تصویر جدید از کراس اوور ایرانی شرکت سایپا!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تصویر جدید از کراس اوور ایرانی شرکت سایپا!

روزنامه هفت صبح در شماره امروز خود برای اولین بار از کراس اوور ایرانی ساپیا رونمایی کرده است.

گرچه طراحان نیمه حرفه ای یا آماتور کشور تا به حال چندین مرتبه اقدام به نمایش ایده های خود برای خودروهایی ایرانی کرده اند ولی اینجا ما با یک طرح نزدیک به واقعیت از شرکت سایپا رو به رو هستیم که گویا مراحل اولیه خود را می گذراند. در واقع این برای نخستین بار است که یک گروه ایرانی طرحی جذاب را برای تولید شاسی بلند روی کاغذ آورده و به غیر از هویت متفاوت، استاندارد های نسبتا خوبی را در خصوص طراحی و تناسب در خود دارد.

سایپا بعد از معرفی مدل رهام که سدانی کوچک و جدید با ابعادی مشابه دنا، محصول موفق ایران خودرو است، حالا تمرکز خود را روی توسعه یک شاسی بلند کوچک و اسپورت گذاشته که با ظاهری نزدیک به محصولات شهری ساب کامپکت از قبیل رنو کپچر، می توان تولید آن را طول دو سال آینده پیش بینی کرد.

این فایل دیجیتالی که برای اولین بار منتشر می شود، تصویری اولیه و ناکامل ولی جذاب از ایده سایپا برای تولید اولین کراس اوور ایرانی را معرفی می کند. این خودرو کمی از رنو ساندرو بزرگتر بوده و به خودروی نظیر پژو ۲۰۰۸ نزدیک است.

در این فایل دیجیتالی که طرحی اولیه را برای شاسی بلند ساب کامپکت اختصاصی بومی نشان می دهد، یک نکته مهم دیگر نیز موج می زند؛ اینکه پس از مفهومی (concept) هیرکانی که دوسال پیش به دست سایپا رونمایی شد، دست طراحان وطنی برای توسعه پلتفرم‌های ملی باز شده و خلاقیت آنها گل کرده است که جای خوشحالی دارد. امیدواریم هر چه زودتر با کاهش مشکلات بین المللی برای شرکتهای ایرانی، زمینه توسعه برند و رونمایی از ایده های خلاقانه آنها فراهم گردد.

منبع: هفت صبح

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar