با جزئیات جدید پژو ۵۰۸ استیشن جدید آشنا شوید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
با جزئیات جدید پژو 508 استیشن جدید آشنا شوید

اطلاعاتی از مدل تازه خودروی پژو استیشن واگن ۵۰۸ که قرار است در پایان سال جاری میلادی در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شود، آشکار شده است که نشان می‌دهد این خودرو شباهت زیادی به مدل سدان ۵۰۸ دارد.

اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که مدل سدان خودروی ۵۰۸ پژو رونمایی شد ولی الان این کمپانی با معرفی نسخه تازه و تقریباً متفاوتی از آن نشان داد که قصد دارد خط تولید این مدل را به منظور جلب رضایت و توجه همه متقاضیان و طرفدارانش تغییرات قابل ملاحظه‌ای بخشد.

مدل استیشن واگن پژو ۵۰۸ تازه که با کد SW 508 شناخته می‌شود، از تمامی آپشن ها و قابلیت‌های مدل سدان خود بهره می‌برد به علاوه اینکه قسمت عقبی خیلی بزرگتر و جادارتری را داراست. فضای داخلی این خودرو خیلی بزرگتر است و متقاضیان و سرنشینان جای خیلی بیشتری برای نشستن و جادادن وسایل خود خواهند داشت.

این خودرو در عین حالی که استیشن و سفری است، از طراحی بسیار جذاب و زیبایی مانند نسخه سدان خود بهره می‌برد و این موضوع ذره‌ای از زیبایی پژو ۵۰۸ کم نکرده است.

تنها فرقی که این مدل از نسخه سدان خود دارد، طول بیشتر آن است و ارتفاع خودرو هم همچنان پایین در نظر گرفته شده است تا ایرودینامیک آن بهم نخورد و بتواند زیبایی و چشم انداز جذب کننده‌ای برای متقاضیان ایجاد کند. البته دلیل اصلی آن این است که باد به راحتی به قسمت عقب خودرو برسد و مشکلی در حرکت و سرعت خودرو ایجاد نکند.

نمای داخلی خودرو هم به یک نمایشگر با اندازه ۱۲.۳ اینچی در پنل پشت آمپرها و یک صفحه نمایش دیگر ۱۰ اینچی در قسمت کنسول مرکزی، مجهز است. این مدل همینطور امکانات دیگری نظیر اپل کارپلی، اندروید اتو، پژو میرور لینک و سیستم ردیابی و جی پی اس ماهواره‌ای سه‌بعدی، سیستم دید در شب، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف کامل، سیستم کمکی پارک، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار بین خطوط، چراغ‌های هوشمند، سیستم تشخیص علائم جاده و سیستم تشخیص نقطه کور هم داراست.

در کل می‌توان گفت این خودرو تمامی فن آوری های روز دنیا را داراست و بخش فنی آن هم کاملاً شبیه به پژو ۵۰۸ سدان است. موتور ۱.۶ لیتری بنزینی مجهز به توربو شارژر، ۱۷۷ اسب بخار قدرت در نسخه ضعیف و ۲۲۲ اسب بخار در نسخه قوی‌تر، یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است. البته برای آن دسته از کسانی که خواهان مدل دیزلی آن هستند، سه موتور دیزلی با حجم ۱.۵ تا ۲ لیتر ارائه و عرضه می‌شود. توان این موتورهای دیزلی از ضعیف به قوی به ترتیب مساوی است با ۱۲۸، ۱۵۸ و ۱۷۷ اسب بخار. مدل ۱۲۸ اسب بخاری به همراه یک گیربکس شش دنده دستی ارائه می‌شود.کمپانی خودروسازی پژو فرانسه همینطور اعلام کرده است که می‌خواهد در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ مدل بنزینی پلاگین هیبریدی خودروی ۵۰۸ SW را هم به بازارهای جهانی معرفی و سپس عرضه کند.

البته شایان توجه است که این خودرو در بازار امریکای شمالی ارائه نخواهد شد چون که خودروهای هاچبک و استیشن واگن در کانادا و ایالات متحده آمریکا زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و متقاضیان بیشتر در پی شاسی بلند و کراس اوور هستند.

پژو ۵۰۸ استیشن واگن در پایان سال جاری در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی و فروش آن از ماه ژانویه ۲۰۱۹ در بازار اروپا شروع خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar