو سرایت داد. مشکلی که این روزها گریبان‌گیر بخش کلان اقتصاد است به بحث تورم و کاهش بودجه دولت باز می‌گردد. کسری بودجه موجب شده که دولتی‌ها به خلق پول و تزریق نقدینگی به بازار اقدام کنند.

او در ادامه گفت: تا زمانی که این سیاست‌های دولت مبنی بر چاپ پول و افزایش نقدینگی در کشور وجود داشته باشد، قیمت خودرو نوسان خواهد داشت. میزان نوسان قیمت خودرو به افزایش میزان تقاضا و کنترل قیمت دلار بستگی دارد. چنانچه سیاست‌های دولت در حوزه پولی ادامه داشته باشد قطعاً سال ۹۹ هم با افزایش قیمت خودرو رو به رو هستیم.

تجارت‌نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar