انتشار جزئیات جدید در مورد مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + تصاویر

بروزرسانی در: شنبه 3 آذر 97 ساعت 04:37
انتشار جزئیات جدید در مورد مرسدس بنز GLE مدل 2019 + تصاویر

شرکت مرسدس بنز جزئیات کامل نسل جدید GLE که قرار است به عنوان رقیب جدی بی ام و X5 به زودی وارد سگمنت شاسی بلندهای لوکس شود و برای نخستین بار ظرفیت ۷ سرنشین دارد را منتشر کرده است.

از آن جایی که نسل فعلی GLE مدت زیادی است در بازا حضور دارد، کسی از شنیدن این که مدل جدید در همه بخش‌ها تغییرات اساسی داشته قطعاً متعجب نخواهند شد. از مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به سیستم تعلیق ۴ ولتی E-Active Body Control، سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX و پیشرانه الکتریکی سازی شده جدید استفاده شده در GLE 450 4 Matic اشاره کرد.

این پیشرانه هیبریدی یک موتور شش سیلندر خطی را با سیستم EQ Boost ترکیب کرده و یک پیشرانه هیبریدی ملایم با اعداد نسبتاً شگفت انگیز در اختیار ما قرار داده است: این پیشرانه روی هم رفته ۳۶۲ اسب بخار قدرت ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته که ۲۱ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور اضافی را سیستم EQ Boost می‌تواند برای فواصل زمانی کوتاه در اختیار راننده قرار بدهد.

مرسدس بنز می‌گوید GLE 450 هیبریدی صفر تا صد را می‌تواند در ۵.۷ ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد. یک نسخه پلاگین هیبریدی هم قرار است در آینده به خانواده این شاسی بلند زیبا اضافه شود. دیگر مدل‌های این خودرو که وارد بازار امریکا خواهند شد شامل GLE 350 و GLE 350 4Matic می‌شود که هر دو از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برند. البته یک مدل آام گ با موتور هشت سیلندر خورجینی هم بعداً روانه بازار خواهد شد.

خانواده مدل‌های مجهز به موتور دیزلی این خودرو که فقط ویژه بازار اروپا هستند شامل مدل‌هایی مانند GLE 300d 4Matic با موتور ۴ سیلندر با ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، مدل GLE 350d با موتور ۶ سیلندر با ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور و نهایتاً مدل GLE 400d با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود. مدل‌های مجهز به موتور دیزلی شش سیلندر اولین شاسی بلندهای دنیا هستند که با استاندارد یورو ۶ سازگاری دارند. این استاندارد از سال ۲۰۲۰ اجباری خواهند شد.

سیستم E-Active Body Control که با سیستم تعلیق بادی ایرماتیک جدید خودرو همکاری می‌کند، با کنترل فنر و کمک فنرها تکان‌های اتاق را می‌تواند خنثی نماید.

البته بهترین قابلیت سیستم جدید E-Active Body Control توانایی آن برای رهاسازی خودرو به هنگام گیر کردن در گل و لای است. این کار با تنظیم خودکار ارتفاع سیستم تعلیق تا رسیدن به ارتفاع ایده آل برای رها شدن خودرو انجام می‌شود. یک شاسی بلند که می‌تواند خود را از مخمصه رها کند؟ بی صبرانه منتظر تماشای این لحظه هستیم.

داخل کابین خودرو شاهد ترکیب دو صفحه نمایش با آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX هستیم که نخستین بار روی مدل کوچک‌تر A کلاس رونمایی شده بود. این سیستم دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی داشته و آپشن سیستم کنترل صوتی داخل کابین را می‌توان برای آن سفارش داد. ردیف سوم صندلی‌ها نیز به صورت آپشن ارائه شده و ظرفیت بار خود پشت ردیف دوم اکنون به ۸۲۵ لیتر افزایش یافته است.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar