قیمت خودروهای داخلی همه را در شوک فرو برد

پنج شنبه 25 بهمن 97 ساعت 17:59
قیمت خودروهای داخلی همه را در شوک فرو برد

قیمت خودروهای داخلی روز گذشته پرواز کرد و برای نخستین بار قیمت‌هایی در بازار خودرو ثبت شد که همه فعالان صنعت خودرو را شوکه کرد.

قیمت خودروهای داخلی روز پیش پرواز کرد و برای نخستین بار قیمت‌هایی در بازار خودرو ثبت شد که همه فعالان صنعت خودرو را شوکه کرد. قیمت خودروها از ۳ تا ۱۵ میلیون تومان گران شد. خودروهای داخلی به قیمت‌هایی رسیدند که ۶ شش ماه پیش خودروهای خارجی داشتند.

خودروی دنا که در لیست خودروهای ملی است این روزها پیشتاز افزایش قیمت است. قیمت خودروی دنا به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. سمندEF7 هم که دوره تولید آن به اتمام رسیده و باید به موزه خودرو سپرده شود روز پیش افزایش ۱۰ میلیون تومانی راتجربه کرد. این در حالی است که خودروهای وارداتی با آن ‌که واردات آن متوقف شده است، نوسان قیمتی ندارند و حتی در بعضی از خودروها کاهش ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومانی اتفاق افتاده است.

فعالان بازار خودرو که از رشد قیمت خودروهای داخلی متعجب شدند می‌گویند: بازار خودرو دست کسانی است که به آسانی قیمت‌ها را جابه‌جا می‌کنند. مشخص نیست بازار خودرو دست چه کسانی افتاده است ولی قدرت آنها زیاد است و به راحتی می‌توانند قیمت‌ها را مدیریت کنند. تا پیش از آغاز چالش‌های جدی تولید خودرو، همه؛ فعالان بازار خودرو (نمایشگاه داران) را مقصر گرانی می‌دانستند اما این روزها ما هم جزو شاکیان بازار خودرو هستیم چون که در کمتر از سه ساعت قیمت‌ها رشد ۱۵ میلیون تومانی پیدا می‌کند.

محمدرضا احمدوند که می‌خواهد از سال آینده کسب و کار خود را تغییر دهد، عنوان کرد که بعضی از نهادها وارد بازار خودرو شدند. اگرچه نمی‌توان حضور آنها را ثابت کرد اما آنگونه که مطلع شدیم بعضی از نهادها با خرید حجم انبوهی خودرو به راحتی کنترل بازار را در دست گرفتند و در این بین نمایشگاه داران و خودروسازان در حال ضرر کردن هستند. خودروسازان شاهد آن هستند که پول خودروها به دلالان می‌رسد و نمایشگاه داران هم از این‌که توانایی خرید خودرو ندارند و بازار در رکود کامل است، به ستوه آمدند.

با روندی که در حال پیش رفتن است به نظر می‌رسد قیمت خودروهای داخلی به خودروهای خارجی نزدیک شود. وی اظهار داشت: بازار خودرو در شب عید با قیمت‌های نجومی مواجه خواهد شد. اگر حالا جلوی واسطه‌ها و دلالان گرفته نشود قیمت خودروهای داخلی افزایش ۲۰ میلیون تومانی را تجربه خواهند کرد و در آن زمان دیگر نمی‌توان برای بازار خودرو کاری انجام داد.

بیشتر بخوانید:

روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو کلید خورد

قیمت کارخانه محصولات سایپا / بهمن ۹۷ + بخشنامه افزایش قیمت

قیمت جدید محصولات ایران خودرو برای فروش‌های فوری / بهمن ۹۷

لیست قیمت کارخانه‌ای محصولات مدیران خودرو (ام وی‌ام و چری) / بهمن ۹۷

قیمت‌های برلیانس برای مشتریان تعهدی تا آخر دی ماه اعلام شد

روزنامه ایران

روش قیمت‌ گذاری خودرو چینی در ایران
بررسی قیمت خودروهای شاسی بلند در چین و ایران
فرمول دردسرساز قیمت‌گذاری خودرو
چه بلایی به سر بازار خودرو آمد؟
چرا پراید و دیگر خودروها این‌قدر گران شده است؟
تاخت و تاز پراید در بازار خودرو
رکود بازار خودرو و پیش بینی قیمت پراید
قیمت منطقی پراید چقدر است؟
بازار خودرو همچنان در خواب بهاری است
پیش بینی قیمت خودروهای داخلی در سال ۹۸

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "قیمت خودروهای داخلی همه را در شوک فرو برد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسن
مهمان

افغانستان بهتر از ما زندگی میکنن….واقعا ملت به خاطر پول دارن چیکار میکنن….اخرش باید همه ما بریم زیر خاک چه پولدار چه فقیر

نیما
مهمان

آرزو بر جوانان عیب است….. !!!

منصور
مهمان

وقتی حلبی ساز حلبی نده بیرون همین میشه دگ حلبی میشه طلا
ای ترامپ تو روح پدرت
تحریمو بهانه کردن ملتو له کردن!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آرش
مهمان

علی برکت الله