تانک ۳۰۰

بروزرسانی در: یکشنبه 27 اسفند 02 ساعت 15:28
تانک 300

بررسی تانک ۳۰۰

با آزاد شدن واردات خودرو، یکی از خودروهایی که واردات آن صرفا در طرح واردات خودروی جانبازان فراهم شده است شاسی بلند تانک ۳۰۰ است که یک آفرودر واقعی با شاسی مستقل است و گزینه‌ای مناسب برای عاشقان طبیعت محسوب میشود.

تانک 300

کمپانی تانک یک خودروساز چینی تازه تاسیس در سال ۲۰۲۱ است که تنها حدود ۳ سال از تاسیس آن میگذرد و زیرمجموعه ای از کمپانی گریت وال موتورز (GWM) می‌باشد. از جمله محصولات این برند تازه تاسیس میتوان به تانک ۳۰۰، تانک ۴۰۰، تانک ۵۰۰ و تانک ۷۰۰ اشاره کرد که این SUV ها تا حد زیادی ما را به یاد شاسی‌بلندهای آمریکایی می‌اندازد که به ترتیب شماره از نظر ابعاد بزرگتر و بزرگتر می‌شوند. شایان ذکر است این خودرو توسط شرکت شتابران خودرو پرشیا به کشور وارد خواهد شد.

قیمت تانک ۳۰۰ در بازار چین چیزی در حدود ۳۰ هزار دلار است اما قیمت آن در بازار استرالیا از حدود ۴۵ هزار دلار شروع میشود و تا ۶۰ هزار دلار در نسخه‌های فول قیمت میخورد!

نمای ظاهری تانک ۳۰۰

در بخش نمای ظاهری با اولین نگاه به تانک ۳۰۰ به یاد SUV های آمریکایی میفتیم، در بخش نمای جلویی، تانک ۳۰۰ شباهت انکارناپذیری خصوصا در فرم چراغها با فورد برانکو دارد. در وسط چراغهای جلو از دی لایت استفاده شده است که طراحی جذاب و جدیدی دارد.

تانک 300

در بخش نمای جانبی عظمت این شاسی بلند چینی را بیش از پیش متوجه می‌شویم، ارتفاع خودرو نسبتا زیاد است و فاصله کف خودرو تا زمین حدود ۲۳ سانتی متر است که برای آفرود بسیار مناسب است. استفاده از پلاستیکهای مشکی رنگ نسبتا بزرگ روی گلگیر و رکاب باعث شده است خودرو کمی زمخت به نظر برسد که البته برای یک شاسی بلند واقعی شاید بتوان به عنوان نکته‌ای مثبت یاد کرد. فاق لاستیکها نسبتا زیاد است و میتوان انتظار سواری نسبتا نرمی را از تانک ۳۰۰ داشت. تایر تانک ۳۰۰ دارای فاق ۶۵ از پهنای ۲۶۵ است و با رینگ ۱۷ اینچی عرضه شده است. شیشه های خودرو در نمای جانبی حالت جعبه‌ای شکل دارند که در نوع خود جالب است و به نظر نگارنده مطلب جذاب توصیف میشود. 

تانک 300

نمای عقب تانک ۳۰۰ بسیار ساده و کلاسیک به همراه یک چرخ زاپاس است که هیچگونه اغراق و پیچیدگی خاصی در آن وجود ندارد اما همین سادگی، جذابیت نهفته‌ای دارد که برای یک شاسی بلند در این سایز، مطلوب ارزیابی میشود و به طور کلی میتوان به طراحی تانک ۳۰۰ امتیاز قبولی را داد خصوصا اینکه اینکه طراحی آمریکایی مانند آن به مذاق اکثر افراد خوش می‌آید.

تانک 300

نمای داخلی و امکانات رفاهی تانک ۳۰۰

وقتی به کابین تانک ۳۰۰ وارد میشویم ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن را شاهد هستیم، داشبورد تقریبا حالتی عمودی دارد، فرمان کاملا گرد است  و دریچه‌های تهویه مطبوع نیز دایره‌ای شکل طراحی شده اند که میتوان آن را الهامی از بنز G کلاس در نظر گرفت. در کنار همه این کلاسیک بازی ها دو صفحه نمایش بزرگ افقی را شاهد هستیم که به هم متصل هستند که یکی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و یکی هم به عنوان کلاستر برای اطلاعات مهم خودرو نظیر سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و ... می‌باشد.

داخل تانک 300

در بیشتر قسمتهای داشبورد طراحی دایره‌ای شکل را میبینیم که هارمونی خوبی نیز دارد و تمامی غربیلکها نیز و حتی طراحی تنظیمات تهویه مطبوع نیز به شکل دایره‌ای می‌باشد که در نوع خود جالب است. صندلی های چرمی بسیار نرم و راحت هستند، متریال کابین نسبت به چینی بودن خودرو بسیار باکیفیت است و در اکثر قسمتها از متریال با کیفیت و نرم استفاده شده است. 

داخل تانک 300

از جمله مهم ترین امکانات ایمنی و رفاهی تانک ۳۰۰ نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۷ ایربگ در نسخه های فول و ۴ ایربگ در نسخه های نیمه فول
  • کمک شروع حرکت در سربالایی
  • دستیار کنترل سرعت در سراشیبی
  • رادار بین خطوط
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • کروز کنترل تطبیقی
  • هشدار خواب‌آلودگی راننده
  • کیلس استارتر
  • نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات و سرگرمی
  • صفحه کیلومتر دیجیتال
  • گرمکن و ماساژور صندلی‌های جلو
  • سانروف

داخل تانک 300

بررسی مشخصات تانک ۳۰۰

در بخش فنی، تانک ۳۰۰ از یک پیشرانه ۲ لیتری GDI توربوشارژر بهره می‌برد که قادر به تولید ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF مجهز به قفل دیفرانسیل به هر چهار چرخ منتقل میکند و قادر است جثه ۲۱۵۰ کیلوگرمی این شاسی بلند را در حدود ۹.۵ الی ۱۰ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. ظرفیت باک این شاسی بلند حدود ۷۵ لیتر (طبق برخی منابع ۸۰ لیتر) است و مصرف سوخت ترکیبی اعلامی برای آن ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

تانک 300

طول، عرض و ارتفاع تانک ۳۰۰ به ترتیب ۴۷۶۰ میلیمتر، ۱۹۳۰ میلیمتر و ۱۹۰۳ میلیمتر است و فاصله محوری آن نیز ۲.۷۵ متر است. تانک ۳۰۰ از نظر ارتفاع و عرض تقریبا مشابه تویوتا لندکروز ۲۰۱۳ است اما حدود ۱۹ سانتی متر طول کمتری نسبت به لندکروز دارد که همین باعث شده است حجم فضای صندوق تانک ۳۰۰ نسبت به تویوتا لندکروز کمتر باشد و چیزی در حدود ۴۰۰ لیتر است.

سیستم تعلیق تانک ۳۰۰ در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب مالتی لینک است که همین چند اتصالی بودن سیستم تعلیق عقب در کنار فاق زیاد لاستیکها باعث شده است سواری نسبتا نرمی در ردیف عقب داشته باشیم. 

تانک 300

زوایای حمله و فرار تانک ۳۰۰ به ترتیب ۳۳ درجه و ۳۴ درجه در منابع خارجی عنوان شده است اما کاتالوگی که توسط شتابران خودرو پرشیا منتشر شده است به ترتیب اعداد ۳۶ و ۳۷ درجه را نشان می‌دهد که دلیل این اختلاف هنوز مشخص نیست!

امنيت تانک ۳۰۰

تانک 300 در سال 2022 در نسخه‌ای که مجهز به 7 ایربگ بود موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه استرالیایی ANCAP شد و از این حیث شرایط ایده الی دارد.

مشخصات فنی تانک ۳۰۰

نام لاتین خودرو Tank 300
کلاس بدنه شاسی بلند
سگمنت جهانی J
کشور سازنده چین
سال طراحی 2020
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده شتابران خودرو پرشیا
حجم موتور 2000 سی سی
نوع موتور توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس 8 دنده اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 227 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 387 نيوتن متر در 1800-3600 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 170 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 9.3 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم
سیستم تعلیق جلو دوبل جناغی
سیستم تعلیق عقب مالتی لینک
طول 4760 میلیمتر
عرض 1930 میلیمتر
ارتفاع 1903 میلیمتر
فاصله محوری 2750 میلیمتر
وزن 2155 کیلوگرم
فاصله زیر خودرو تا زمین 224 میلیمتر
حجم صندوق 400 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 265/65R17
رینگ و لاستیک عقب 265/65R17
مصرف سوخت ترکیبی 9.9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 75 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 6
ساير امتيازات ایمنی 5 ستاره ایمنی از موسسه استرالیایی ANCAP
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطهای
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 9 اسپیکر-نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات و سرگرمی
سیستم صندلی های جلو روکش چرمی-گرمکن و ماساژور صندلیهای جلو-تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت
سیستم صندلی های عقب روکش چرمی
سنسورهای پیش فعال سیستم کنترل فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت-رادار بین خطوط-دوربین ۳۶۰ درجه-کروز کنترل تطبیقی-هشدار خواب‌آلودگی راننده-کمک شروع حرکت در سربالایی-دستیار کنترل سرعت در سراشیبی
سیستم شیشه ها برقی-شیشه های عایق صدا
سیستهای سقف سانروف
سایر موارد نورپردازی کابین
کیسه های هوا 4 عدد
سیستم های امنیتی و حفاظتی ورود و استارت بدون کلید
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری سیستم کمکی ترمز BAS + ABS - کنترل پایداری

عکس تانک ۳۰۰

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar