بررسی لیفان ۶۲۰

یکشنبه 20 شهریور 01 ساعت 09:10
بررسی لیفان 620

لیفان ۶۲۰ از اولین خودروهای چینی بازار ایران است که در سال ۱۳۹۰ به دلیل قیمت مقرون به صرفه بودن، تجهیزات فنی مدرن و ظاهر مناسب قادر شد جایگاه خود را در بین طرفداران محصولاتی هم رده از نظر قیمت چون پژو پارس، پژو ۲۰۶ صندوقدار و سمند بدست آورد.

در پاییز سال ۲۰۱۳، این خودرو تحت یک فرآیند بازسازی قرار گرفت که با افزایش تنوع گیربکس، بهبود کیفیت کابین و پر کردن لیست تجهیزات، به جذب مشتریان بیشتر کمک کرد. این سدان در سال ۲۰۰۹ میلادی به تولیدات کمپانی لیفان پیوست و کرمان موتور با بدست آوردن حق مونتاژ، آن را وارد بازار سدان‌های ایرانی کرد. از آنجایی که سدان های ایرانی از نظر ظاهر چنگی به دل نمی زدند و اکثرا ظاهر خشک و غیر منعطف داشتند، لیفان ۶۲۰ با ظاهر جدید خود و بهره‌مندی از تجهیزات به‌روزتر توانست توجه برخی از مشتریان داخلی را به خود جلب سازد.

در این مقاله به بررسی لیفان ۶۲۰ و ویژگی های مثبت و منفی، طراحی، مشخصات فنی، امکانات و قیمت لیفان ۶۲۰ می پردازیم. همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی ماشین لیفان ۶۲۰ از نظر ظاهری

لیفان ۶۲۰ اولین مدل سولانو شرکت چینی لیفان محسوب می شود. اولین بار در سال ۲۰۰۷ از این مدل رونمایی شد و به یکی از مورد توجه ترین محصولات جدید چین تبدیل شد. دو سال بعد، لیفان ۶۲۰ وارد بازار ایران شد و این مدل سدان در طول حضور خود در بازار، چندین بار دچار تغییراتی هر چند اندک شده و به اصطلاح به روز شده است. در نگاه اول به این خودرو متوجه طراحی ظاهری چشم نواز و در عین حال سادگی و زیبایی این خودرو می شوید. اگرچه طبق نظر منتقدان نمیتوان گفت صددرصد طراحی لیفان ۶۲۰ سدان فاقد کپی برداری بوده، اما در عین حال هم نمی توان گفت که جزء بهترین طراحی مدرن اجرا شده در آن دوره نیست. ظاهر این خودرو در حد متوسط ​​خوب است و در بخش سدان های ارزان قیمت کلاس C مونتاژ شده است. بهترین رنگ لیفان ۶۲۰ به نظر نقره‌ای می آید اما رنگ های مشکی و قهوه ای نیز قابل تامل هستند. طبق شنیده ها نسخه مونتاژ این خودرو داخل کشور از کیفیت رنگ پایینی برخوردار است و رنگ سفید نسبت به بقیه در نسخه مونتاژ بیشتر پیشنهاد می شود

قسمت دماغه این خودرو مطابق با آخرین مدل های خودرو آن زمان طراحی شده و دارای عناصری است که نشان دهنده سبک و سلیقه قابل قبول طراح است.  خط U شکل را در جلو خودرو می بینید که همچنان در طراحی خودروهای زیادی در سراسر جهان استفاده می شود. این خط از جلوی خودرو تا پایین سپر ادامه دارد. به لطف لبه های تیز گوشه های چراغ های جلو، این خودرو ظریف تر و همینطور شیکتر به نظر می رسد.

دارای یک کاپوت بلند و صندوق کوتاه است که بیشتر به پایداری تا جزئیات به آن دقت شده است. خطوط کناری ماشین طوری به آن حجم داده، که انگار جلوی ما یک ماشین اسپرت قرار دارد. به طور کل ماشین مرتب و در عین حال شیکی به نظر می رسد. شیشه عقب ماشین یک آنتن و خطوط گرمایش دارد. سقف خودرو نیز شیبدار است که سبب می شود ضریب مقاومت هوا کاهش پیدا کند.

 

 

نقد و بررسی ماشین لیفان ۶۲۰ از نظر فضای داخلی

از سال ۲۰۰۸ تغییرات اساسی یا به اصطلاح به روز رسانی در فضای داخلی خودرو، انجام نشده است و بیشتر توجه بر کیفیت مواد بوده. فضای داخلی با استفاده از پلاستیک مرغوب بسیار روشن تر و با طراوت تر شده است. اما صندلی های نصب شده در جلو ارتقا داده شده و راحت تر به نظر می رسد. پنل ابزار از پلاستیک خاکستری ساخته شده و با خطوط قرمز تزئین شده است. به طور کل قسمت داخلی این لیفان با توجه به قیمت پایین خودرو از تجهیزات و طراحی خوب بهره برده است. روی فرمان چهار پره داخل ماشین لیفان ۶۲۰ دکمه های کنترل موسیقی قرار دارد و خود فرمان از نظر ارتفاع قابل تنظیم است. کنسول نصب شده در قسمت مرکزی دارای سیستم صوتی است که کنترل آن بسیار آسان است. در زیر آن یک واحد کنترل برای سیستم تهویه خودرو وجود دارد. نسخه به روز شده ۲۰۱۳ طراحی جدید داشبورد و کنسول مرکزی دارد.

صندلی های راننده و سرنشین دارای تنظیمات مکانیکی هستند و ردیف دوم دارای سه صندلی است. از معایب لیفان ۶۲۰ این است که تنها مسافران با قد متوسط ​​ آزادانه در آنجا جا  می گیرند و برای قد بلندها مشکل خواهد بود. محفظه صندوق دارای فضای ۶۵۰ لیتری است. برای افزایش فضای آزاد در نسخه اصلی می شود یک اهرم مخصوص را کشید و پشتی ردیف عقب صندلی ها را روی هم جمع کرد.

 

مشخصات فنی خودرو لیفان ۶۲۰

در حال حاضر سدان لیفان ۶۲۰ با دو نوع موتور بنزینی ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ در ایران موجود است. موتور و گیربکس لیفان ۶۲۰ دارای کیفیت قابل قبولی هستند. هر دو موتور نامبرده ۴ سیلندر و یک سیستم DOHC  با ۱۶ سوپاپ و یک سیستم تامین سوخت چند نقطه ای دارند. موتور اول ۱۰۶ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. در عین حال مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی ۷.۴ لیتر است. صفر تا صد شتاب لیفان ۶۲۰ نیز ۱۳.۵ ثانیه است. موتور دیگر در بالاترین سطح و حجم ۱.۸ لیتر است و می تواند ۱۲۵ اسب بخار نیرو تولید کند و در ۱۲.۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر سرعت برسد. حداکثر سرعت این موتور ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و میانگین مصرف سوخت ۸.۲ لیتر است.

مشخصات گیربکس لیفان ۶۲۰ در هر دو موتور شامل یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است که به صورت اختیاری، متغیر CVT جدید نیز می تواند روی آن نصب شود. ممکن است شما بعد یک مدت استفاده چند ساله احساس کنید هنگام فشار به پدال ها با ناهماهنگی در میزان سرعتگیری ماشین رو به رو هستید. این مشکل گیربکس لیفان ۶۲۰ با تعویض روغن دوره ای نزد افراد متخصص کاملا حل می شود. برای تعمیر گیربکس لیفان ۶۲۰ حتما نزد تعمیرگاه هایی که نماینده این شرکت هستند بروید تا از سلامت خودرو خود مطمئن باشید.

شاسی لیفان ۶۲۰ و فرم بدنه آن مقاوم طراحی شده و جلو دارای یک سیستم تعلیق مستقل با ستون های مک فرسون است و در پشت آن نیمه مستقل با بازوهای طولی است. پس از بازسازی ۲۰۱۳ سیستم تعلیق تغییر کرده و اکنون بیشتر با جاده های شهری و خارج شهری ما تنظیم شده است. علاوه بر این همه چرخ ها دارای ترمزهای دیسکی مدرن هستند و در کنار ترمز دستی مکانیکی و ترمز های الکترونیکی ABS، EBD قرار گرفته است. مکانیزم فرمان نیز برقی ریلی و هیدرولیک است.

 

مجموعه امکانات لیفان ۶۲۰

از امکانات این خودرو کنترل کامل ۲ مرحله ای کیسه هواست که تقریباً به طور کامل در سال ۲۰۱۳ بازنویسی شده و گردش فرمان بهبود یافته و استحکام درها نیز تقویت شدند. سیستم ترمز ABS  مسئولیت ایمنی خودرو در ترافیک هاست که  با قفل کردن چرخ ها در هنگام لیز خوردن به دستگاه اجازه می دهد کنترل خودرو را حفظ کند. سرویس EBD این امکان را فراهم می کند تا حداکثر نیروی ترمز را در محور عقب باشد و از رانش دستگاه جلوگیری کند. قسمت عقب لیفان ۶۲۰ دارای پارکترونیک است و اگر مانعی بر سر راه حرکت خودرو وجود داشته باشد و به سمت عقب برود، خودرو صدای واضحی با فرکانس مشخص تولید می کند و روی داشبورد علامت هشدار قرمز رنگ روشن می شود.

این خودرو دارای قفل درب کودکان؛ کمربند ایمنی سه نقطه ای با تنظیم ارتفاع، سوئیچ سیگنال برای کمربندهای ایمنی بدون کمربند؛، سوئیچ سیگنال برای کمربندهای ایمنی بدون کمربند و دزدگیر درب باز است. امکانات مدل های ۲۰۱۴ این خودرو شامل سیستم صوتی بهبود یافته، چرخ های جدید، پارکترونیک عقب، فرمان با کنترل مدیا و فضای داخلی چرمی برای مدل های درخواستی است.

 

نکات مثبت و منفی لیفان ۶۲۰ در مدل های بروز شده

نکات مثبت این ماشین شامل: کیفیت ساخت و مواد به کار رفته، هزینه نسبتا کم ماشین، اتاقک جادار و دنج، روشنایی LED، سطح امنیتی متوسط، محفظه صندوق بزرگ، ارتفاع قابل قبول از زمین، هزینه نگهداری پایین ، هزینه تعمیر و قطعات یدکی متوسط

نکات منفی این ماشین شامل: ویژگی های دینامیکی پایین، سیستم تعلیق بسیار سفت و سخت، مصرف بنزین، کیفیت مونتاژ پایین و عدم عایق صدا

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar