افزایش ۲۸ میلیون تومانی قیمت خودروها فقط در یک هفته!

شنبه 27 بهمن 97 ساعت 16:32
افزایش 28 میلیون تومانی قیمت خودروها فقط در یک هفته!

قیمت خودروهای داخلی در روزهای گذشته در بازار با چنان افزایشی رو به رو شده است که وقتی به رقم های اعلامی از طرف فروشندگان نگاه کنید تغییر قیمت ها در یک هفته گذشته را واقعا باور نمی کنید.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران،  بازار خودرو که در طول ماه های اخیر روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه کرده بود در ماه های پایانی سال با چنان نابسامانی رو به رو شد که وقتی به رقم های اعلامی از طرف فروشندگان نگاه می کنید واقعا پرداخت چنین پولی به مشابه یک طنز تلخ جلوه می کند.

قیمت خودروهای داخلی فقط در یک هفته تکرار می کنیم فقط در یک هفته  تا ۲۸ میلیون تومان افزایش یافته است.  حال واقعا مردم سؤال دارند که این همه نهاد ، وزارتخانه و مسؤول واقعا چه کار می کنند که با چنین آشفته بازاری در این حوزه رو به رو هستیم؟

درحال حاضر شرایط به گونه ای شده است که به گفته رئیس اتحادیه خودروی تهران شاهد یک نوع هرج و مرج در بازار خودرو هستیم و قیمت های اعلامی به هیچ عنوان واقعی نیستند.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه خودروی تهران در پاسخ به سوالی در زمینه دلیل افزایش بی ربط قیمت خودروهای داخلی در بازار به رغم عدم افزایش قیمت ارز و یا موارد دیگر گفت: هر کالایی باید متناسب با عرضه و تقاضا بررسی شود و یکی از دلایل اینگونه افزایش غیر منطقی را می توان ناشی از عدم تزریق خودرو به بازار دانست.

وی در توضیح این موضوع گفت: وقتی شرکت های تولید کننده قیمت های حاشیه بازار خود را در طول یک ماه ۳ بار تغییر می دهد و همزمان با این تغییر هیچگونه خودرویی هم به بازار عرضه نمی شود نتیجه می شود افزایش قیمت در بازار .

وی ادامه داد :به طور مثال قیمت پراید در مرحله نخست از طرف شرکت  ۳۶ میلیون تومان و در ادامه  ۴۱.۵ میلیون تومان اعلام  می شود ؛ اکنون اگر هم زمان با این افزایش قیمت، خودرو هم به بازار عرضه شود می توان شاهد کاهش قیمت ها در بازار  باشیم اما متاسفانه فقط قیمت بالا اعلام می شود ولی از عرضه آن به بازار خبری نیست و لذا نتیجه می شود افزایش قیمت خودرو در بازار.

وی با ذکر اینکه قیمت خودروهای داخلی در ۱ هفته اخیر بین ۶ تا ۲۸ میلیون تومان در بازار افزایش داشته است از نهاد های نظارتی درخواست کرد تا برای ساماندهی این شرایط ورود پیدا کنند.

در حال حاضر وضعیت قیمت های خودرو در بازار ساعتی شده و دلالان هر ساعت قیمت های جدیدی که هیچگونه تناسبی با خودرو ندارد را اعلام می کنند.

به گفته رئیس اتحادیه خودرو هم اکنون قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۷۷ میلیون تومان ، پژو ۲۰۷ صندوقدار ۱۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ هاچ بک ۱۰۴ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوقدار ۹۳ میلیون تومان اعلام می شود.

بر اساس این گزارش قیمت پژو ۲۰۰۸ که تا ۱۰ روز پیش ۲۲۵ میلیون تومان در بازار بود امروز به مرز ۲۵۵ میلیون تومان رسیده  و  قیمت سمند ال ایکس هم به رقم ۸۸ میلیون تومان رسیده است.

و اما قیمت خودروی پراید هم این روزها به پرواز در آمده  به طوریکه پراید ۱۱۱ به رقم ۴۵ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ هم به رقم  ۴۱ میلیون تومان در بازار رسیده است.

عصر ایران

روش قیمت‌ گذاری خودرو چینی در ایران
بررسی قیمت خودروهای شاسی بلند در چین و ایران
فرمول دردسرساز قیمت‌گذاری خودرو
چه بلایی به سر بازار خودرو آمد؟
چرا پراید و دیگر خودروها این‌قدر گران شده است؟
تاخت و تاز پراید در بازار خودرو
رکود بازار خودرو و پیش بینی قیمت پراید
قیمت منطقی پراید چقدر است؟
بازار خودرو همچنان در خواب بهاری است
پیش بینی قیمت خودروهای داخلی در سال ۹۸

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "افزایش ۲۸ میلیون تومانی قیمت خودروها فقط در یک هفته!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ممد
مهمان

کار خود شرکتهای خودرو سازیه این بیشرفها خودشون مافیای بازار خودرو هستن

ابی
مهمان

تو یه هفته ۲۸میلیون افزاااااااایش قیمت
به عبارتی روزی ۴میلیون
به عبارتی ساعتی ۱۶۷۰۰۰هزار تومان
به عبارتی دقیقه ای ۲۸۰۰تومان
داداش تو این مملکت چند چندیم کجا داریم میریم
بخدا به هر جا هم که میرفتیم میبایست به تهش میرسیدیم
بس دیگهههههه
کو عدل علی کو کو شعارهای اسلامی
کو عکس العمل شما در باره این مردم رنج کشیده که اومدن به میدان چند روز پیش
اینه نتیجش
خدا و پیغمبر به کنار
خجالت نمیکشین

سعید
مهمان

مردم توروخدا نخرید خواهش میکنم نزارید هربار با سیر صعودی فیمت ها نتیجه بگیرن …