نحوه از بین بردن بوی بد کابین خودرو

بروزرسانی در: سه شنبه 18 تیر 98 ساعت 15:23
نحوه از بین بردن بوی بد کابین خودرو

بوی نامطبوع خودرو می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. ریختن مایعات، کشیدن سیگار و مشکلات رادیاتور مهم‌ترین دلیل بروز بوی بد در خودرو بوده و با آغاز فصل گرما و برخورد مستقیم نور آفتاب به داخل کابین بوی نامطبوع شدید‌تر می‌شود اما روش‌های مطمئنی برای از بین بردن آنها وجود دارد.

اولین کاری که باید انجام دهید بررسی‌های اولیه و پاک کردن داخل خودرو است. برای این کار با دستمال مناسب شروع به پاکسازی خودرو کنید. اگر روکش صندلی شما چرم است از اسپری‌های مخصوص چرم استفاده کنید ولی برای پاکسازی روکش پارچه‌ای، کفپوش‌ها و صندق عقب از جارو برقی استفاده نمایید. برای پاک نمودن داشبورد، کنسول و کابین هم از واکس مخصوص استفاده کنید.

استفاده از خوشبوکننده

استفاده از خوشبو‌کننده‌ها یکی از ساده‌ترین روش‌های از بین بردن بوی بد در خودرو است البته این روش چندان مؤثر نیست و خیلی از خوشبو‌کنندها تأثیر چندانی ندارند. ولی خوشبوکننده‌های گران قیمتی هستند که می‌توانند کیفیتی مطلوب را عرضه کنند.

البته بعضی از خودروسازان لوکس اروپایی و شرق آسیایی نسبت به این موضوع هم حساس بوده و سیستم خوشبوکننده اتوماتیک به محصولاتشان اضافه کرده‌اند. از جمله این خودروسازان می‌توان به لوکس ساز فرانسوی اشاره کرد که در بیشتر محصولات دی اس می‌توان این آپشن را مشاهده کرد.

بررسی فیلتر هوا

علت بوی بد در داخل خیلی از خودرو‌ها وجود مشکل در فیلتر‌هوای خودرو است پس بعد از بررسی فیلترهوای خودرو آن را عوض کنید. نگاهی هم به سیستم تهویه مطبوع خودرو هم بیندازید تا گرد و غبار داخل آن جمع نشده باشد.

استفاده از روزنامه

شاید استفاده از روزنامه کمی جالب به نظر برسد. ولی این کار تأثیر بسزایی در از بین بردن بوی بد در داخل خودرو را دارد. پس چند روزنامه در داخل خودرو قرار دهید تا بوی بد داخل خودرو را جذب کند.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین نقش موثری در جذب بوی نا‌مطبوع دارد. مقداری جوش شیرین (یک قاشق غذاخوری) را روی محلی که که مایعات روی محلی که مایعات ریخته بریزید و پس از ۳ – ۴ روز با جارو برقی و دستمال آن را تمیز کنید.

جوش شیرین استفاده از سرکه سفید

سرکه به دلیل خاصیت بوبری و فیلتر مانند خود برای جذب بوی نا‌مطبوع استفاده می‌شود البته خود سرکه هم بوی خوشایندی ندارد به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که از سرکه سفید استفاده کنید. برای این کار کافی است تا آب و سرکه را به نسبت ۴ به ۱ مخلوط کنید و آن را محل مورد نظر اسپری کنید و پس از ۳ – ۴ ساعت محل مورد نظر را با دستمال تمیز کنید.

استفاده از دارچین و قهوه

استفاده از مخلوط پودر شده دارچین و قهوه در جذب بوی سیگار و رطوبت بسیار مناسب است به صورتی که ترکیب این دو پس از مدتی به طور کامل بوی نامطبوع را از بین می‌برد (لازم به ذکر است برای این کار باید در‌ها و پنجره‌های خودرو بسته باشد).

گسترش نیوز

فیلتر روغن؛ قطعه ای یکبار مصرف

نحوه مدیریت مصرف سوخت خودرو

معنی حروف روی دسته دنده‌های اتوماتیک چیست؟

چگونه عملکرد و طول عمر گیربکس اتوماتیک را بهبود ببخشیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar