جیلی امگرند X7

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 12:01
جیلی امگرند X7

بررسی جیلی امگرند X7

امگرند X7 از جمله محصولات شرکت جیلی چین است که در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد و در سگمنت شاسی بلندهای کوچک (Compact SUV) قرار می‌گیرد. X7 از جمله اولین تلاش‌های شرکت جیلی برای ورود به این سگمنت است. شرکت جیلران موتور به عنوان نماینده جیلی در ایران پس از عرضه یک خودرو سدان و هاچبک از این شرکت چینی، تصمیم به عرضه امگرند X7 گرفت، اما این کراس اوور کوچک علی رغم تمام شایستگی‌ها نتوانست آن‌طور که باید مورد توجه مشتریان ایرانی قرار بگیرد و خیلی زود شاهد خداحافظی آن از بازار ایران بودیم.

در برخورد اول با جیلی امگرند X7 متوجه می‌شویم که با یک خودروی اقتصادی طرف هستیم و نباید از آن انتظار طراحی پر زرق و برق داشته باشیم. اولین نکته جالب توجه در طراحی ایکس ۷، شباهت آن به نسل‌های پیشین تویوتا راو۴ است. در بخش جلو چراغ‌هایی بزرگ را می‌بینیم که یک جلو پنجره کوچک میان آن‌ها جای گرفته است. نمای جانبی هم طراحی کاملا ساده‌ای دارد و در نمای پشتی به چراغ‌هایی کوچک می‌رسیم که از نظر بسیاری ممکن است چندان با زبان طراحی کلی خودرو هماهنگی نداشته باشند. مجموعا طراحی خارجی جیلی امگرند X7 را می‌توان قابل قبول دانست. وقتی هم که وارد کابین می‌شویم، جا دار بودن فضای داخلی جلب توجه می‌کند. کابین از جنس پلاستیک با کیفیت متوسط ساخته شده است و چینش اجزای داخلی امگرند X7 به عنوان یک خودروی چینی قابل قبول هستند.
جیلی امگرند X7 از یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۲۳۷۸ سی سی بهره می‌برد که می‌تواند ۱۶۲ اسب بخار قدرت در ۵۷۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل با ۲۲۰ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه را تولید کرده و نیروی تولید شده خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو بفرستد. در کاتالوگ رسمی، شتاب این خودرو برابر با ۱۲ ثانیه اعلام شده، اما در تست‌های واقعی عدد ۱۵ ثانیه هم برای امگرند X7 به ثبت رسیده است. بنابراین با توجه به وزن ۱۵۶۴ کیلوگرمی نمی‌توان شتاب این خودرو را راضی کننده دانست. مصرف سوخت ترکیبی جیلی امگرند X7 هم ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که رقم نسبتا مناسبی است.
خودروهای جیلی اساسا با سطح بالایی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی روانه بازار می‌شوند و امگرند X7 نیز از این قاعده پیروی کرده است. تنظیم برقی صندلی های جلو با گرم کن ، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، دوربین عقب، چراغ های هالوژنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک، نمایشگر، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی و کروز کنترل از جمله آپشن‌هایی هستند که در جیلی امگرند X7 می‌بینیم.
جیلی امگرند X7 خودرویی است که به دلیل قیمت‌گذاری نه چندان مناسب و پشتیبانی ضعیف شرکت وارد کننده خیلی زود از بازار خودروی کشور کنار رفت. در صورت ادامه عرضه، امگرند X7 قطعا می‌توانست نام خود را به عنوان رقیبی جدی برای کراس اوورهای فعلی بازار مطرح کند. مزایایی مانند کیفیت ساخت بالا، کیفیت مناسب کابین، آپشن‌ها و امکانات رفاهی مناسب و مصرف بهینه سوخت از جمله مزایای امگرند X7 هستند. اما از سوی دیگر، دسترسی سخت به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش و همچنین بازار دست دوم ضعیف مهم‌ترین معایبی هستند که امگرند X7 با آن‌ها مواجه است و قطعا باعث می‌شوند مشتریان ایرانی قید خرید آن را بزنند.

امنيت جیلی امگرند X7

خودروهای ساخت جیلی ایمنی به مراتب بهتری نسبت به سایر هموطنان خود دارند. جیلی امگرند X7 موفق شده است تا 5 ستاره ایمنی را از موسسه تست تصادف C-NCAP چین دریافت کند. کیسه‌های هوا راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای، زانویی ایموبلایزر، ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده و سیستم‌های ABS و EBD از ایمنی مناسب امگرند X7 خبر می‌دهند.

ارزش خريد جیلی امگرند X7

جیلی امگرند X7 در ابتدا در رده قیمتی زیر 100 میلیون تومان روانه بازار ایران شد. قیمت این خودرو در بازار چین هم از 111 هزار یوان آغاز شده و تا 119 هزار یوان نیز ادامه می‌یابد. این خودرو در زمان خود باکیفیت‌ترین خودروی چینی عرضه شده در بازار ایران لقب گرفت، اما نتوانست فروش خوبی داشته باشد. در حال حاضر عرضه جیلی امگرند X7 در بازار ایران متوقف شده است و این خودرو هیچ پشتیبانی را از سوی شرکت وارد کننده دریافت نمی‌کند. بنابراین مالکان آن با مشکل دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مواجه هستند و همچنین بازار دست دوم X7 نیز چندان رونقی ندارد. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا علی رغم شایستگی، اما نتوانیم ارزش خرید بالایی را برای جیلی امگرند X7 در نظر بگیریم.

10
0 4

رقبای جیلی امگرند X7

در رده قیمتی جیلی امگرند X7 می‌توان از رقبایی مانند لیفان X60، چانگان CS35 و جک S3 به عنوان جدی‌ترین رقبا نام برد. از لحاظ کیفیت ساخت، امگرند X7 یک سر و گردن بالاتر از تمام این گزینه‌ها قرار می‌گیرد. اما در عوض، رقبای X7 مزیت‌هایی مانند پشتیبانی مناسب شرکت‌های عرضه کننده و بازار دست دوم بهتر را یدک می‌کشند که این خود کار را برای کراس اوور شرکت جیلی سخت می‌کند. در نهایت، اگر به دنبال خرید یک کراس اوور جمع و جور شهری هستید که مصرف سوخت بهینه‌ای دارد، طراحی‌اش معقول است، آپشن‌های آن مناسب هستند و برای دسترسی به خدمات پس از فروش چندان به دردسرتان نمی‌اندازد، شاید بهتر باشد که به خرید چانگان CS35 فکر کنید.


مشخصات فنی جیلی امگرند X7

نام لاتین خودرو Emgrand X7
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J-شاسی بلند جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2012
تعداد سرنشین
شرکت عرضه کننده جیلران موتور
حجم موتور 2378 سی سی
نوع موتور JLD - 4G24
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 162 اسب بخار در 5700 دور بر دقيقه
گشتاور 220 نيوتن متر در 4200 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 170 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو MacPherson
سیستم تعلیق عقب Auxiliary frame
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4541 میلیمتر
عرض 1833 میلیمتر
ارتفاع 1700 میلیمتر
وزن 1564 کیلوگرم
حجم صندوق 580 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 225/65R17
رینگ و لاستیک عقب 225/65R17
مصرف سوخت ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتيك
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سيستم پخش DVD با صفحه نمايش 6.5 اينچي/ بلوتوث/موبايل كيت
غربیلک فرمان فرمان چرم مجهز به كليد هاي كنترلي
سیستم صندلی های جلو صندلي هاي چرم/صندلي برقي راننده با قابليت تنظيم 8 حالته
سیستم صندلی های عقب صندلي هاي چرم/قابليت ISO FIX
سیستم روشنایی جلو چراغ جلو به همراه تنظيم ارتفاع/ چراغ مه شكن جلو
سیستم روشنایی عقب چراغ مه شكن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور پارك جلو/ سنسور پارك عقب
سیستمهای کمکی راننده كروز كنترل
سیستم آینه ها آينه هاي برقي با گرمكن و قابليت جمع شوندگي دستي
سیستم شیشه ها شيشه جلو با سيستم HSEA/ شيشه ها با محافظ نويز/ چهار پنجره مجهز به سيستم Power Windows/ شيشه عقب با سيستم HSEA تيره و سيستم گرمكن شيشه
سیستهای سقف سانروف برقي/ باربند
سایر موارد نمايشگر اطلاعات خودرو مجهز به نمايشگر دماي خارجي/ برف پاك كن عقب
کیسه های هوا راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای / زانویی
ترمزهای جلو: ديسكي خنك شونده
ترمزهای عقب ديسكي خنك شونده
سیستم های ترمز و پایداری ABS+EBD
سایر موارد هشدار فراموش كردن كليد در داخل خودرو/باك بنزين ضد انفجار و ضد نشتي با 6 لايه مواد پليمري مخصوص/ دوربين ديد عقب/ سيستم قفل اتوماتيك درب ها با سنسور سرعت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar