هاوال H6 مدل ۲۰۲۴

بروزرسانی در: چهارشنبه 11 بهمن 02 ساعت 18:44
هاوال H6 مدل 2024

بررسی هاوال H6 مدل ۲۰۲۴

هاوال H6 یک کراس اوورهای چینی کمپکت است که اولین نسل آن در سال ۲۰۱۱، دومین نسل آن در سال ۲۰۱۷ و سومین نسل آن در سال ۲۰۲۰ به بازارهای جهانی مختلف عرضه شد. برند هاوال زیرمجموعه نسبتا جدیدی از گریت‌وال است که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده است و به تولید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند می‌پردازد.

نسل اول و دوم به صورت خیلی محدود توسط دیار خودرو و بهمن موتور به بازار خودرویی کشورمان عرضه شد و حال بعد از گذشت چندین سال که واردات خودرو آزاد شده است قرار است نسل سوم این خودرو توسط کمپانی بی ام کارز که زیرمجموعه بهمن موتور است به ایران وارد شود. 

هاوال H6 مدل 2024

سومین نسل هاوال H6 با پیشرانه های مختلف بنزینی و هایبرید و پلاگین هایبرید به صورت دیفرانسیل جلو یا ۴ چرخ محرک در بازارهای مختلف عرضه شده است که نسخه وارداتی به ایران احتمالا از نوع هایبرید خواهد بود و قیمتی فراتر از ۳۰ هزار دلار دارد! 

هاوال H6 مدل 2024

شاید اگر اولین بار تصاویر هاوال H6 بنزینی را از نمای جلویی در خیابان های شهر ببینید حس کنید با یک تیگو ۷ پرو مواجه هستید چرا که این دو کراس اوور شباهتهای انکار ناپذیری در نمای جلویی دارند و این موضوع در فرم و طراحی چراغهای جلو کاملا مشهود است. البته نسخه هایبرید هاوال H6 با توجه به خطوط کنار جلوپنجره از نسخه بنزینی متمایز میشود.

هاوال H6 در نمای جانبی بسیار عضلانی طراحی شده است و فاصله نسبتا خوب آن از زمین باعث میشود حس یک شاسی بلند به خوبی القا شود، هم چنین رینگهای ۱۹ اینچی خودرو بسیار شکیل هستند و جلوه خوبی به نمای جانبی آن داده است.

هاوال H6 مدل 2024

در نمای عقبی خودرو طبق معمول از چراغهای به هم متصل استفاده شده است که یک دست قرمز رنگ است و گرافیک جذابی خصوصا در شب دارد و به طور کلی طراحی هاوال H6 را باید جذاب توصیف کرد.

هاوال H6 مدل 2024

وقتی به کابین هاوال H6 وارد میشویم اولین چیزی که جلب توجه میکند دو صفحه نمایش است که یکی ۱۲.۳ اینچی به عنوان سیستم اطلاعات سرگرمی و دیگری ۱۰.۲۵ اینچی به عنوان صفحه کیلومتر شمار یا همان کلاستر خودرو می‌باشد.  صندلی ها ی راننده به صورت ۶ حالته برقی قابل تنظیم هستند و بسیار راحت هستند و دربرگیرندگی خوبی دارند و صندلی سمت دیگر نیز به صورت ۴ حالته برقی قابل تنظیم است. 

داخل هاوال H6 2024

هاوال H6 هایبرید به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز شده است که در مجموع و به صورت ترکیبی این دو موتور قادر به تولید ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو را صرفا به چرخهای جلو منتقل میکند که عدد شگفت انگیزی محسوب میشود.

هاوال H6 2024

جالب است بدانید نسخه هایبرید صرفا به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است اما نسخه های بنزینی توربو هم به صورت دیفرانسیل جلو و هم به صورت ۴WD در بازارهای جهانی موجود هستند. مصرف سوخت ترکیبی اعلامی برای نسخه هایبرید حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و ظرفیت باک این خودرو نیز ۵۵ لیتر میباشد که نسبت به ابعاد خودرو نسبتا کم است!

هاوال H6 2024

طول، عرض و ارتفاع هاوال H6 به ترتیب ۴۶۸۳ میلیمتر، ۱۸۸۶ میلیمتر و ۱۷۳۰ میلمیتر است و فاصله محوری آن نیز حدود ۲.۷۴ متر است و به طور کلی فضای جاداری را در اختیار خانواده ها قرار میدهد.

امنيت هاوال H6 مدل ۲۰۲۴

هاوال H6 در سال 2021 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه استرالیایی ANCAP شده است که نشان از امنیت بالای این کراس اوور چینی دارد.

مشخصات فنی هاوال H6 مدل ۲۰۲۴

نام لاتین خودرو Haval H6
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J
کشور سازنده چین
سال طراحی 2020
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده بی ام کارز
حجم موتور 1497 سی سی
نوع موتور توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک DHT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 326 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 530 نيوتن متر در 4400 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 180 کيلومتر بر ساعت
نوع سوخت هایبرید
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب مولتی لینک
نوع فرمان برقی
طول 4683 میلیمتر
عرض 1886 میلیمتر
ارتفاع 1730 میلیمتر
فاصله محوری 2740 میلیمتر
وزن 1770 کیلوگرم
فاصله زیر خودرو تا زمین 175 میلیمتر
حجم صندوق 430 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 225/55/R19
رینگ و لاستیک عقب 225/55/R19
مصرف سوخت ترکیبی 5.2 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 6
ساير امتيازات ایمنی 5 ستاره ایمنی از موسسه استرالیایی ANCAP
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا صفحه نمایش 12.3 اینچی
سیستم صندلی های جلو صندلی راننده 6 حالته برقی-سرنشین 4 حالته برقی
سیستم شیشه ها برقی
کیسه های هوا 6 عدد
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی

عکس هاوال H6 مدل ۲۰۲۴

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "هاوال H6 مدل ۲۰۲۴"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
میلاد
مهمان

این از روی تیگو ۷ پرو زده یا ایگو ۷ از رو این زده !؟ کدوم زودتر به بازار اومدن ؟!