معرفی بی ام و M2 کامپتیشن منهارت

سه شنبه 25 مهر 02 ساعت 13:36
معرفی بی ام و M2 کامپتیشن منهارت

شرکت منهارت از جدیدترین پروژه تیونینگ خود یعنی بی‌ام‌و M2 کامپتیشن رونمایی کرد. این خودروی اسپرت هم‌اکنون از کیت بدنه گیرا و ۷۱۵ اسب بخار قدرت سود می‌برد.

یک‌بار دیگر منهارت دست روی یکی از محصولات بی‌ام‌و گذاشته است. البته این بار با دقت بیشتر به داخل کابین خودرو می‌توانید شاهد نصب رول کیج روی M2 کامپتیشن باشید که دلیل خوبی برای این کار وجود دارد. منهارت با دست‌کاری قوای محرکه M2 نسل F87 قدرت ۷۱۵ اسب بخار را استخراج کرده است. احتمالاً نام MH2 700 خودرو برای شما آشنا خواهد بود زیرا قبلاً نیز تیونر موردبحث M2 را با همین نام را معرفی کرده است. آن خودرو از پوشش سنتی محصولات منهارت یعنی مشکی و طلایی استفاده کرده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری‌اش ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما محصول جدید منهارت هیولایی متفاوت است و پیشرانه آن به حدی تقویت شده که امکان استخراج قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار نیز وجود دارد. البته مشخص نیست که میل‌لنگ، شاتون و پیستون‌ها نیز تقویت شده‌اند یا خیر اما توربوشارژرهای جدید منهارت یکی از عوامل تولید قدرت بالای خودرو هستند.

از دیگر تغییرات قوای محرکه می‌توان به ارتقای اینترکولرها، اگزوز و… اشاره کرد. همچنین یک ورودی هوای کربنی در نظر گرفته شده و ECU بی‌ام‌و M2 کامپتیشن نیز دوباره برنامه ریزی شده است. تیونر موردبحث بخش‌های دیگر همچون کلاچ، گیربکس و دیفرانسیل را نیز تقویت کرده تا توانایی تحمل چنین قدرت و گشتاوری را داشته باشند. منهارت حتی اعلام کرده خروجی‌های اگزوز مسابقه‌ای را نیز می‌تواند روی پروژه جدید خود نصب کند. این تیونر می‌گوید تغییرات سیستم اگزوز تنها برای مدل‌های صادراتی خواهد بود.

کیت ترمز M2 کامپتیشن منهارت نیز از دیسک‌های ۱۵.۵ اینچی و کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۵ اینچی عقب به همراه کالیپرهای ۴ پیستونه تشکیل می‌شود. سیستم تعلیق پیچشی قابل تنظیم اندکی از ارتفاع خودرو کاسته‌اند و البته کیت بدنه M2 کامپتیشن هم مشابه مدل MH2 قبلی به نظر می‌رسد. این کیت از کاپوت مشابه مدل CS و اسپویلر کربنی جلو تشکیل شده و در بخش عقب نیز بال جدید، اسپویلر لبه‌ای و رکاب‌های جانبی از جنس کربن دیده می‌شوند. همچنین بجای رنگ سنتی طلایی از رنگ نعنایی استفاده شده است. منهارت اشاره‌ای به تعداد تولید یا قیمت پروژه جدید خود نمی‌کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar