رکود بازار خودرو و پیش بینی قیمت پراید

بروزرسانی در: یکشنبه 18 فروردین 98 ساعت 19:45
رکود بازار خودرو و پیش بینی قیمت پراید

رکود در بازار خودرو باعث حفظ ثبات در قیمت‌ها در طول روزهای آغازین سال جدید شده و فعالان بازار پیش بینی می‌کنند در صورت ادامه روند فعلی، شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم به صورتی که نرخ ۳۷ میلیون تومان برای پراید دور از ذهن نخواهد بود.

بازار خودرو در طول روزهای آغازین سال جدید شرایط نسبتاً آرامی داشته و خودروها تقریباً با همان قیمت روزهای پایانی سال اخیر عرضه می‌شوند اگرچه خریدار زیادی در این بازار وجود ندارد و رکود همچنان حکم‌فرماست.

در وضعیت فعلی، تحویل خودروهای فروخته شده که دعوتنامه آن‌ها تازه به دست مشتریان رسیده موجب تعدیل قیمت‌ها و حفظ ثبات در بازار شده است.

به گفته سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، گروه ایران خودرو در حال تحویل بعضی خودروهای فروخته شده خود به مشتریان است ولی سایپا در سال جاری هنوز خودروی جدیدی را برای خریداران فاکتور نکرده است.

وی ادامه عرضه خودرو از طرف خودروسازان را لازمه حفظ ثبات در بازار دانست و گفت: اگر عرضه خودرو مثل اسفند سال پیش ادامه یابد و تولید خودروسازان پایین نیاید، شاهد بهبود شرایط بازار و کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

مؤتمنی با بیان اینکه هم اکنون خرید و فروش در بازار خودرو راکد است، ادامه داد: با توجه به پایین بودن تقاضای خرید، ادامه فروش خودرو از طرف شرکت‌ها می‌تواند عاملی برای پایین آمدن قیمت‌ها باشد.

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد هم اکنون قیمت هر دستگاه سایپا ۱۱۱ در بازار ۴۵ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ معادل ۴۱ و نیم میلیون تومان و سایپا ۱۵۱ نزدیک به ۴۰ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه تیبا با قیمت ۴۹ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود و در خصوص ساندرو معمولی هم باید به قیمت ۱۳۵ میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم. ساندرواستپ وی هم با قیمت ۱۴۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت تندر ۹۰ پلاس دنده‌ای هم در بازار ۱۱۳ میلیون تومان و قیمت دنده اتومات این خودرو ۱۳۳ میلیون تومان است.

در خصوص قیمت سمند آل ایکس باید به نرخ ۷۲ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم. در عین حال، هر دستگاه سمند EF7 هم در بازار ۷۴ و نیم میلیون تومان خریدو فروش می‌شود.

قیمت پژو ۴۰۵ در بازار ۶۸ میلیون و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به ۷۲ میلیون تومان است. همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۸۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 با قیمت ۸۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. خریداران پژو ۲۰۷ دنده‌ای هم باید برای خرید این خودرو ۱۰۳ میلیون پرداخت کنند.

پژو ۲۰۷ دنده اتومات هم با قیمت ۱۱۴ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در صورت ادامه عرضه خودرو از طرف خودروسازان شاهد پایین آمدن قیمت خودرو در بازار و کارخانه خواهیم بود به طوری که قیمت پراید به حدود ۳۷ میلیون تومان برسد.

نظر شما چیست؟ آیا قیمت خودروهای داخلی کاهش می باید؟

قیمت روز خودرو 

خرید و فروش خودرو

روش قیمت‌ گذاری خودرو چینی در ایران
بررسی قیمت خودروهای شاسی بلند در چین و ایران
فرمول دردسرساز قیمت‌گذاری خودرو
چه بلایی به سر بازار خودرو آمد؟
چرا پراید و دیگر خودروها این‌قدر گران شده است؟
تاخت و تاز پراید در بازار خودرو
قیمت منطقی پراید چقدر است؟
بازار خودرو همچنان در خواب بهاری است
پیش بینی قیمت خودروهای داخلی در سال ۹۸
قیمت خودرو کاهش می‌یابد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "رکود بازار خودرو و پیش بینی قیمت پراید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Mogel
مهمان

یعنی واقعا خاک عالم بر سر ما ها ک پرایدو خریدیم میخریم و خواهیم خرید

علی
مهمان

خب الآن باید جشن بگیریم که پراید میخواد بشه ۳۷ میلیون؟؟؟
مگه قرار نبود پراید از چرخه تولید خارج بشه؟؟ چه طور شد که تا شد ۵۰ میلیون همه خبرهای استانداردسازی و … فروکش کرد؟؟؟
اگه ایران توان تولید خودروی استاندارد رو نداره چرا باید به بهانه تولید داخل و رونق تولید با جون و مال مردم بازی کنن؟؟
اصلا به خاطر تحریم خودروسازی اروپایی رو فاکتور بگیریم، صنعت خودروی کشور رو بسپریم به کشور دوست و همسایه چین، مطمئنا تا ۵ سال آینده قطب تولید و صادر کننده خودرو خواهیم بود.

مهدیار رجبی
مهمان

چطور میشه خودرو سازی که از قیمت بالای ماشینهای کم ارزشش توی بازار داره نفع میبره اونم زمانی که عمده خودروهای تولیدیش از به صورت مخفیانه از طریق کارگزارای غیر رسمیش میفروشه تلاشی برای پایین آوردن قیمت بکنه؟! تا زمانی که انحصار توی یک صنعت باشه و حمایت تمام و کمال دولتی هیچ تغییری توی اون صنعت صورت نمیگیره هرروز هم بدتر میشه… خلاصه کلام اینکه خودروسازی ما دست مافیاست و این مافیا دولت و مجلس و هرکس دیگه ای که بخواد با خودش همراه میکنه یا از روش رد میشه