نسخه تمام الکتریکی بی ام و iX3 وارد بازار خواهد شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نسخه تمام الکتریکی بی ام و iX3 وارد بازار خواهد شد

بی ام و به زودی یک مدل تمام الکتریکی بر پایه کراس اوور پر مخاطب خود، X3 عرضه خواهد کرد و آنچه که در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۱۸ با نام iX3 معرفی کرد، پیش نمایشی نزدیک به واقعیت از همین X3 تمام الکتریکی است.

ب ام و iX3 از یک پیشرانه ۲۷۰ اسب بخاری نیرو می‌گیرد و منبع تغذیه این پیشرانه، پکیج ۷۰ کیلووات ساعت باتری‌های لیتیم-یون است. با این پیکربندی، iX3 در وضعیت مناسب توان طی کردن مسافتی بالغ بر ۴۰۰ کیلومتر را خواهد داشت ولی شاید خبر مهم‌تر، بهره‌مندی از سامانه کنترل شارژ جدیدی است که سازگار با شارژر ۱۵۰ کیلووات بوده و امکان شارژ مجدد پکیج باتری‌ها در تنها ۳۰ دقیقه را فراهم می‌آورد.

در ضمن، برای سازگاری هرچه بیشتر شاسی با موتور الکتریکی و اجزای آن، یک ساب‌فریم عقب اختصاصی برای iX3 طراحی و مهندسی شده است. تفاوت iX3 با X3 های عادی ب ام و به موتور محدود نبوده و برای تاکید هر چه بیشتر بر موتور پیشرفته، تغییراتی هم در طراحی اعمال شده که روی هم رفته چهره هوشمندتری به این شاسی بلند تمام الکتریکی ب ام و می‌دهد. رنگ آبی جزئیات بدنه و نورپردازی هم تغییر یافته و بر همین ماهیت پیشرفته iX3 است.

مدل تولیدی iX3 قرار است در سایت ب ام و برلیانس در شنیانگ چین به تولید برسد. نمونه‌های در نظر گرفته شده برای دیگر بازارهای بین‌المللی هم ساخت چین خواهند بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar