بهمن فیدلیتی برقی آماده تست های فنی شد

بروزرسانی در: جمعه 7 بهمن 01 ساعت 12:42
بهمن فیدلیتی برقی آماده تست های فنی شد

فیدلیتی برقی نام محصول جدید بهمن موتور است که به تازگی تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده و گویا این خودرو قرار است به سبد محصولات بهمن موتور اضافه شود.

امروز تصاویری از محوطه شرکت بهمن موتور در رسانه های اجتماعی منتشر شد که در آن ها خودروی فیدلیتی برقی دیده می شد. فیدلیتی با تیپ پرایم در بازار حضور دارد و قرار بود به زودی نسخه پرستیژ آن هم به بازار بیاید.

اما حالا نسخه برقی از این خودرو رویت شده و به نظر می رسد بهمن موتور برنامه داد تا به حوزه خودروهای تمام برقی ورود کند. بهمن موتور نام فیدلیتی را در جلو و عقب بدنه این خودرو به کار برده و بر همین اساس پیش بینی می شود این خودرو با نام فیدلیتی برقی به بازار ایران بیاید. اما در واقع این خودرو چری eQ5 است که به عنوان یکی از محصولات تمام برقی و مدرن کمپانی چری شناخته می شود.

 

طراحی فیدلیتی برقی

فیدلیتی برقی یا همان چری eQ5 کراس اوور کاپکت کمپانی چری است که زبان طراحی سری برقی مورچه (Ant) این کمپانی را دارد. اولین و کوچکترین خودروی این سری با نام لیتل انت یا مورچه کوچک (eQ1) معرفی شد و پس از آن نوبت به (بیگ انت) eQ5 رسید. خط طراحی این خودرو کاملا اختصاصی است و با آنچه در دیگر محصولات چری می بینیم تفاوت دارد. البته در جلو شباهت بسیار زیادی به کراس اوور های لینک اند کو می بینیم و در عقب هم طراحی به شباهت به چری امودا ۵ یا همان فونیکس FX نیست. اما در کل یک طراحی متفاوت و مدرن را در این کراس اوور می بینیم که شامل جلوپنجره بسته (به سبک خودروهای برقی)، چراغ های چند تکه در جلو و سقف شیب دار می شود.

 

مشخصات فنی فیدلیتی برقی

این خودرو بر مبنای پلتفرم جدید چری با نام LFS ساخته شده و از خصوصیات این پلتفرم به کارگیری بدنه آلومینیومی با وزن کم و استحکام زیاد است. این باعث می شود در یک خودروی برقی عملکردی بهینه تر داشته باشیم. فیدلیتی برقی با سه تیپ مختلف و سه خروجی مختلف به بازار چین عرضه می شود. در نسخه پایه پیشرانه برقی سوار بر محور عقب ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نسخه میانی خروجی ۱۷۸ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و در تیپ قدرتمند نهایت قدرت ۲۰۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۵ نیوتن متر را دارد. در نسخه پایه و میانی باتری ۷۰.۱ کیلووات ساعتی را در این خودرو داریم و در نسخه فول باتری ظرفیت ۸۸ کیلوووات ساعت است. پیمایش در دو نسخه اول ۵۱۰ کیلومتر است و در نسخه قدرتمند پیمایش ۶۲۰ کیلومتر با هر بار شارژ ثبت می شود.

کابین بهمن فیدلیتیEV

در داخل کابین فیدلیتی برقی طراحی مثل بیرون مدرن و مینیمال است و انبوهی از امکانات نظیر کلاستر دیجیتال، صفحه نمایش مرکزی لمسی، شارژر وایرلس، تشخیص چهره، سیستم پاکسازی هوا، سانروف پانورامیک، سیستم عامل هارمونی هواوی، کروزکنترل آداپتیو، سیستم کمکی پارک، سیستم جلوگیری از تصادف، رادار خطی و نقطه کور و تعویض هوشمند لاین دیده می شود. این یعنی با یک چینی پرآپشن طرف هستیم که قیمت پایینی هم ندارد و قیمت آن در محدوده ۲۲ تا ۲۸ هزار دلار در بازار چین است.

در ایران هنوز زیرساختی برای خودروهای برقی وجود ندارد، اما با این وجود بهمن موتور این خودرو را به شرکت خود آورده تا ورود آن به بازار ایران را بررسی کند. باید دید در نهایت این خودرو به بازار ایران می آید یا نه و اگر بیاید با چه قیمتی به دست مشتریان می رسد.

 
اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar