جانشین جک S5 با نام KMC X5 در ایران

دوشنبه 12 تیر 02 ساعت 17:09
جانشین جک S5 با نام KMC X5 در ایران

جک S5 که تولید و عرضه آن با موتور ۲ لیتری توربو در سال ۱۳۹۳ توسط کرمان موتور با گیربکس دستی آغاز شد و نسخه اتوماتیک آن از سال ۱۳۹۵ به بازار عرضه شد.

سپس از سال ۱۴۰۰، پیشرانه بهینه و به روز ۱.۵ لیتری توربو با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه جایگزین نمونه های قبلی شد و در سال ۱۴۰۲، جایگزین این خودرو قرار است با چهره و امکانات جدید با نام KMC X5 به بازار عرضه شود.

جانشین جک S5 که مدتی است به کرمان موتور رسیده در واقع نسخه فیس لیفت و بهینه سازی شده این خودرو از برند Sehol ( برند مشترک بین فولکس واگن و جک) است که پیشتر سدان J7 را از این برند در بازار ایران دیده ایم.

KMC X5، با همان ابعاد ۴.۵ لیتری مشابه جک S5 به بازار عرضه خواهد شد. قالب های جانبی این خودرو تقریبا تفاوت چندانی با جک S5 ندارند اما در جلو و عقب همه چیز تغییر کرده است. چراغ های جلو تمام LED و خطی است و هویت ظاهری متمایزی را نشان می دهد که پیشتر حتی در محصولات جدید Sehol  و KMC نیز ندیده بودیم و سپر تخت باعث کاهش نسبی طول این خودرو شده اما آن را به کراس اوور های روز جهان و حتی گزینه های خاص چینی مانند محصولات برند NIO نزدیک کرده است. در نمای عقب نیز چراغ های پیوسته مانند آنچه در K7 و J7 دیده بودیم روی این کراس اوور ۴.۵ متری تکرار شده تا X5 شکل بگیرد.

در داخل کابین KMC X5، صندلی ها با تنظیم برقی و حافظه کیفیت نسبتا خوبی دارند و در پشت فرمان یک نمایشگر کاملا دیجیتال اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیارش قرار می دهد و در میانه داشبورد، نمایشگر بسیار بزرگی (۱۱ اینچی) با آپشن هایی نظیر اتصال گوشی اپل و اندروید، سیستم کنترل فشار باد تایرها و ... قرار دارد.

یکی از مهم ترین نقاط تمایز X5 در مقایسه با S5 دوربین و رادار پشت آینه وسط است که به گفته برند Sehol آپشن های هشدار از خروج خط، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل هوشمند تطبیق پذیر و ... را فراهم می کند. البته هنوز احتمال نهایی شدن چنین تکنولوژی هایی در X5 مشخص نیست.

همچنین در زمینه قوای محرکه کرمان موتور احتمال دارد از پیشرانه ۱.۵ لیتری با حداکثر توان ۱۷۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتون متر که از طریق گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل می شود مانند KMC J7 در این خودرو نیز استفاده کند. با این حساب و وزن خالص حدود ۱.۵ تُنی این خودرو می توان شتابی حدود ۸ تا ۹ ثانیه را برای این کراس اوور جدید متصور شد.

هنوز در زمینه زمان عرضه و قیمت نهایی این خودرو نمی توان نظر قطعی داد اما با توجه به آخرین قیمت شرکتی جک S5 که بیش از ۱.۵ میلیارد تومان بود و همچنین قیمت ۱.۹ میلیارد تومانی شرکتی KMC K7 در صورتی که این کراس اوور بدون آپشن های ایمنی بر پایه رادار عرضه شود می توان انتظار قیمتی بین ۱.۶ تا ۱.۹ میلیارد تومان را داشت اما در صورت اضافه شدن این آپشن ها احتمال نزدیک شدن قیمت آن به K7 و حتی قیمتی نسبتا مشابه آن وجود دارد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar