پژو ۲۰۷ با موتور TU3 در راه بازار

بروزرسانی در: پنج شنبه 18 خرداد 02 ساعت 12:10
پژو 207 با موتور TU3 در راه بازار

پژو ۲۰۷ یکی از خودروهای پرطرفدار ایران خودروست که در دو نسل وارد بازار کشور شده است. البته پژو ۲۰۷ ایرانیزه در اصل پژو ۲۰۶ پلاس بود که با اندکی تغییرات روانه بازار شد. این خودروی هاچ بک شهری در نسل دوم خود یا همان نسخه فیس لیفت شده توانست موفقیت بسیار بیشتری تجربه کرده و با تیپ‌های متفاوتی از جمله ۲۰۷ سقف شیشه‌ای و ۲۰۷ MC تولید شود.

پژو ۲۰۷ یک خودروی هاچ بک کوچک شهری محصول شرکت ایران خودرو است که طی چند تیپ تاکنون به بازار خودروی کشور عرضه شده است. پس از فروش بسیار خوب پژو ۲۰۶ در ایران، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه جدیدتر این خودروی هاچ بک را به ایران عرضه و سبد محصولات خود را گسترده‌تر کند.  

سال ۲۰۰۹ میلادی بود که شرکت پژو فرانسه تصمیم گرفت تا نسخه ۲۰۶ خود را زیر تیغ جراحی برده و با انجام یک فیس لیفت اساسی، نسخه جدید آن را معرفی کند. نتیجه این اقدام پژو ۲۰۶ پلاس (۲۰۶+) نام گرفت. ایران خودرو قصد داشت تا جایگزینی را برای ۲۰۶ به ایران بیاورد، بنابراین ۲۰۶ پلاس را انتخاب کرد اما با نام پژو ۲۰۷i.

در نتیجه پژو ۲۰۷ ایران خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ پا به جاده ها گذاشت. پژو ۲۰۷ ابتدا در دو تیپ پژو ۲۰۷i دنده‌ای (فرانسوی) و پژو ۲۰۷i اتوماتیک (فرانسوی) عرضه شد. اما پس از عرضه این نسخه ایرانیزه و البته استقبال کم نظیر از آن، شاهد آن بوده و هستیم که ایران خودرو تیپ‌های جدیدی از این خودرو را تولید و به بازار عرضه کرده است.  

سال گذشته بود که خبرهایی مبنی بر تولید نسخه ارزان پژو ۲۰۷ با مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ منتشر شد. پس از آنکه ایران خودرو برنامه خروج پژو ۲۰۶ از خط تولید خود به دلیل استانداردهای جدید را اعلام کرد شایعات زیادی مبنی بر تولید مجدد پژو ۲۰۶ با استانداردهای جدید و یا تولید پژو ۲۰۷ با مشخصات پژو ۲۰۶ تیپ ۲ منتشر شد. پس از گذشت مدتی ایران خودرو با تایید خبر و انتشار تصاویر نسخه جدید پژو ۲۰۷ بر این شایعات پایان داده و به زودی شاهد تردد پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در لباس پژو ۲۰۷ هستیم.

پژو 207 با موتور TU3 در راه بازار

از نظر ظاهری این نسخه از پژو ۲۰۷ هیچ تفاوتی با پژو ۲۰۷ های قبلی ندارد. پژو ۲۰۷ مانند پژو ۲۰۶ ظاهری تهاجمی و جوان پسند دارد که در یک نگاه می‌تواند بیننده را مجذوب خود کند. این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ تنها در نمای جلو تغییرات متعددی را پیدا کرده اما در نمای جانبی و عقب همان طراحی و ظاهر پژو ۲۰۶ را با کمی تغییر شاهد هستیم.  

در نمای جلو طراحی چراغ‌های اصلی، سپر و جلو پنجره خودرو به کلی عوض شده و اکنون با ظاهری بروزتر روبرو هستیم، ظاهری که تبدیل به یکی از بزرگترین نقاط قوت پژو ۲۰۷ شد. در نمای جانبی زه درب‌ها همرنگ بدنه شده و همچنین رینگ‌های خودرو نیز طراحی متفاوتی داشته و البته آئینه‌های جانبی نیز به‌روز و زیباتر شده‌اند. در نمای عقب تنها گرافیک داخلی چراغ‌های اصلی و طراحی سپر تغییر پیدا کرده‌ که نسبت به نسخه‌های قدیمی پژو ۲۰۷ ظاهری جذاب‌تر دارد.  

درون کابین پژو ۲۰۷ جدید خبری از داشبورد تیپ ۵ پژو ۲۰۶ نبوده و برخلاف شایعات این خودرو نیز با همان تریم پژو ۲۰۷ های دیگر تولید خواهد شد. همین مورد سبب می‌شود تا شانس موفقیت‌های این خودرو در فروش نیز بالا رود. درون داشبورد این خودرو ابتدا یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ برای سیستم مالتی مدیای آن تعبیه شده و پس از آن نیز به ترتیب دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع، قسمت کلیدهای کنترل سیستم مالتی مدیا و در نهایت پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده است.  

غربیلک فرمان به صورت سه شاخه طراحی شده که در دل خود کلیدهای کروز کنترل و مالتی مدیا را قرار داده است. همچنین صفحه کیلومترشمار نیز در این خودرو مانند دیگر نسخه‌های پژو ۲۰۷ بوده و اطلاعات بیشتری را نسبت به کلاستر ۲۰۶ در اختیار راننده قرار می‌دهد. از نظر فضای کابین نیز تفاوتی میان این نسخه از پژو ۲۰۷ با دیگر تیپ‌های آن وجود نداشته و متاسفانه فضا خصوصا در ردیف عقب ممکن است آزار دهنده باشد.  

پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3 در بخش فنی اما بیشترین تفاوت را با دیگر نسخه‌های ۲۰۷ دارد. همانطور که از نام آن مشخص است قلب تپنده این خودرو همان پیشرانه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است. یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی که قادر است حداکثر ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی یه جرح‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود. وجود این مشخصات نشان دهنده آن است که جدیدترین عضو خانواده پژو ۲۰۷ در ایران، اقتصادی ترین و کم مصرف ترین نسخه آنها نیز خواهد بود.  

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3 به امکاناتی نظیر ترمز ABS و EBA، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، مالتی مدیا با پورت USB، چراغ روشنایی روز، آئینه‌های برقی، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل و رینگ‌های فولادی با قالپاق مجهز شده است.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar